Két AGV üzem közben a raktárban

Toyota AGV-k segítik a Jaylo és az SKF hatékony, non-stop munkavégzését

A Toyota minden szinten a Jaylo automatizálási rendszerének partnereként tevékenykedik, a megoldás megtervezésétől a megvalósításon át a támogatásig.

A Jaylo-ról és az SKF-fel való együttműködésről

A Jaylo egy globális szállítási és logisztikai vállalat, amely több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik az ágazatban. Fő székhelye a spanyolországi Tudelában található, illetve további irodái vannak Spanyolországban és Franciaországban. 2020-ban új raktárat építettek Tudelában, alig 100 méterre ügyfelüktől, az SKF-től. Az SKF csapágyakat gyárt, elsősorban kerékagyakhoz. A kezdeti időszakban a targoncák naponta szállítottak anyagot az SKF-től a Jaylo-nak (és fordítva). A projekt keretében egyedülálló módon 2021-ben egy alagúton keresztül összekötötték az SKF gyártóüzemeit a Jaylo raktárával. A két létesítmény között automatizált rakatszállítókat alkalmaznak, ezzel sikerült kiváltani az egyéb szállításokat.

Adatok

  • Vállalat: Jaylo
  • Hely: Tudela, Spanyolország
  • Ágazat: Logisztika és szállítás (beleértve a raktárlogisztikát, a közúti, tengeri és légi szállítást)
  • Megoldások: 4 darab automatizált tolóoszlopos targonca a Jaylo-nál, 2 darab automatizált rakatoló az SKF-nél

A hatékonyság növelése nagy távolságokon

Az alagúton keresztül történő hosszú távú szállításhoz a Toyota Material Handling 4 darab RAE160-as, automatizált, tolóoszlopos targoncát adott át a Jaylo-nak, illetve 2 darab SAE160-as, automatizált rakatolót szállított le az SKF-nek. A raklapok mozgatása most egy teljesen automatizált alagúton keresztül történik, ráadásul az AGV-k segítségével folyamatosan, mindkét irányban. Ez segített a just-in-time szállítás kialakításában, ráadásul minimális várakozási idővel, csökkentve a szállítások költségeit, valamint növelve a termelékenységet és a hatékonyságot. A megoldás hozzájárul a Jaylo versenyképességének növeléséhez.

 

Az automatizálás előnyei

„Az automatizált targoncák nem fenyegetik munkatársaink állását” – magyarázza Alfonso Zubeldia, a Jaylo projektmenedzsere. „A targoncákat extra eszközként használják, amely segít javítani munkájuk hatékonyságát. A targoncák által átvett feladatoknál a dolgozók most mással foglalkoznak.”

Folyamatos fejlesztés és üzem a T-ONE szoftverrel

Az AGV-k működtetéséhez a Jaylo raktárirányítási rendszere integrálódik a Toyota szoftveres megoldásába: T-ONE. „A T-ONE nyomon követi a rendszert és az Autopilot gépeket, kezeli a Toyota AGV-k rendelési prioritásait, ráadásul a forgalmat is irányítja” – emeli ki Daniel Garcés, a Jaylo logisztikai vezetője.
„Emellett a T-ONE segít az AGV-k teljesítményének valós idejű elemzésében is, a Jaylo-nál és az SKF-nél egyaránt. Ez segít abban, hogy az idő előrehaladtával tovább javítsuk működésünk színvonalát. Nemcsak a termékek helyét figyeljük, hogy például a földön vagy a polcokon vannak, hanem a leggyorsabban fogyó termékeket és a legaktívabb helyeket is. A folyamatok javításával növeljük az AGV-k hatékonyságát.”

„A projekt elején nem tudtuk az összes raklapot időben kezelni, mert lemerült az AGV-k lítiumion-akkumulátora” – emlékezett vissza Carlos Muñoz, a Toyota Material Handling Spain alkalmazásmérnöke. „A T-ONE-tól kapott adatok segítségével optimalizáltuk a töltési időket és a szüneteket, és létrehoztunk egy töltési ütemtervet, így most már a csúcsidőszakokban is mindig rendelkezésre állnak az AGV-k a megrendelések kezelésére és a 24/7 üzemeltetési követelmény teljesítésére.” A munkaidő után az AGV-k továbbra is működnek. „Az AGV-k bevezetésének egyik fő előnye, hogy 24 órán át tudunk dolgozni, és az AGV-ket egyetlen kezelő segítségével tudjuk üzemeltetni az éjszakai műszakban” – folytatja Daniel.

Megelőző karbantartás

A projekt átadása után az együttműködés nem szakadt meg. A Toyota megelőző karbantartási csomagjának köszönhetően a gépek esetleges mechanikai problémái a minimálisra csökkennek. A Toyota be is állítja a gépeket, és rendszeresen jön egy szerviztechnikus. Az automatizálással együtt jár a raktár tisztán tartásának felelőssége is: A Jaylo és az SKF munkatársai gondoskodnak a napi takarításról, az érzékelők pormentesítéséről és a raktár rendben tartásáról.

Következő lépések

A projekt pozitív eredményei azonban nem szorítkoznak csupán az itt felsoroltakra. Az első automatizálási lépések nyomán az áruk sérülésével és leejtésével járó események szinte nullára csökkentek, az üzem pedig minden eddiginél pörgősebb lett. A Jaylo, az SKF és a Toyota Material Handling fenntartja a partneri kapcsolatot, továbbra is lépésről lépésre együttműködve a jövőbeni folyamatok automatizálása érdekében. Ennek tanúbizonysága, hogy az SKF egy újabb targonca megrendelését erősítette meg.

Összes törlése