A J.S. Logistics egy belga székhelyű, családi tulajdonban lévő logisztikai szolgáltató, amely Belgiumban, Hollandiában, Luxemburgban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban működik. Az utóbbi évek növekedése miatt új tároló- és átrakodó raktárba történő beruházásra volt szükség. A Toyota Material Handling lett az ideális választás számukra az állványok, targoncák és egyéb raktári berendezések biztosítására.
Johan és Marc Smets, a J.S. Logistics vezetői végigvezetnek minket vadonatúj raktárukban, közben pedig részletezik a bevezetési folyamat különböző lépéseit.
Marc így mesél a vállalat történetéről: „Mi vagyunk a harmadik generációja ennek a családi vállalkozásnak, amely az 1970-es évek óta működik. Nagyapánk a háború alatt kezdett mezőgazdasági termékeket szállítani. Az 1960-as években apánk, Jaak csatlakozott a céghez, és továbbfejlesztette a Kortrijk-Dutsel-i vállalatot. Ezt követően úgy döntött, hogy vásárol egy körülbelül 3 hektáros telket, itt Aarschotban. Sajnos az 1993-as odaköltözést már nem élhette meg.”
Johan így folytatja: „Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a helyi, tisztességes kereskedelem mellett. Az elmúlt években ügyfeleinkkel együtt növekedtünk, ami folyamatosan növekvő igényt jelentett a raktárterület és a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások iránt. Hűséges ügyfélkörünk van, és továbbra is szeretnénk kielégíteni az igényeiket.” A cégvezetők hozzátették: „Számos ügyfelünk generációról generációra velünk van már. Ez már nem csupán egy egyszerű ügyfél-szállító kapcsolat, hanem sokkal több annál. Az elmúlt 2 évben új szerződéseket kötöttünk, ami jelentősen megnövelte ügyfélkörünket.”
A Toyota Material Handling az egész raktárat felszerelte. A J.S. Logistics a klasszikus raklapállványokat választotta egy indukciós vezérlésű keskenyfolyosós targoncával, a Toyota BT Vector VRE150modellel kombinálva. A klasszikus raklapállványok egyedi mágneses címkékkel vannak ellátva, amelyek szinkronizálása a raktárkezelő rendszerrel történik.
A raktárkészlet-kezelő szoftver ideális választás azok számára, akik harmadik fél részére kívánják megszervezni az áruk tárolását és kiszállítását. Felhasználóbarát és könnyen kezelhető, függetlenül a felhasználótól.
Az ügyfelek a szolgáltató raktárában tárolhatják a lehívható készleteket. A mágneses címkéket az áruk regisztrálására és azonosítására használják, az adatokat pedig vezeték nélküli hálózaton keresztül továbbítják a raktárkezelő rendszerbe. A rendszer pontosan elkülöníti a bejövő és kimenő áramlást, mivel az áruk (egy részét) előkészítik szállításra, és később veszik csak fel. A bejövő és kimenő megrendeléseket, valamint a kapcsolódó feladatokat a fuvarozók be- és kilépéseihez az irányítási rendszerben rögzítik.
„A J.S. Logistics ereje abban rejlik, hogy hűek maradunk önmagunkhoz. Ügyfeleink jól ismernek minket, és tudják, mire számíthatnak tőlünk. Nem vagyunk aktívak a közösségi médiában, célcsoportunkat szájhagyomány útján érjük el, ami sokat elmond rólunk.”
A minőség biztosítása rendkívül fontos számunkra; ha nem tudunk minőséget nyújtani, inkább nem csinálunk semmit. A növekedés kihívásokkal jár, különösen a személyzet tekintetében, ezért mindig oda kell figyelnünk. Tervezzük a további terjeszkedést, és reméljük, hogy a jövőben is együtt dolgozhatunk a Toyotával.” – emelte ki Marc és Johan Smets a J.S. Logistics vezetője.
A J.S. Logistics azért választotta a Toyota Material Handlinget, mert nagyon bízott a logisztikai megoldások tanácsadójában, Wilfried Elsenben. „Évek óta ismerjük a Toyota Material Handlinget. Sofőrjeink nagyon szeretik a Toyota kézi palettázó targoncáit”, emeli ki Marc és Johan.
„Wilfried a közelben lakik, és szívesen dolgozunk helyi partnerekkel, akikkel személyesen is megismerkedhetünk, és akikkel jól kijövünk. Wilfried hatalmas segítséget nyújtott az építési projekt során, több forgatókönyvet is szimulált a raktárterület optimális kihasználása érdekében, és sok rajzot készített (nevet). A Toyota Material Handling tanácsadása kulcsszerepet játszott a projekt sikerében. Ez különösen fontos számunkra, mivel van egy „vámraktárunk” is, és sokféle ügyfelünk van” – teszik hozzá.
Összefoglalva: „A végrehajtás zökkenőmentesen zajlott, minden a megfelelő időben történt. A Toyota rendkívül rugalmas volt az utolsó pillanatban végzett módosításokkal kapcsolatban. Azonnal reagálnak, és mindig a legjobb megoldást keresik az ügyfél számára. Ez így is van jól. Az átláthatóság és rugalmasság számunkra kiemelten fontos, és a Toyota Material Handling pontosan ezt kínálta nekünk.”