Bár az ólomsavas akkumulátorok már évek óta a villástargoncák általános energiaforrásai, a Toyota Material Handling már 2013-ban úttörő szerepet játszott a lítiumion-akkumulátorok alkalmazásában. Az akkumulátor azóta gyorsan a targoncák elsődleges energiaforrásává vált. Mind a lítiumionos, mind a hidrogénes energiaforrások segítenek a vállalatoknak fenntarthatósági céljaik elérésében, mivel kevesebb energiát használnak fel, mint a hagyományos ólomsavas akkumulátorok.
A targoncapark számára leginkább megfelelő energiaforrás kiválasztása a cég üzleti prioritásaitól függ. Az alábbi táblázatban a leggyakoribb lehetőségeket foglaltuk össze:
Teljes feltöltéshez szükséges idő: 80 perc
Töltőinfrastruktúra: Nincs, töltés az elektromos hálózatról
Karbantartás: Nincs
Életciklus: 5000 töltőciklus
Kibocsátás: Nincs (zöld árammal kombinálva)
Elérhetőség: Teljes elektromos termékcsalád
Teljes feltöltéshez szükséges idő: 3 min
Töltőinfrastruktúra: Üzemanyagtöltő állomás és opcionális elektrolizáló
Karbantartás: Minimális
Életciklus: 10 év
Kibocsátás: Nincs (zöld hidrogénnel kombinálva)
Elérhetőség: az elektromos termékválaszték 90%-ában
Teljes feltöltéshez szükséges idő: 8-12 óra
Töltőinfrastruktúra: Külön töltőhelyiség
Karbantartás: Intenzitás: vízzel való rendszeres utántöltés
Életciklus: 1 500 töltőciklus
Kibocsátás: töltés közben vegyi anyagok
Elérhetőség: Teljes elektromos termékcsalád
A lítiumion a rendelkezésre álló leghatékonyabb energetikai megoldás. Kiválóan alkalmas egy- és többműszakos környezetbe egyaránt, könnyebben és gyorsabban tölthető, mint az ólomsavas akkumulátorok, és lehetővé teszi az alkalomszerű töltést. Kiküszöböli az akkumulátorok nap közbeni cseréjének szükségességét, így maximalizálva a targonca teljes termelékenységét.
Saját, házon belül összeszerelt lítiumion-akkumulátorokat kínálunk, amelyek különböző kapacitásban állnak rendelkezésre. Az igényektől, kihasználtságtól, alkalmazási területtől és energiainfrastruktúrától függően a megfelelő akkumulátort és a megfelelő töltőrendszert kínáljuk. Minden intelligens töltőnk dinamikus teljesítménykorlátozással rendelkezik, amely szabályozza a teljes energiafelhasználást, elkerülve a költséges „csúcsigényeket”. Ha egyszerre több targonca töltése történik, a töltő a legtöbb energiát arra a targoncára küldi, amelynek akkumulátora a leggyengébb. Ez lerövidíti a töltési időt, és akár 15%-kal javítja a energiahatékonyságot.
A lítiumion-megoldások biztonságosak, hatékonyak és megbízhatók. Előnyeik többek között:
További tudnivalók a lítiumion-akkumulátorok villástargoncákon való alkalmazásáról >>
Ha olyan nagy igénybevételű alkalmazást vagy intenzív, több műszakos üzemet irányít, ahol az alkalomszerű töltés nem lehetséges, az üzemanyagcella a megfelelő megoldás. Az üzemanyagcellás targoncák üzemanyaggal való feltöltése, illetve töltése egyszerű és gyors, miközben csökkenti a CO2-kibocsátást.
Az üzemanyagcellákban a hidrogén oxigénnel keveredve elektromos áramot termel, amit a jármű meghajtására használnak. A folyamat melléktermékeként víz keletkezik. A megújuló energiával előállított hidrogén teljesen szénmentes. Az elektromos árammá alakításakor mindössze desztillált víz keletkezik. A hidrogén könnyen tárolható és szállítható, így a megújuló energiaforrások teljes mértékben kihasználhatók.
Az üzemanyagcella az összetett, nagy, több műszakos flották esetében előnyös, ahol akkumulátorcserére van szükség. Néhány előny:
További tudnivalók az üzemanyagcellák villástargoncákon való alkalmazásáról >>
Bár az ólomsavas akkumulátorok jelentik a legköltséghatékonyabb tápellátási megoldást, rendszeres karbantartást igényelnek, hogy mindig maximális teljesítménnyel üzemelhessenek. Az akkumulátorok külön töltőhelyiséget igényelnek, teljes feltöltésük 8–12 órát vesz igénybe. Az akkumulátorok vízzel való rendszeres feltöltésére is szükség van. Az ólomsavas akkumulátorok 1500 töltési ciklusig használhatók, és akkor lehet a legjobban feltölteni őket, amikor 20% körüli töltöttségi szinten vannak.
Az ólomsavas akkumulátorok kiválóan alkalmasak a körforgásos gazdaság elveinek megfelelő, egyszerű logisztikai folyamatokhoz.
A belsőégésű motorral felszerelt targonca kezdeti költségei alacsonyabbak az elektromos targoncákhoz képest. A motorral hajtott targoncák alkalmasak kültéri alkalmazásra, és kedvezőtlen időjárási körülmények között, például esőben is jól működnek. A beltéri használathoz megfelelő szellőzőrendszerre van szükség a kibocsátott kipufogógáz elvezetéséhez. A belsőégésű motorokat nem kell tölteni, könnyen és gyorsan feltankolhatók üzemanyaggal, ha rendelkezésre áll a tankoláshoz szükséges infrastruktúra.
A Toyota ellensúlyos, belsőégésű motorral ellátott termékcsaládja bőven megfelel a legújabb európai Stage V kibocsátási előírásoknak, és kétféle üzemanyaggal használható: dízel és LPG-gáz, akár nyolc tonna emelőképességgel.
A kültéri feladatokhoz ideális, belsőégésű motorok számos előnyt kínálnak:
Megtalálta a megfelelő tápellátási megoldást? Keressük meg a vállalkozáshoz leginkább illő targoncatípussal. Az alábbi négy járműtípus segít a választásban.
Ajánlások:
A Toyota BT Levio LWI160 egy motoros raktári targonca, amely ideális a szűk helyeken, például kiskereskedelmi eladótérben, üzletekben és szupermarketekben végzett munkához.
Ajánlások:
Tolóoszlopos targoncáink széles választéka számos különböző alkalmazási területen felhasználható: beltéren, kültéren és szűk helyeken egyaránt.
Ajánlások:
A Traigo 48 modellek nagyon energiatakarékosak, minden irányba jól kilátni belőlük, ráadásul nagy emelési és menetteljesítménnyel rendelkeznek.
Ajánlások:
Az 1,5 és 8,0 tonna közötti Tonero termékcsalád nagy teljesítményű és megbízható ipari Toyota motorokkal rendelkezik, amelyek páratlan teljesítményt és stabilitást biztosítanak.
I_Site flottakezelő rendszerünk az I_Site Explorer csomagon belül akkumulátorkezelési funkciót kínál, amelynek segítségével hasznos információkhoz juthat akkumulátorairól a költség- és energiahatékonyság javítása érdekében.
A lítiumion-akkumulátorok új lehetőségeket kínálnak a rugalmasabb töltésre. Az ólomsavas akkumulátorokkal ellentétben a lítiumion-akkumulátorok várható élettartamát nem befolyásolja a töltési gyakoriság. Valójában az üzemidő fenntartása érdekében aktívan ösztönzik az alkalmi töltést. Az I_Site Explorer segítségével nyomon követheti az akkumulátorok töltöttségi szintjét, és biztosíthatja, hogy mindig optimális szinten legyenek feltöltve. A targonca üresjáratban történő töltése lehetővé teszi, hogy kevesebb akkumulátort használjon, és minimalizálja a nem tervezett állásidő kockázatát.
További kérdései vannak a targoncák lítiumion-akkumulátorairól? Látogasson el GYIK-oldalunkra >>
Vállalatunk jövőképe a nulla muda (azaz nulla hulladék), amelyet valamennyi tevékenységi területünkön alkalmazni szándékozunk. Ez az energiához való hozzáállásunkban is megmutatkozik. Elköteleztük magunkat amellett, hogy saját tevékenységeink 2030-ra egyáltalán nem bocsátanak ki szén-dioxidot.
Ennek az ígéretnek a megvalósítása érdekében 3 pilléren alapuló energiapolitikát és 2030-ra vonatkozó célokat állítottunk fel:
2019 augusztusa óta a Toyota Material Handling Sweden büszke tulajdonosa a teljesen szénmentes üzem címnek, mert egyáltalán nem bocsát ki CO2-gázokat, csak környezetbarát módon előállított elektromos áramot használ, távfűtéssel üzemel és folyékony biogázt használ fel.
További információ a Toyota Material Handling fenntarthatósági megközelítéséről Európában >>
További tudnivalók a napenergia targoncaflotta meghajtására alkalmas hatékony felhasználásáról >>