A Panasonic Energy Belgium nv 1970-ben cink/szén akkumulátorok gyártásával kezdte meg tevékenységét, majd az 1980-as években lúgos akkumulátorok fejlesztésével kezdett foglalkozni. Azóta a gyár a világ egyik legnagyobb lúgos akkumulátorokat gyártó üzemévé nőtte ki magát.
A telephelyen belül a lúgos akkumulátorok fejlesztése, gyártása és csomagolása a fő tevékenység. Több mint 400 alkalmazott foglalkozik lúgos akkumulátorok gyártásával, amely során a legújabb technológiákat alkalmazzák. A gyártási folyamat teljes egésze során a minőségre helyezik a hangsúlyt.
„A biztonság, az egészség és a környezetvédelem a fő prioritásunk, amit a termékeink minősége követ” – emeli ki Eric Mertens, a Panasonic projektmenedzsere. „A hatékonyság és a termelési volumen szintén nagyon fontos. Ezek a prioritások együttesen képezik a döntéshozatalunk alapját, amelyben állandó hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra” – folytatja.
„Ezért döntött a Panasonic 15 évvel ezelőtt az automata irányítású raktárházi targoncák mellett. Ma három Toyota automatizált rakatolót és egy automatizált ellensúlyos targoncát üzemeltetünk. A járművek a Toyota új, hagyományos raklapos állványrendszerével működnek együtt.
„Nagyon elégedettek vagyunk a Toyota által kínált megoldásokkal. A projektet alkalmazottaink is jól fogadták” – húzza alá Mertens úr. „Az automatizálási folyamat kezdetétől fogva részt vettünk benne, és úgy látjuk, hogy a Toyota megoldásai megkönnyítik és hatékonyabbá teszik alkalmazottaink munkáját. A munkaigényes feladatokat most az AGV-k veszik át. Az ilyen szintű automatizálás csökkenti az emberi hibák kockázatát, és minimalizálja az áruk esetleges károsodását.”
„A Toyota kifejezetten zökkenőmentes integrációt biztosított. Az alkalmazásmérnökök óriási segítséget nyújtottak a kezdeti megkereséstől kezdve a járművek üzembe állításáig. Minden problémára hatékony megoldást nyújtottak, rendkívül professzionális hozzáállással és kiváló támogatással” – mondja Eric Mertens.
„Folyamatosan keressük a raktár továbbfejlesztési lehetőségeit. A teljes gyártási folyamatunkat automatizáltuk. Még mindig használunk három kézi tolóoszlopos targoncát, amelyet hosszú távon szeretnénk AGV-kre cserélni, mivel nagyon elégedettek vagyunk a Toyota automatizált megoldásaival. További két automatizált rakatolóra adtunk le rendelést, hogy új folyamatokat automatizálhassunk gyártási eljárásaink során. ”