Az Uponor 1964 óta gyárt házépítéshez és építkezéshez használt elemeket és kiegészítőket. A műanyag csőrendszerek gyártásához a cég néhány éve egy új üzemet létesített a finnországi Nastolában. Az üzemben nem csupán gyártás folyik, hanem itt tárolják például a városi csőrendszerekhez használt elemeket és egyéb felszereléseket is. Az üzem gyártási és raktározási kapacitásának javítása érdekében fel kellett újítani a két üzemrész közötti régi szállítószalagos rendszert. A szállítószalagos megoldás helyett alternatív rendszerként felmerült az automatizált vezérléssel működő járművek AGV járművek használatának, illetve kiegészítő rendszerként való alkalmazásának lehetősége. A raktár vezetéséért felelős Anssi Juurinen szerint: „Az AGV-járművek számunkra egyet jelentenek a jövőbe való befektetéssel.”
Az Uponor két fontos tényező miatt tette le a voksot a az AGV-k alkalmazása mellett; ez pedig a kis helyszükséglet és a megbízhatóság. A régi szállítószalag automata targoncákkal való felváltása nyomán tetemes mennyiségű hely szabadul fel, amelyet másképpen, például polcrendszerek felállításával sokkal jobban ki lehetne használni. A szállítószalagos rendszer már amúgy is élettartama végén járt, ezt az is bizonyította, hogy az utóbbi években elég sokszor kellett karbantartani, ami jelentős munkaerő-ráfordítással járt. „A szállítószalag által lekötött erőforrások most másra fordíthatók, aminek köszönhetően javulnak a termelékenységi mutatók” – vázolta fel néhány szóban a rendszer előnyeit Anssi Juurinen. Az AGV-k saját kijelölt, a gyalogosforgalomtól elkülönített útvonalakon közlekednek, ami sokkal biztonságosabb. Az automatizált rendszer később zökkenőmentesen integrálható az Uponor ERP-jébe, ami korábban, a régi szállítószalagos rendszerrel teljességgel elképzelhetetlen volt.
Az automatizált targoncák elősegítik az Uponor gyár non-stop üzemét, hiszen csak akkor kell az anyagmozgatási műveleteket szüneteltetni, ha arra az akkumulátorok töltése miatt van szükség. A töltés a gyártási ciklusokkal könnyen összehangolható alkalomszerű töltéssel is lehetséges, amelyet a következő technológia tesz lehetővé: lítium-ion akkumulátortechnológia. Az AGV-saját üzemi környezetükben automatikusan tudják magukat tölteni, emiatt nincs szükség különálló töltőhelyiségekre sem. A rendszer további előnye, hogy a lítiumion-akkumulátorral meghajtott targoncák a hagyományos akkumulátorokkal rendelkező társaiknál 20–30%-kal kevesebb energiát fogyasztanak. Az akkumulátorok élettartama is hosszabb, ráadásul rövid és gyors töltésekkel tarthatók feltöltve, anélkül, hogy akár csak egyszer is lemerülnének. Az alkalomszerű töltési lehetőségnek köszönhetően a lítiumion-akkumulátorok nem szorulnak cserére, továbbá a munkavédelmi és ergonómiai szempontok miatt tekinthetők roppant előnyösnek.
Az automatizált megoldások megtérülési ideje rendszerint 2 és 3 év között mozog. Az automatizált rendszerek telepítésekor az első targoncához kialakított alaprendszerbe már könnyen integrálhatók a következő targoncák, így a rendszer bővítése költséghatékonyan hajtható végre. A második gép rendszerbe állítása mindössze fele az első gép, illetve a rendszerkörnyezet kialakításával járó költségeknek. Ez az oka annak, hogy amint a rendszer mérhető és pozitív eredményeket produkált, egyből ki is bővítették. Anssi Juurinen a következőképpen foglalta össze a Toyotával való együttműködés előnyeit: „A Toyota megbízható partner, akivel immáron több éve folytatunk sikeres együttműködést. Műszaki megoldásaikon kívül a cég A Toyota széles körű szerviztámogatása rendszerét is igénybe vesszük, mert bízunk a név mögött rejlő tapasztalatban."