A flottakezelés terén az Adara Pakkaus szoros partnerséget alakított ki a Toyota Material Handling céggel

Az Adara Pakkaus egy csomagolóipari KKV, amely számára kiemelten fontos a Toyota Material Handling technológiai és flottakezelési fejlesztések támogatása terén betöltött szerepe.

Az Adara Pakkaus bemutatása

Az Adara csomagolóüzem a hagyományosan a papíriparáról ismert Valkeakoskiban, egy, az 1960-as években vörös téglából épült gyárépületben működik. A gyárban semmi nem utal rá, hogy az épület már 60 éves is elmúlt. A falakon belül egy korszerű, automatizált gyártóüzemet találunk, amely többek között a finn élelmiszeripar számára gyárt hullámkartont és csomagolóanyagokat. 

A gyártási területen 2020-ban bevezetett rendszer automatikusan továbbítja a hullámkartonból készült termékeket az egyik gyártási fázisból a másikba. A gyár nyersanyag- és késztermékraktáraiban továbbra is szükség van munkásokra. A dolgozók kézi irányítású targoncákkal veszik át a nyersanyagokat, például a nehéz kartontekercseket és keményítős zsákokat, illetve szállítják a késztermékeket a gyártósor végéről a raktárba, ahol azokat teherautókra rakodják. A feladathoz az Adara beszerzési vezetője, Piia Mäenpää és Lauri Valkeamäki termelési vezető a Toyota Material Handling targoncáit választotta, amelyekből közel egy tucatot használnak a vállalatnál. 

Adatok 

  • Ügyfél: Adara Pakkaus
  • Hely: Valkeakoski, Finnország 
  • Ágazat: Csomagolás és konténergyártás 
  • Targoncák és megoldások: 10 bérelhető villástargonca, I_Site Explorer

Targoncaflotta-felügyelet az I_Site flottakezelő rendszerrel 

A targoncaflottához használt I_Site rendszer információt nyújt a targoncák üzemóráinak számáról, ami fontos szerepet játszik a gépbeszerzésben. 

„Folyamatosan figyeljük az I_Site rendszer által a szűk helyeken sajnálatos módon bekövetkező ütközésekkel kapcsolatban biztosított adatok alakulását. Az érzékelők elég érzékenyek ahhoz, hogy a lehető legtöbb információt nyújtsák számunkra. Az ütközések adatai alapján változtatunk járművezetőink képzésén, amelyet mind a cégen belül, mind pedig a Toyotával együttműködve biztosítunk” – emeli ki Valkeamäki. Az I_Site rendszer kezeli a járművezetők hozzáférési jogait is, ezzel szavatolva, hogy a targoncákat csak a hozzájuk rendelt járművezetők használhassák. 

Fokozatos átállás az új technológiákra 

A legfrissebb flottafejlesztések nyomán két új elektromos meghajtású, ellensúlyos targoncával bővült a gépparkunk. Az egyik villával, a másik görgőbilinccsel van ellátva, ezáltal ideálisak az Adara termékválasztékának kezeléséhez. 

„Az elektromos meghajtású targoncákat olyan feladatokra használjuk, ahol a felhasználás intenzitása és időtartama nem igényli a targonca műszak közbeni töltését” – teszi hozzá Valkeamäki. 

Az új gépek már egy év alatt bebizonyították, hogy ár-érték arányban is megállják a helyüket. „Az elektromos gépeket jobb vezetni, mint a motoros targoncákat, ráadásul mindig pontosan úgy működnek, ahogy azt szeretnénk” – hangsúlyozza Valkeamäki.  

Az Adaránál folyamatban van a dízelről az elektromos, pontosabban a lítiumion akkumulátorral működő gépekre való átállás. A tapasztalatok szerzésével párhuzamosan folyamatosan haladunk az új technológiák felé. „Ha legközelebb, úgy kicsivel korábban, mint öt év múlva meg szeretnénk újítani a gépparkot, véleményem szerint már minden targoncánk lítiumion technológiával üzemel majd” – mondja Valkeamäki. 

Ismerje meg az I_Site Explorer rendszert
Összes törlése