A Kvik immáron 30 éve gyárt minőségi konyhabútorokat Dániában. Megoldásait az iparágat forradalmasító innovatív rendszerek és a gyors kiszállítás jellemzi. A Vildbjergben található központból a cég naponta 6–9 teherautónyi szállítmányt küld az Európa-szerte található mintegy 150 Kvik-boltba.
• Vállalat: Kvik
• Helyszín: Vildbjerg, Dánia
• Iparág: Gyártás
• Targoncák: 2 SAE Autopilot rakatoló
A konyha a lakás központi része. Az ügyfelek egyedi igényeit minden téren kielégítő megoldásoknak köszönhetően egyre nagyobb a kereslet az új konyhaberendezések iránt. Mindez a Kvik számára fokozódó terheléssel és nyomással jár, amit a gyártásban, a tárolásban és az anyagmozgatás terén is érezni lehet. A cég ezért úgy döntött, hogy belső szállítási feladatainak megkönnyítése érdekében a Toyota Material Handlingtól beszerez két automata targoncát.
Søren Thomsen felelőssége, hogy a Kvik logisztikai folyamatai a lehető legsimábban működjenek. Az elmúlt öt év során a Kvik jelentős fejlődésen ment keresztül, ami azzal is járt, hogy a gyártás alapanyaggal való ellátását optimalizálni kellett. „Az elmúlt évek során tapasztalható 25%-os növekedés jelentős terhet ró a belső folyamatokra és a berendezésekre. Öt évvel ezelőtt ezért építettünk fel egy új nagy csarnokot, most pedig a Toyota AGV targoncáival igyekszünk megfelelni a növekvő igényeknek. A megoldás választása mögötti egyik ok az volt, hogy a terület növelése, további raklaphelyek és további raktári dolgozók felvétele nélkül tudjunk több árut kezelni a rendelkezésre álló helyen. A műveletek zökkenőmentessége nagyon fontos volt, és bíztunk benne, hogy az anyagmozgatás részleges automatizálása megoldja majd a problémát.” – fogalmazott Søren Thomsen.
Az Autopilot járművek két anyagmozgatási folyamatot is sikeresen optimalizáltak, hiszen mostantól automata targoncák szállítják a raklapokat a közbenső tárolóhelyre, illetve viszik onnan az árukat a gyártóhelyre. A beszállítóktól raklapokon érkező árukat a járművel sorba rendezik. „Mivel a Toyota AGV-i felveszik az árut, és elszállítják a tárolóhelyre, ezzel a feladattal már nem kell külön embereket megbíznunk. Az áruk felvétele teljesen problémamentesen, azonnal megtörténik. A rendszer tökéletesen működik, és jelentős mennyiségű munkaerőt szabadít fel.” – ismerteti a megoldás előnyeit Søren Thomsen, a raktár vezetője. „Amikor az áruk megérkeznek a közbenső tárolóhelyre, egyúttal a raktári áruknak kijelölt sávokba is kerülnek. Ekkor jönnek a munkások, akik a rakatolókkal és a tolóoszlopos targoncákkal felveszik az árukat, majd leteszik őket a felvételi sávokban, ahonnan az AGV-k a gyártási helyre szállítják őket, ahol az alapanyagokból a hajlítás, gyalulás, laminálás, fényezés és finommegmunkálás után létrejön a késztermék.”
Søren Thomsen végül hozzáteszi, hogy a két AGV-t használó megoldásnak köszönhetően a hatékonysági mutatok egy évnél rövidebb idő alatt 20%-kal emelkedtek. „3 évig kutattunk a piacon, hogy megfelelő megoldást találjunk, és végül úgy döntöttünk, hogy tárgyalásokat kezdünk a Toyotával az automatizálási projekt indításával kapcsolatban. Egy évvel később aztán útjára indult a projekt. Előtte és utána is több elemzést készítettünk, amelyek középpontjában az automatizálási megoldások alkalmazása volt. Ennek során a Toyotával végzett tárgyalások hasznosak és építő jellegűek voltak. A projektmenedzserek és a tanácsadók egyaránt nagy elkötelezettségről és odaadásról tettek tanúbizonyságot.” – foglalta össze a történéseket Thomsen úr.
A vezető nélküli Toyota BT Staxio SAE rakatolómodellek egy 84 hónapos, teljes szervizzel kiegészített üzemi lízing keretében működnek. A gépek GPS alapján navigálnak, lézer és prizmák segítségével közlekednek egy előre meghatározott útvonalon. A raktárházban dolgozók, akik az áruk tárolásával és válogatásával foglalkoznak, a gyártás előtt és után egyaránt beolvassák az árukat. Így lehetővé válik, hogy folyamatosan kövessék az árukat. Kezdetben az automatizálási projekt fő célja nagyon egyszerű volt, mégpedig az áruk A-ból B-be juttatása. „Minden a terveknek megfelelően alakult, és egyre jobban ki tudjuk használni a rendszer előnyeit. A későbbiekben szeretnénk az AGV-ket integrálni a WMS raktárirányítási rendszerbe, hogy a gépek az áruk tárolására és felvételére is alkalmasak legyenek; ezáltal a működés még hatékonyabb lehetne. A kialakított partneri viszony és az eddigi sikerek egyaránt biztosítják, hogy minden részletre oda tudjunk figyelni, és minden a legnagyobb rendben működjön. A rendszer nagyon nagy segítséget jelent a számunkra, a folyamatosan növekvő igényekkel párhuzamosan segít megőrizni vezető helyünket a versenytársakkal szemben.” – zárta összefoglalóját Thomsen úr.