A Toyota szűkfolyosós targoncákkal segíti az SW Group Logistics növekedését

Az SW Group Logistics egy angol logisztikai cég, amely országszerte üzemeltet lerakatokat. A 60-as évektől kezdve nagy méretű, nem szokásos alakú terhekkel foglalkoznak, amivel egy teljesen egyedi szegmenst igyekeznek kiszolgálni.

Adatok

Az SW Group Logistics bemutatása

Az SW Group Logistics egy angol logisztikai cég, amely országszerte üzemeltet lerakatokat. A 60-as évektől kezdve nagy méretű, nem szokásos alakú terhekkel foglalkoznak, amivel egy teljesen egyedi szegmenst igyekeznek kiszolgálni.

A cég országosan majdnem 20 000 m² rakterületet használ. A folyamatosan változó üzleti környezettel és ügyféligényekkel lépést tartva szüntelenül fejlesztik és bővítik a vállalkozást.

Swindonban nemrégiben adták át a legújabb, legkorszerűbb raktárat. A Toyota közbenjárásával végzett több helyszíni szemle után a vállalkozás a szűkfolyosós rendszer kialakítása mellett döntött. „Az új létesítmény átadásával a tolóoszlopos targoncákról áttértünk a szűkfolyosós targoncákra, ami már most látható, hogy nagyszerű ötlet volt.”

A szűkfolyosós megoldások bemutatása

Mivel a cég többféle terméket is kezel, nagyon fontos számára a rugalmasság. A döntés meghozatala óta a rendszer bebizonyította alkalmasságát. Richard Knox, az SW Group Logistics ügyvezető igazgatója a következőképpen foglalja össze a rendszer előnyeit: „Az igazat megvallva még a vártnál is rugalmasabban használható. Különféle méretű raklapokkal dolgozunk, amelyeket a VNA-targoncák egyre nagyobb sebességgel szállítanak. A módosítás bevezetése mintegy 30%-kal növelte a kezelt raklapok mennyiségét, ami extra bevételt jelentett.”

A Toyota szűkfolyosós (Very-Narrow-Aisle – VNA) targoncái a BT Reflex tolóoszlopos targoncákon alapulnak, amelyeket az SW Group már régóta intenzíven használ. A szűkfolyosós targoncák egyszerre vezethetők és végzik az emelést, mindezt optimális emelési és haladási sebességgel. A gyár két vadonatúj, szűkfolyosós BT Vector VRE150 felrakó targoncával bővítette eszközparkját. Ezek a VNA-targoncák vezetékes irányításúak; a rendszer a raktár padlójába van beépítve, így gyors és biztonságos munkavégzést szavatol. A targoncák mindenben segítik a gépkezelő munkáját, ráadásul gyorsabban és biztonságosabban is üzemelnek. A Toyota valamennyi szűkfolyosós targoncája kapható felrakó-komissiózó vagy felrakó targonca kivitelben, amelyek mindegyikének megvannak a saját előnyei.

Az igazgató véleménye szerint: „A megoldás egyik kiemelten lényeges szempontja a sebesség, továbbá az, hogy a targonca nagyon felhasználóbarát. A felrakó-komissiózó targonca helyett a felrakó targonca mellett döntöttünk. A felső részeket a lassabban mozgó termékekhez használjuk, ami egyelőre jó ötletnek tűnik.”

Gyors és biztonságos tárolás, illetve komissiózás

Mivel a cég az összes fajta raklapot kezeli, az új raktár tervezésekor ezt is figyelembe kellett venni. Knox szerint: „A VNA-elgondolás alkalmazása új alapokra helyezte az üzem működését. Eddig nem nagyon volt dolgunk ilyen keskeny folyosókkal és ilyen sűrűn elhelyezett raklapokkal, azonban a rendszer várakozáson felül teljesít.”

A termelékenység fokozása érdekében a targoncákat további funkciókkal bővítették. Dan Piper, a Toyota Material Handling UK fő ügyfélkapcsolati menedzsere így foglalta össze a megoldások lényegét: „A rendszert az átmenet jellegzetességeinek figyelembe vételével alakítottuk ki. A targoncákat felszereltük azzal a funkcióval, amelynek segítségével a gépkezelők előre megadhatják, hogy milyen gerendamagasságra szeretnének felérni. A gépek villájára kamerát szereltünk, mert 10,5 méter magasban anélkül elég nehéz lenne a hajszálpontos irányítás”. A VNA-targoncák nagyon pontosan végzik a komissiózást, amivel jelentős mennyiségű pénz és idő takarítható meg, hiszen a targonca kifejezetten precízen képes manőverezni. Knox hozzáteszi: „A magasságbeállításon kívül a kamerák is jó ötletnek bizonyultak. Az új szűkfolyosós targoncák használatának eredményeképpen ezt is sikerült automatizálni.”

Az ügyfélkapcsolati menedzser így folytatta: „Ezek a targoncák alapfelszereltségként billentyűzettel szabályozzák a hozzáférést, aminek köszönhetően csak az arra jogosult gépkezelők használhatják a gépeket. Az összes VNA-targonca el van látva a folyosó végén működésbe lépő fékrendszerrel. A raktár végén van egy zsákutcás folyosó, amelyben a targoncák a fal elérése előtt lelassítanak, majd megállnak. A keresztező folyosóknál a gépek néhány méterrel a folyosó vége előtt lelassítanak, hogy szinte lépésben érjenek be a kereszteződésbe, nehogy nekiütközzenek valaminek.”

A legtöbb modern raktárhoz hasonlóan ezek a VNA-targoncák is vezetékes irányításúak. „Az irányítórendszer alapját a padlóba épített vezeték és mágnesek képezik. A mágnesek feladata a targoncán elhelyezett kapcsoló működtetése, így a gép pontosan tudja, hogy merre jár a folyosón, és a gépkezelőnek semmi tennivalója nincsen.” Knox véleménye szerint: „A tárolás és a komissiózás sebessége egyértelműen növekedett. A sínes megoldás pontosan a helyükre irányítja a raklapokat kezelő gépeket, amelyek sokkal gyorsabban dolgozhatnak.”

Targoncák teljes körű szerviztámogatással

A targoncák teljesítményének maximalizálása érdekében a Toyota minőségi szervizszolgáltatást is kínál a gépek mellé. Az SW számára a Toyota szerviztámogatást is biztosít, amelynek részeként megelőző karbantartást is végeznek. Az alapos átvizsgálás nyomán a gépek mindig az előírásoknak megfelelően működnek. A Toyota rövid távú bérlési lehetőségekkel és képzési programokkal is segíti a cég munkáját.

Knox a következőképpen részletezi, hogy mindez mit jelent a vállalat számára: „Az SW Group számára kiemelten fontos, hogy megbízható gépeink legyenek, amelyeket kiváló színvonalú szervizszolgáltatás egészít ki. A leállások értelemszerűen költségesek, a Toyota által nyújtott szolgáltatás pedig tényleg sokat segít a helyzeten. A Toyotában pont azt a rugalmasságot és a stabil kapcsolatot szeretjük, amelyet kifogástalan színvonalú szolgáltatást nyújtó munkatársaikkal alakítottunk ki.”

Richard Knox, az SW Group Logistics ügyvezető igazgatója a következőképpen foglalja össze a rendszer előnyeit: „A projekt nagyon jól sikerült, teljesen új megvilágításba helyezte a dolgokat, és új távlatokat nyitott a szűkfolyosós targoncák alkalmazása terén. Az országban működő többi létesítményünkben is fontolóra vettük a VNA-módszer alkalmazását. Nagyon hálásak vagyunk a Toyota Material Handlingnek a sok hasznos tanácsért és segítségért, amellyel vállalatunk sikeres működéséhez hozzájárulnak.”

Összes törlése