Az elm.leblanc bemutatása
Az elm.leblanc első üzemét Párizs környékén nyitották meg 1963-ban. A cég folyamatosan fejlesztette eszközparkját, amelynek fő feladata az összeszerelés, tesztelés és a végszerelés. 1996-ban az elm.leblanc csatlakozott a Bosch Group csoport termotechnológiai divíziójához, amely a fűtésrendszerek és melegvizes rendszerek vezető európai gyártója. A Drancy-ban működő üzemben 300 főt foglalkoztatnak. Éves szinten több mint 100 000 bojlert gyártanak, ami lényegében percenként egy bojler legyártását jelenti. A digitalizáció kiemelt szerepet játszik az elm.leblanc létesítményeiben. Ilyen megoldásokat alkalmaznak a munkaerő szinkronizálásához, a gyártóberendezések hálózatba csatlakoztatásához, a hatékonyság fokozása, illetve a humán-gép munkaerő közötti együttműködés javítása érdekében.
Az ígéretes jövőkép, valamint a helyi tudás szerencsés kombinációja tette lehetővé az üzemnek, hogy a Bosch termotechnológiai divíziójának Industry 4.0 kompetenciaközpontjává váljon. A széles körű digitális megoldások által felkínált együttműködési lehetőségek nyomán az innováció kiemelt szerepet játszik a cég növekedésében.
Laurent Tortrat, a Drancy-ban lévő létesítmény ipari igazgatója szerint: „A Toyota részvételével lezajló automatizálási projekt csak az egyik fázisa az Industry 4.0 megoldásokat alkalmazni kívánó átalakulási folyamatnak. Ebben az üzemben a modern világ számára ismert számos kihívással szembesülünk, úgymint hirtelen változások, bizonytalanság és komplexitás. Kifejezetten rugalmasnak kell lennünk, hogy mindenre időben tudjunk reagálni, hiszen minden sokkal gyorsabban történik.” Az elm.leblanc folyamatosan fejleszti az Industry 4.0 szerinti megoldásokat, gyökeresen átformálva a szervezet felépítését. A folyamat elengedhetetlen része a munkaerő képességeinek magasabb szintre emelése is.
A Toyota ajánlatában 2 OAE automata villástargonca szerepelt, amelyet a késztermékek szállítására használnak. A gépek felveszik a raklapokat a végszerelő sorról, majd átviszik őket a gravitációs állványrendszerrel felszerelt ideiglenes tárolóba, továbbá kicserélik az üres raklapokat a sorok végén, ahonnan a teli raklapot kivették, ezzel biztosítva, hogy a termékmozgásokhoz mindig 2 raklap álljon rendelkezésre. Az automata targoncák másik feladatot is kaptak: a gravitációs állványrendszerről ezek viszik az árut a rakodótérbe. A gépkezelő a felhasználói kezelőfelületen adja meg, hogy melyik csomagot kell az automata targoncának a rakodótérbe szállítania. Az automata targoncák teljesen önállóan végzik az áru gravitációs állványrendszer és rakodótér közötti szállítását. A rendszer harmadik feladata az áruk MEO-ra szállítása a gyártósorok által előállított termékek véletlenszerű minőség-ellenőrzéséhez. Ha a raklapok megfeleltek az ellenőrzésen, az automata targoncák összegyűjtik őket, és visszateszik őket a szállításra váró sorba.
A Drancy-ban lévő létesítmény iparági igazgatója így foglalta össze a Toyota automatizálási projektjével elért eredményeket:
„A Toyota ajánlata azért tűnt roppant kedvezőnek, mert egy teljes körű csomagra vonatkozott, és minden ízében a szektor jövőjét jelképezi” – vélekedik az elm.leblanc iparági igazgatója. Különösen a Toyota automatizálási megoldásainak helymeghatározó funkciója bizonyult előnyösnek a cég számára, mivel annak segítségével megtervezhetik az üzem elrendezését, és címeket rendelhetnek hozzá a felvételi és lerakási helyekhez. „A legjobb az egészben az, hogy a rendszer rugalmasságánál fogva lehetővé teszi a folyamatos fejlesztést, hiszen a Toyota rendszere mindig hozzáigazítható az elrendezés változásaihoz” – emeli ki az alkalmazás nyilvánvaló előnyeit az igazgató.
„A Toyota támogatása nem merül ki a gépek és berendezések biztosításában, mert a személyzetnek is megfelelő oktatást biztosítanak, illetve műszaki támogatást is kapunk. A Toyota nem csupán operatív szinten segít bennünket, bizton számíthatunk szaktudására a tervezési és a műszaki kérdések területén is. Ezáltal sokkal önállóbbá válhatunk, és a legapróbb, napi szintű ügyeket is magabiztosabban végezhetjük.” A Toyota AGV-megoldásainak másik előnye a cég számára a racionalizált gyártás volt, amelyet szintén sikerrel vezettek be az üzemben. „A szerviztámogatás is nagyon fontos számunkra. Szerencsére a Toyota által nyújtott szolgáltatás nagyon rövid reakcióidővel segíti a problémák felszámolását. Számíthatunk rájuk az üzembe helyezés és az üzem beindítása után is. A támogatás igény szerint távoli hozzáféréssel vagy a helyszínen is rendelkezésre áll” – hangsúlyozza az igazgató a Toyota szerviztámogatásának előnyeit.