Az adatvezérelt flottakezelés mintegy 10%-kal csökkenti a helyszíni károkat a Dagrofa Logistiknál

A Dagrofa Logistik, Dánia legnagyobb logisztikai és értékesítési vállalata nagyszerű eredményekkel büszkélkedhet az I_Site Explorer rendszer flottában való bevezetése nyomán. A biztonságosabb munkakörnyezet mellett a targoncáik sérülési aránya a 2018-as 14%-ról 2021-re 3,18%-ra csökkent.

A Dagrofa Logistik bemutatása

A Dagrofa Logistik Dánia legnagyobb logisztikai és értékesítési vállalata, amely a Dagrofa tulajdonában van. A Dagrofa Logistik a Dagrofa saját láncainak (MENY, SPAR, Min Købmand és Let-Køb), valamint számos dán szupermarketláncnak, például az ABC Lavpris, a LIVA, a Superland és a nemlig.com áruházláncnak is szállít. A Dagrofa Logistik országszerte teljes körűen ellátja a közérteket és a kisboltokat, ezen felül pedig a dán/északír élelmiszeripari termékek egyik fő exportőre a Dánián kívüli vásárlók számára, beleértve Grönlandot, Izlandot, a Feröer-szigeteket és más exportpiacokat. A személyre szabott megoldások terén szerzett több mint 40 éves tapasztalatával a Dagrofa Logistik kiemelt értékteremtő partner az élelmiszerek kiszállítása terén. A vállalat mintegy 500 alkalmazottat foglalkoztat a vejlei, herningi és ringstedi terminálon. 

 

Adatok 

  • Vállalat: Dagrofa Logistik 
  • Hely: Vejle, Dánia 
  • Szektor: Nagykereskedelem 
  • Megoldások: I_Site flottakezelés az Explorer csomaggal együtt 

Elismerésre váltó szkeptikusság

A Dagrofa Logistik a Toyota Material Handling I_Site flottakezelő rendszerével látta el valamennyi targoncáját. Az Explorer csomag sikerrel javította a targoncavezetők vezetési szokásait, biztonságosabbá tette a munkát, és csökkentette a targoncákban, állványrendszerekben, valamint a kapukban keletkező károk mennyiségét. 

Az I_Site egy hatékony eszköz, amely lehetővé teszi a folyamatos fejlesztést, továbbá ösztönzi a kultúra és a munkahelyi viselkedés megváltoztatását.

A Dagrofa Logistik vejlei frissáruraktárában a targoncák sérülési aránya a 2018-as 14%-ról 2021-re 3,18%-ra csökkent. Henrik Madsen, a Dagrofa Logistik logisztikai vezetője, illetve Martin Jensen, a vejlei raktár 20 éves tapasztalattal rendelkező csoportvezetője egyaránt arra számít, hogy a tendencia folytatódik. 

„Be kell valljam, hogy a szkepticizmusom alaptalan volt. A flottakezelésnek ma már nagy hasznát vesszük. Remélem, hogy a későbbiekben még több lehetőségünk nyílik a rendelkezésre álló adatok feldolgozására, amire alapozva folyamatos fejlesztéseket hajthatunk végre.” 

Henrik Madsen hangsúlyozza, hogy az I_Site bevezetése nagy és kihívásokkal teli átmenet volt. A szakember kiemeli, hogy a dolgozóknak különösen a helyes töltési eljárás végrehajtása okozott sok bosszúságot, azonban az is zavart okozott, ha nem a nekik kiosztott targoncával kellett dolgozniuk, vagy pedig az ütközés miatti blokkolás miatt nem mehettek sehová a targoncával. Az ütközés miatti blokkolás azt jelenti, hogy a targonca egy súlyosabb ütközés miatt zárolja saját működését, és csak az arra felhatalmazott személy oldhatja fel. 

„A Toyota flottakezelő rendszerének hála azonban kevesebb mint két hónap után minden aggályunk szertefoszlott. Kollégáink úgy találták, hogy a bejelentkezés gyors és egyszerű, a töltés problémamentes, az ütközési miatti blokkolás olyan kevés időt vesz igénybe, és olyan ritkán fordul elő, hogy nem befolyásolja a hatékonyságot” – emelte ki a rendszer előnyeit Henrik Madsen. 

Hogyan működik a napi bejelentkezés a Dagrofa Logistiknál?

Amikor az alkalmazottak bejelentkeznek a targoncába, azt a személyre szabott bejelentkezési azonosítójukkal és két egyszerű kérdés megválaszolásával teszik: 

  1. Tiszta a targonca?
  2. Vannak rajta látható karcolások vagy sérülések?

Ha a kolléga mindkét kérdésre igennel válaszol, akkor indulhat is a munka. Ha az egyik vagy mindkét kérdésre nemleges a válasz, akkor a művezető lefényképezi a károkat, és rögzíti azokat a rendszerben. A nagyobb károkat haladéktalanul kijavítja egy elkötelezett Toyota Material Handling-technikus. Ha a károk kisebbek, egy matricát ragasztanak a targoncára, amely egyértelműen jelzi, hogy a károkat rögzítették. Hetente egyszer a vezetőség nyomon követi a károkat, és átnézi azokat az érintett kollégákkal. 

Sérülések megelőzése a flottaadatok segítségével

Henrik Madsen és Martin Jensen hangsúlyozza, hogy a Dagrofa Logistik nagyra értékeli a dolgozók és a munkakörnyezet biztonságát. 

„Az I_Site jó alapot biztosít számunkra az adatbázis-alapú betekintés formájában, hogy kollégáink mikor és hol szenvednek el személyi sérülést. A megfelelő intézkedések bevezetésével és a viselkedés megváltoztatásával megelőzhetjük a sérüléseket. A rendszer valóban hatékony eszköz arra, hogy megelőzzük dolgozóink láb- és egyéb sérüléseit.”

Henrik Madsen hozzáteszi, hogy a raktárban 2021-ben mindössze két munkahelyi baleset történt. Martin Jensen megjegyzi, hogy a dolgozók biztonságának javítása érdekében végzett munka a vezetés részéről fokozott odafigyelést, illetve szoros és folyamatos nyomon követést igényel. „Az I_Site adatokat és rendszerszintű megközelítést biztosít számunkra, de nekünk magunknak kell nyomon követnünk az adatokat, adott esetben beszélni a kollégákkal, hogy közös erővel javítsuk a munkakörnyezet biztonságát.” 

Kevesebb kár, kevesebb költség

A vejlei raktárban bevezetett flottakezelő rendszer érezhetően csökkentette a Dagrofa Logistik eszközeinek károsodását. „Jelentősen kevesebb kár keletkezett a targoncákban, az állványrendszerekben és a kapukban, ráadásul az állványrendszerek ún. „rejtett sérülései” is mérséklődtek, amelyeket korábban nem rögzítettünk. Most már azonban igen, mert az I_Site rendszer valamennyi ütközést rögzíti. Ez azzal is jár, hogy az összes kárt és sérülést ki is javítjuk. Ennek eredményeképpen a berendezések hosszabb élettartamúak, ám ami ennél is fontosabb, hogy az állványrendszerek jó állapotúak és biztonságosak, így a felborulás miatt nem történnek balesetek” – mondja Martin Jensen.

Folyamatos fejlődés

Martin Jensen és Henrik Madsen egyetért abban, hogy az I_Site alapvető eszköz a raktári kultúra és üzemmenet folyamatos javításához. „Folyamatosan nagyobb biztonságot, jobb kapacitáskihasználást, alacsonyabb költségeket és nagyobb hatékonyságot szeretnénk elérni, és ehhez az I_Site adatelemzései kiváló alapot jelentenek” – erősíti meg Martin Jensen. „Számos paramétert megváltoztathatunk, és mindenféle adatot ki tudunk nyerni a rendszerből, ami világos képet ad arról, hol vannak a kihívások, és hol van szükség módosításra. A Toyota Material Handling szakemberei által nyújtott folyamatos inspiráció és ösztönzés is jótékony hatással van ránk.” 

A Dagrofa biztonsági célja 2024-re

A Dagrofa Logistik arra törekszik, hogy Dánia legbiztonságosabb munkahelyeként elnyerje a legbiztonságosabb munkahelynek járó díjat. „Az I_Site flottakezelő rendszer fontos eszköz a hozzáállás átformálásához, amely ahhoz szükséges, hogy 2024-ben elérjük a Dánia legbiztonságosabb munkahelyének járó díjat” – folytatta Henrik Madsen logisztikai vezető. 

További információk az I_Site Explorerről
Összes törlése