A Kuehne + Nagel Group csoport egyike a világ vezető logisztikai vállalatainak. Több mint 100 országban, 1300 helyen van jelen, és 80 000-nél is több embert foglalkoztat. Kiemelt piaci pozíciót tölt be a tengeri, a légi, a közúti és a szerződéses logisztika területén, és mindenekelőtt az integrált logisztikai megoldásokra összpontosít.
A Kuehne + Nagel Group csoporthoz tartozó Kontich Contract Logistics iparágspecifikus raktározási és elosztási szolgáltatásokat kínál. A cég száraz élelmiszereket, italokat és kiskereskedelmi visszárut tárol, valamint az egyik legnagyobb belga kiskereskedőnek szállít árut. A termékek gyárból a polcra és vissza történő szállítását körülbelül 170 bérelt targoncával végzik. Azért, hogy az ellátási láncot az elejétől a végéig a lehető legköltséghatékonyabb és legproduktívabb módon lehessen kezelni, a telephely 2017 óta használja a Toyota I_Site szolgáltatását az Explorer csomaggal együtt.
Az I_Site Explorer portál célja segíteni a flottakezelőknek meghatározni a targoncák leghatékonyabb felhasználási módját. Az összegyűjtött, vizuális formátumban hozzáférhető adatok a flotta és a gépkezelők irányításának fontos területeit fedik le.
„Üzleti tevékenységünk intenzitása egész évben folyamatosan változik, akár hetente is” – emelte ki Dominique Boesmans. Dominique a Kuehne + Nagel Contract Logistics Kontich logisztikai vezetője. „Az I_Site rendszerből származó adatok segítségével sikerül elérnünk, hogy az optimális kihasználtság érdekében az összes targoncát egyenletesen használjuk ki.”
Veerle Verbeke létesítménymenedzser hangsúlyozza, hogy az I_Site lehetővé teszi, hogy bizonyos gépkezelőket (vezetőket) adott gépekhez rendeljenek hozzá. Ennek köszönhetően a nap során pontos áttekintést kaphatnak az összes járművezetőről és targoncáról.
A rendszer arra is lehetőséget ad, hogy nyomon kövessék a gépkezelők által okozott ütközéseket.
Kenneth Hansen, a Contract Logistics QSHE szakértője a következőképpen vélekedik: „Havi jelentést készítünk a raktárainkban rögzített tíz legnagyobb ütközésről. Az eredmény alapján egyeztetni tudunk kollégáinkkal, és meg tudjuk határozni az ütközések kiváltó okait.”
A rendelkezésre álló adatok elemzésével a Logistics Kontich rendszeres időközönként értékelheti az ütközések értékeit és határértékeit, majd a raktári és üzemi sajátosságoknak megfelelően alakíthatja őket.
Kenneth örömmel szögezi le: „Ezzel elkötelezzük magunkat munkatársaink biztonságtudatának javítása mellett.”
Az I_Site biztonsági szempontból jelentős előnye, hogy lehetővé teszi különböző járművezetői profilok létrehozását. A Logistics Kontich ezt a funkciót a különböző profilok beállításánál alkalmazza, hogy meg lehessen különböztetni a külsős és a belsős járművezetőket. Bizonyos beállítások pontosan testre szabhatók, ilyen például a menetsebesség vagy a gyorsulás.
A telephelyen a raktárban történt események alapján folyamatosan frissítik a használat előtti ellenőrzés lépéseit. A használat előtti biztonsági ellenőrzést a targonca beindítása előtt, személyre szabott lépések alapján végzik, célja pedig a megbízhatóság és a biztonság javítása.
A forgalmas időszakok lefedésére szükséges további gépek iránti igényt először az I_Site portálon ellenőrizzük, hogy a flotta minden pillanatban a lehető legjobban legyen kihasználva.
Veerle Verbeke hozzáteszi: „Szemléletes példa, hogy a targoncahasználat I_Site rendszerrel való elemzése során észrevettük, hogy nem minden targoncát használtunk a lehető legideálisabb módon.” Az intézkedés a flotta optimalizálását eredményezte, ami hosszú távú költségmegtakarításhoz vezetett.
Az előnyös funkciókra a másik jó példa az I_Site által az akkumulátorkezelő rendszeren keresztül szolgáltatott adatok rendelkezésre állása. A Kuehne + Nagel Logistics Kontich tudomására jutott, hogy túl sok cserélőasztallal és tartalék akkumulátorral foglalkoznak. Az adatok segítségével sikerült a tételek számát csökkenteni, ami egyúttal azzal is járt, hogy az akkumulátorok tárolására szolgáló helyiséget teljesen át lehetett szervezni.
Az adatok elemzése során továbbá kiderült, hogy egyes gépkezelők reggel több targoncába is bejelentkeztek, csak azért, hogy a műszak elején ellenőrizzék az akkumulátor állapotát. Ez színtiszta időpazarlás.
Hallgassuk meg, milyen tanácsai vannak Kenneth Hansennek:
„Mindenképpen ajánlanám az I_Site rendszert a szakmabeli kollégáknak, mert ez egy olyan eszköz, amely rengeteg információt, lehetőséget és funkciót rejt magában.”
A rendszer szerencsére nem csupán a műveletek és a létesítmények kezelésére alkalmas. Nem csoda, hogy a megelőzéssel foglalkozó tanácsadók, a minőségügyi vezetők és a pénzügyi osztály munkatársai is kifejezetten hasznos eszköznek találják.
Kenneth kiemeli, hogy a hónap végén a rövid és hosszú távra bérelt flotta adatai, valamint a károkról szóló jelentések közvetlenül átadhatók a könyvelésnek.
„Az I_Site vezérlőpultja intuitív, jól strukturált, felhasználóbarát, és külön előny, hogy az adatexport kifejezetten zökkenőmentesen működik”.
A szakember több hasznos tippet is ad az I_Site rendszer felhasználóinak: „Érdemes a lehető legjobban kihasználni a rendszert. Nyugodtan lehet kísérletezni az adatokkal, próbálgatni a funkciókat, majd folyamatosan igazítani a rendszert az üzem támasztotta igényeknek megfelelően. Minél többet használják, annál jobban előjönnek az előnyei.”