1946 óta a TORO az élelmiszeripari termékek széles választékát fejlesztette ki, amelyben szerepelnek többek között levesek, szószok, sütőben elkészíthető ételek, sütőkeverékek és hűtött készételek. A TORO fő üzeme a Bergen tartományban lévő Arnában található, ahol a szárított termékeket kíméletes módon állítják elő, megőrizve mind az ízt, mind pedig a tápanyagokat. Amióta a TORO gyár 1968-ban felépült, folyamatosan fejlődik.
A vállalat a közelmúltban 5 automatizált Toyota targoncával bővítette meglévő flottáját. Az AGV-k számos áruszállítási feladatot végeznek majd a versenyképesség javítása érdekében. „Mi vagyunk az elsők az Orkla csoportban Norvégiában és Svédországban, akik ilyen jelentős mértékben használnak automatizált targoncákat” – mondja a TORO raktárvezetője, Öyvind Steinsland.
„Folyamatosan keressük a fejlesztési lehetőségeket, hogy a gyár működési színvonalát magasabbra emelhessük” – vélekedik Steinsland, aki 43 éve dolgozik a gyárban. „Hogyan csomagolják gyorsabban az árukat? Hogyan csökkenthető az élelmiszer-hulladék mennyisége? Hogyan lehet az árukat okosabban mozgatni? Természetesen nem csupán ezekre a kérdésekre keresik a választ a gyárban, azonban a Toyota AGV-gépei az utolsó kérdésre minden kétséget kizáróan megadják a választ.
Több mint 30 000, korábban manuálisan végrehajtott szállítási feladatot végeznek automata targoncák. „A gyárban sokkal gyorsabban és olcsóbban tudunk árut mozgatni, mint korábban. Ez erősíti versenyképességünket” – emeli ki Steinsland. 10 hónapos tesztelés után 5 Toyota Autopilot rakatolót használnak a hulladék szállítására, az anyagok és áruk csomagolási részlegre szállítására, valamint a késztermékek tárolóhelyre való visszaszállítására.
A Toyota automatizált rakatoló targoncái egymás mellett működnek a manuális targoncákkal és/vagy a gépkezelőkkel. A folyamat során a Steinsland és a projekt vezetője, Kjell-inge Skare szorosan együttműködött a Toyota csapatával, hangsúlyozva, hogy a biztonság kulcsfontosságú. „Az AGV-gépekre extra biztonsági érzékelőket szereltünk, a folyosókon pedig, ahol a magasan emelő manuális targoncák közlekednek, külön biztonsági érzékelőket helyeztünk el” - ismerteti a rendszer elrendezését Steinsland. Az automatizált targoncák maximális sebessége 1,2 m/s, és ha a technológia bármilyen okból nem működik, az emelővillás targonca manuálisan vezethető. „A manuális vezetési lehetőség annak biztosítása érdekében is lényeges, hogy az automatizált targonca hibája ne befolyásolja a termelést” – húzza alá Steinsland.
„A gyárban 450 különböző típusú árut kell szállítani. Az árukat ki kell venni és vissza kell juttatni a raktárba, a keverékeket a köztes raktárból a csomagolási részlegre kell szállítani, és így tovább” – emeli ki Steinsland, aki így folytatja: „egy év alatt ez jelentős számú szállítással jár az üzemen belül. A terv az, hogy a jövőben több automatizált targoncát használunk majd ezekre a feladatokra.”
Az automatizált vezérléssel működő járművek (AGV) manuális targoncákkal együtt való alkalmazása jelentős kihívásokkal járhat. Szerencsére a trondheimi Coop raktárában a villástargoncák sofőrjei már megtanulták, hogyan kell együtt dolgozni az automata rakatolókkal.
A Kvik cég belső logisztikai rendszerét a Toyota Material Handling automatizált gépeivel korszerűsítette.
A VELUX a világ vezető tetőablakgyártója. Termékei egy sor területen javítják az életminőséget, otthonosabb körülményeket teremtve a lakásban. Az I_Site flottakezelési rendszer ehhez nyújt támogatást.
Az Ecochem International Willebroekban létesített új üzemében környezetbarát vegyi anyagok felhasználásával tűzgátló adalékok előállítását végzi. Az Ecochem nem csupán targoncákat vásárolt a Toyotától, hanem tőlünk szerezte be polcrendszereit és rakatszállítóit is.