Az Ecologistics s.r.o. a határokon átnyúló e-kereskedelem globális szolgáltatója, amelyet 2017-ben a prágai repülőtér közelében, Jenečben alapítottak. Az Ecogistics s.r.o. egy 8000 m2 raktárral indult, és rövid idő alatt jelentős mértékben megnövekedett. Alig két év alatt a vállalat csaknem négyszeresére növelte kapacitását, jelenleg 50 000 m2 raktárterületet üzemeltet három csehországi csarnokban, Jenečben, Dobrovízben, Chrášťanyban és Plzeň-Štěnovicében, valamint 20 tengerentúli raktárban és elosztóközpontban, amelyek összterülete több mint 400 ezer négyzetméter.
Adatok
Az Ecologistics s.r.o., a kínai Zongteng csoport leányvállalata, amely a legnagyobb kínai logisztikai szolgáltató. Minden kontinensen vannak kirendeltségei, a szállítmányok tárolását, komissiózását, csomagolását és elosztását biztosítja a főként kínai webáruházak ügyfelei számára, amelyek az Amazon, az eBay és más e-kereskedelmi platformokon keresztül értékesítik áruikat. Roman Havelka, műveleti igazgató részletesen ismerteti a vállalat logisztikai hátterét, valamint azokat a kritériumokat és követelményeket, amelyek a Toyota számára egy ilyen komoly pályázat kiválasztási folyamatát meghatározták:
„A több százezer darabból álló árukészlettel teli, szinte élő szervezetekhez hasonló óriási csarnokok anyagmozgatási feladatainak ellátását mindenképpen olyan gépekre kell bízni, amelyek megbízható teljesítményt nyújtanak. Ez pontosan az a terület, ahol a Toyota BT Optio OME100H komissiózók (összesen 24 gép) és a BT Vector VCE150A képes a legmagasabb szinten esedékes és gyors, akár havi 500 ezer megrendelés komissiózására is. Értékelésünk szerint a BT Optio targoncák felelnek meg a legjobban az általunk tárolt méretek és súlyok meglehetősen széles választékához.”
Roman Havelka a flotta használatának nyomon követése mellett az emberi tényezőt is folyamatosan figyelemmel kíséri, ezért rendszeresen dolgozik a Toyota I_Site flottakezelő rendszerének adataival:
„Az I_Site kiváló és egyben hasznos megoldás. Minden funkcióját kihasználom. A forgalomirányítástól kezdve az akkumulátorok töltéséig kifejezetten sokoldalúan alkalmazható, míg az ütközéskezelésnek köszönhetően minden ütközésről, annak időpontjáról és okozójáról tudok. Minden gépkezelő a saját kódjával jelentkezik be. A gép lassítását a súlyosabb ütközéseknél használtam, ami segített a legsúlyosabb kihágások megelőzésében, de újra be kell majd kapcsolnom, mert a balesetek száma ismét növekszik. Egyre nehezebb meggyőzni a gépkezelőket a szabályok betartásáról, és rávenni őket arra, hogy a helyes magatartás az ember és a gép számára egyaránt előnyös. Nem is tudják, hogy az I_Site és a szerviztechnikus naplózni tudja az okokat és a baleseteket. Az információ azonnal elérhetősége szinte aranyat ér.”
„A csarnokok felszerelésére egymás után több pályázatot is kiírtunk. Mindegyiket a Toyota nyerte.
A Toyota ideális partner: ha bármilyen probléma adódott, azt együtt tudtuk megoldani. A félig a helyszínen dolgozó dedikált technikus kijelölése jelentősen csökkenti a reakcióidőt. Ami miatt a Toyota végül mindig megnyerte a pályázatot, az az általa kínált profi, megbízható szerviz és szolgáltatás volt. A másik három legkomolyabb versenytárs meg sem közelíti az általa biztosított színvonalat.”
„Számomra a Toyota elsősorban az emberek és a személyes hozzáállás miatt a befutó, nem pedig a technológia miatt, még ha az okos és kiváló minőségű is” – osztja meg velünk véleményét Roman Havelka. „Patrik Hradský szerviztechnikus munkájának minősége és Pavel Pour kereskedelmi képviselő személyes érdeklődése tankönyvi példája a jó ügyfélszolgálatnak. A Toyota ebben verhetetlen. Nem elég csak az elvégzett munkát kiszámlázni. A Toyota folyamatosan fejleszti saját magát. A targoncák eladása után nem szakad meg sem az ügyfélszolgálat, sem pedig a kapcsolattartás. Ez számomra alapvető fontosságú, és a Toyota által nyújtott élmény szerves részét képezi” – foglalja össze a Toyotáról alkotott véleményét Roman Havelka.