A BT Levio LWI160 az első targonca, amely kifejezetten a moduláris lítiumion akkumulátor koncepció alapján lett megtervezve. A targonca ennek köszönhetően rendkívül könnyű, kompakt és kiemelkedően takarékos.
Energiahatékonyság
A karbantartásmentes lítiumion technológiának köszönhetően alacsony az energiafogyasztás. Három különböző kapacitású akkumulátorral, illetve beépített és külső töltővel rendelhető. Gyorsan és egyszerűen tölthető akár teherautón is a nagyobb rugalmasságért.
Biztonságos üzemeltetés
A munkabiztonság javítása érdekében, teljesen kikormányzott vezérlőkar esetén a villákat nem lehet leengedni, hogy a lábsérülés kockázatát csökkentsük (kanyarodásvezérlés).
Teljesen leengedett villák esetén a gép végsebességét automatikusan korlátozza, ami kevesebb kopást jelent a berendezésnek és a talajnak egyaránt.
Kompakt, könnyű és jól manőverezhető
Az LWI160 meglepően könnyű (mindössze 269 kg) és kiválóan manőverezhető a 419 mm-es alvázhosszának és 726 mm-es szélességének köszönhetően. A rövidített alváz nagyban segíti a targonca mozgatását a legszűkebb helyeken és az akadálytalan rálátást a villákra.
Kanyarodásvezérlés
A kormányzás szögétől függő kanyarodáskori automatikus sebességvezérlés csökkenti az áru instabilitásának és a lábsérüléseknek a kockázatát. További jellemzők: javított manőverezhetőség, ideális súlykorlátozott területekre, könnyebb kormányzás és növelt kapaszkodóképesség.
Okostargonca
Az okostargoncák alapfelszereltségként rendelkeznek telematikai hardverrel. A targoncák könnyen összekapcsolhatók a Toyota I_Site rendszerével, amellyel nyomon követhető többek között az akkumulátor állapota, a pontos pozíció, az ütközések előfordulása és még sok minden más.
Technikai specifikációk
BT Castorlink rendszer
Click-2-Creep
Vezérlés ujjheggyel
Átmeneti sebességcsökkentés - "teknős" gomb (opció)
Kanyarodásvezérlés
Elektronikus fékrendszer
Elektronikus sebességvezérlés
Biztonságos gépkezelés
Automatikus kikapcsolás
Programozható menetparaméterek
Könnyű hozzáférés karbantartáshoz
Okos targonca Toyota I_Site-tal: flottafelügyeleti rendszer
A lítiumion-akkumulátorok egyik legfontosabb előnye, hogy akkor töltheti őket, amikor van rá ideje, ezt nevezzük „alkalmi töltésnek”: a targonca állva vagy a műszakok közötti szünetekben tölthető. Ha a felhasználás módja lehetővé teszi a gyakori alkalmi töltést, vagy ha ezt meg tudja szervezni, akkor nem csak a nagyobb rugalmasság és a hosszabb üzemidő, hanem az akkumulátorok méretének csökkentése szempontjából is előnyös. Az alkalmi töltés pénzt takarít meg, csökkenti a CO2-kibocsátást és az áramfogyasztást.
Intelligens energiaellátás
Ez az elgondolás vezetett az intelligens energiaellátási csomagok megalkotásához. Targoncánként kiválaszthatja a felhasználási és töltési rezsimnek leginkább megfelelő intelligens energiacsomagot. Megfelelő töltési rutin mellett még a legkisebb energiacsomaggal is éjjel-nappal üzemképes lesz a flotta. A maximális rugalmasság biztosítása érdekében és minden alkalmazásnak megfelelően a targonca típusától függően három csomagot kínálunk.
Standard
Standard csomag
Normál használati körülmények
Ha rendszeresen tud alkalmi töltést végezni, 2–3 alkalommal 1 műszak alatt.
Az alkalmazási intenzitásnak leginkább megfelelő töltővel kombinálandó:
Beépített töltő (30 A)
A teljes feltöltés 1 óra 20 percet vesz igénybe, és 3 óra üzemidőt biztosít. A közbeiktatott 30 perces töltés 1 óra 20 perccel hosszabb üzemidőt biztosít.
Külső töltő (40 A)
A teljes feltöltés 1 órát vesz igénybe, és 3 óra üzemidőt biztosít. A közbeiktatott 30 perces töltés 1 óra 45 perccel hosszabb üzemidőt biztosít.
Alapértelmezés szerint minden Toyota intelligens töltő fel van szerelve dinamikus teljesítménykorlátozással (DPL), hogy csökkentse a „teljesítménycsúcsokat”. Ez segít csökkenteni az energiafelhasználást és a költségeket. Érdemes tudni, hogy a DPL aktiválásakor a töltési idők eltérhetnek, mivel több targonca egyidejű töltése esetén az energia nagy része ahhoz a targoncához kerül, amelynek a legnagyobb szüksége van rá.
Intenzív
Intenzív csomag
Intenzív feltételek
Ha néha tud alkalmi töltést végezni, 1–2 alkalommal 1 műszak alatt.
Az alkalmazási intenzitásnak leginkább megfelelő töltővel kombinálandó:
Beépített töltő (30 A)
A teljes feltöltés 2 óra 50 percet vesz igénybe, és 7 óra üzemidőt biztosít. A közbeiktatott 30 perces töltés 1 óra 20 perccel hosszabb üzemidőt biztosít.
Külső töltő (80A)
A teljes feltöltés 1 órát vesz igénybe, és 7 óra üzemidőt biztosít. A közbeiktatott 30 perces töltés 3 óra 30 perccel hosszabb üzemidőt biztosít.
Ezek az adatok az EN16796 szabvány szerinti cikluson és 100%-os kihasználtságon alapulnak, ami azt jelenti, hogy a gépet a teljes munkanap folyamán folyamatosan használják. Mivel azonban a legtöbb ügyfelünk kihasználtsága 50% körüli, a tényleges üzemidő valószínűleg kétszerese lesz a fent megadott időnek. Fontos tehát figyelembe venni a kihasználtsági arányt.
Alapértelmezés szerint minden Toyota intelligens töltő fel van szerelve dinamikus teljesítménykorlátozással (DPL), hogy csökkentse a „teljesítménycsúcsokat”. Ez segít csökkenteni az energiafelhasználást és a költségeket. Érdemes tudni, hogy a DPL aktiválásakor a töltési idők eltérhetnek, mivel több targonca egyidejű töltése esetén az energia nagy része ahhoz a targoncához kerül, amelynek a legnagyobb szüksége van rá.
Max
Max csomag
Nagy intenzitású felhasználásra
Ha ritkán tud alkalmi töltést végezni
Az alkalmazási intenzitásnak leginkább megfelelő töltővel kombinálandó:
Beépített töltő (30 A)
A teljes feltöltés 4 órát vesz igénybe, és 10 óra üzemidőt biztosít. A közbeiktatott 30 perces töltés 1 óra 20 perccel hosszabb üzemidőt biztosít.
Külső töltő (130 A)
A teljes feltöltés kevesebb mint 1 órát vesz igénybe, és 10 óra üzemidőt biztosít. A közbeiktatott 30 perces töltés 5 óra 20 perccel hosszabb üzemidőt biztosít.
Alapértelmezés szerint minden Toyota intelligens töltő fel van szerelve dinamikus teljesítménykorlátozással (DPL), hogy csökkentse a „teljesítménycsúcsokat”. Ez segít csökkenteni az energiafelhasználást és a költségeket. Érdemes tudni, hogy a DPL aktiválásakor a töltési idők eltérhetnek, mivel több targonca egyidejű töltése esetén az energia nagy része ahhoz a targoncához kerül, amelynek a legnagyobb szüksége van rá.