Rugalmasságának köszönhetően az Autopilot CDI sokoldalúan használható a raktárakban és a logisztikai központokban.
A CDI120 raklapszállító jól használható automatizált szállításra a gyártóüzemekben és logisztikai központokban. Integrálható manuális üzembe, illetve Autopilot flottánkkal együtt teljesen automatizált rendszerben is működhet. Az Autopilot CDI A-ból B-be szállítja a raklapokat, ahol egy automatikus rakodógép tárolja azokat az állványrendszerben.
Az állomás, melyen az Autopilot képes áthajtani lehetővé teszi, hogy az automatizált raklapszállító hatékonyan végezze a pontok közötti szállítást és az árufeltöltést, optimalizálva ezzel a logisztikai folyamatokat.
Biztonságos üzem
Az Autopilot CDI120 úgy van tervezve, hogy a kézi kezelőkkel együtt működjön, és minden feladatot biztonságosan elvégezzen. A beépített biztonsági szkenner érzékeli az útvonalon lévő akadályokat, és megteszi az ütközések elkerüléséhez szükséges műveleteket. Az automatizált jármű folyamatosan pásztázza a környezetet, a maximális biztonság érdekében az érzékelők látómezője a haladási irány felé fordul.
A targoncavezetőket és a dolgozókat kék figyelmeztető lámpa figyelmezteti a gép jelenlétére.
Biztonsági szkenner a névleges sebességgel történő biztonságos szállításhoz
Biztonsági szkenner az optimális sebesség melletti, biztonságos kanyarodáshoz
Fürge mozgású gép
A Toyota automatizált, vízszintes szállításra tervezett járműve kifejezetten mozgékonyan közlekedik a logisztikai központokban. A fel- és lerakóállomásnak köszönhetően az AGV-nek nem kell átállnia vagy manővereznie, hogy hozzáférjen a rakományhoz, elég csak áthaladnia az állomásokon. A CDI120 felveszi a raklapot, majd egyenes vonal mentén tovább halad. További nagy előnye, hogy az állomás a padlóra, az állványrendszer alá helyezhető, így optimalizálva a helykihasználást.
Az Autopilot CDI120 ráadásul kompakt és képes adott helyen megfordulni. Az alacsony magassággal kombinálva ez az irányított jármű olyan szűk helyeken is képes üzemelni, ahol más AGV-k vagy kézi targoncák nem annyira egyszerűen üzemeltethetők.
Intelligens töltés
Az automatikus vezérléssel működő, vízszintes szállításra készült CDI120 lítiumion-akkumulátorokkal üzemeltethető, amelyek akár 30%-kal energiahatékonyabban működnek, ezzel párhuzamosan pedig csökkentik a kibocsátott CO2 mennyiségét. Az automatikus töltési funkcióval, ideértve az ütemezett és alkalmi töltési lehetőségeket, az AGV a feladatok között gyorsan, személyzet vagy töltőhelyiségek nélkül tölthet, így teljesen automatizálhatóvá válik.
Rugalmas helymeghatározás természetes navigációval
A CDI120 navigációs szkennerje a padlóhoz közel helyezkedik el, így kompakt kialakítású. Kizárólag a természetes navigációt használja fel a raktárban való eligazodáshoz. Ez a forradalmian új navigációs rendszer a raktárban lévő referenciapontok, mint például a falak, a polcrendszerek és fix tárgyak segítségével határozza meg az AGV-k helyzetét.
Az automatizált raklapszállító működhet statikus jellemzőkkel rendelkező térképen alapuló természetes, normál navigációval, azonban opcionálisan dinamikus, természetes navigációt is használhat. Ebben az esetben a kifinomult szoftver képes kezelni az új jellemzőkkel bővülő környezetet is. A munkafolyamat során az AGV megtanulja az új jellemzőket.
A referenciapontok alapján navigáló rendszer azokban a raktárakban bizonyul költséghatékony megoldásnak, ahol a tárgyak elrendezése aránylag keveset változik. Az AGV a környezeti referenciapontok alapján, külön felszereltség nélkül képes navigálni a munkaterületen, így nincs szükség költséges kiegészítőkre, például prizmákra sem.
A beruházások megtérülése
Az automatizálás bevezetésével optimalizálhatja az áruforgalmat, miközben minimalizálhatja a károkat, az időt és a költségeket. Mindennek köszönhetően az értékes emberi munkaerő az ismétlődő műveletek helyett a nagyobb figyelmet igénylő, fontosabb feladatokra csoportosítható át. Az automata raklap-mozgatás további előnye, hogy kevesebb karbantartást és energiát igényel, valamint hozzájárul a termelékenységi és biztonsági mutatók javításához, aminek nyomán az Autopilot CDI120 befektetése átlagosan 1 éven belül meg is térül.
További tudnivalók a lépésenkénti automatizálásról >>
Az automatizált vezérléssel működő járművek (AGV) manuális targoncákkal együtt való alkalmazása jelentős kihívásokkal járhat. Szerencsére a trondheimi Coop raktárában a villástargoncák sofőrjei már megtanulták, hogyan kell együtt dolgozni az automata rakatolókkal.