Az automatikus vezérlést úgy tervezték, hogy minden feladatot biztonságosan végezzen és hogy kezelőkkel együtt dolgozzon. A targoncákba épített biztonsági szkennerek és az akadályokat időben érzékelő egységek a felbukkanó akadályokra megfelelően reagálva megelőzik a baleseteket. A terhelésérzékelők és a látóteret pásztázó kamerák is a pontos és biztonságos raklapmozgatást szolgálják.
Oldalsó radarok az optimális sebességű, biztonságos kanyarvételhez
Elülső és hátsó radarok a lehető legnagyobb sebességgel végzett, biztonságos szállítás érdekében
Takarásból való kihajtáskor kék LED figyelmezteti a közelben gyalogosan és járművel közlekedő személyeket
A targonca érzékeli a padló szintje felett elhelyezkedő, előtte lévő tárgyakat
Az oldalsó érzékelők az oldalirányból a targonca útjába kerülő akadályokat észlelik
A felső érzékelők a felülről érkező akadályokat észlelik
A Toyota vezető nélküli targoncái két nagyon pontos és adaptív navigációs rendszerrel is használhatók: a prizmás és a környezeti referenciapontok alapján működő navigációs rendszer, amelyek egymással kombinálva is használhatók. A két rendszer kombinált felhasználása esetén lehetővé válik, hogy az egyik területen a prizmás, míg a másik helyiségben annak elrendezési alaprajzát felhasználva navigáljon a targonca.
Navigáció prizmák segítségével
A prizmás navigáció alapját a gépek mozgásterében elhelyezett nagy kontrasztú céloptikák és fényvisszaverő prizmák képezik. A raktárban elhelyezett prizmák segítségével a vezető nélküli targonca könnyen meghatározhatja az egyes prizmáktól mérhető távolságát, ez alapján pedig pontos helyzetét. Ez az eljárás a legtöbb felhasználási területen megbízható, nagy pontosságú és nagy hatótávolságú megoldást jelent.
Természetes navigáció
Ez a rendszer a környezeti referenciapontok alapján segíti a targonca mozgását. Ez a forradalmian új navigációs rendszer a raktárban lévő referenciapontok, mint például a falak, a polcrendszerek és fix tárgyak segítségével határozza meg a targonca helyzetét. A referenciapontok alapján navigáló rendszer azokban a raktárakban bizonyul költséghatékony megoldásnak, ahol a tárgyak elrendezése aránylag keveset változik. A targonca a környezeti referenciapontok alapján, külön felszereltség nélkül képes navigálni a munkaterületen, így nincs szükség költséges kiegészítőkre, például prizmákra sem.
Intelligens kommunikáció
Az összes Autopilot targonca felszereltségéhez hozzátartozik a Toyota belső fejlesztéseként kialakított T-ONE automatizálási szoftver is. A szoftver különálló üzemmódban vagy a raktárházi kezelő és termelésiránytó rendszerek közötti kommunikációs rétegként is használható. Az intelligens flottavezérlésnek és az ERP/WMS rendszerrel való integrációnak köszönhetően a T-ONE pontos nyilvántartást vezet a raktáron lévő árukról, a rendelésekről és azok forgalmáról és mozgásáról.
További tudnivalók a T-ONE-ról >>
Az automatikus vezérléssel működő targoncák lítium-ion akkumulátorokkal üzemeltethetők, amelyek akár 30%-kal energiahatékonyabban működnek, ezzel párhuzamosan pedig csökkentik a kibocsátott CO2 mennyiségét. Az automatikus töltési funkciónak köszönhetően a targonca két művelet között gyorsan feltölthető, anélkül, hogy személyzetre vagy töltőhelyiségre lenne szükség; a folyamat teljesen automatikusan megy végbe.
A beruházások megtérülése
Az automatizálás optimalizálja az áruk mozgását, miközben minimalizálja a károkat, a műveletek elvégzéséhez szükséges időt és költségeket. Mindennek köszönhetően az értékes emberi munkaerő az ismétlődő műveletek helyett a nagyobb figyelmet igénylő, fontosabb feladatokra csoportosítható át. Az automata raklap-mozgatás további előnye, hogy kevesebb karbantartást és energiát igényel, valamint hozzájárul a termelékenységi és biztonsági mutatók javításához, aminek nyomán a befektetés átlagosan 2 éven belül meg is térül.
További tudnivalók a lépésenkénti automatizálásról >>
Vissza az automatizált megoldások oldalra >>
A TORO 5 automatizált Toyota targoncát helyezett üzembe a gyorsabb és költséghatékonyabb munkavégzés érdekében. A járművek egymás mellett működnek a manuális targoncákkal és/vagy a gépkezelőkkel, hiszen a biztonság továbbra is kiemelten fontos.
"Az Albert Heijn automatizált vezetésű járműveket választott a raklapok szállítására az egész elosztóközpontban. Minél több AGV volt üzemben, annál több üzletet lehetett ellátni. A legjobb megoldás érdekében a vállalat a Toyota Material Handlinghez fordult, amellyel már hosszú távú kapcsolatot ápolnak."