A Beijer Byggnek könnyen megy a dízelről az elektromos meghajtású targoncákra való átállás

A Beijer Bygg svéd építőanyag-gyártó vállalat folyamatosan keresi a fenntarthatóbb és hatékonyabb megoldásokat. A Beijer célja, hogy 2023-ra valamennyi dízelüzemű targoncáját elektromos meghajtásúra Toyotára cserélje.

A Beijer Bygg bemutatása

A Beijer Byggmaterial AB Svédország legnagyobb, teljes egészében svéd tulajdonú építőanyag- és csempeáruházlánca, amely Svédország-szerte 110 építőanyag- és csempeáruházzal rendelkezik. A háztartási és az építőipari szakemberek számára kiváló minőségű építőanyagokat, szerszámokat és szolgáltatásokat kínálnak.

Adatok

Vállalat: Beijer Byggmaterial AB

Hely: 110 fióktelep Svédország-szerte

Szektor: Építőipar és anyagipar

Targoncák: Bérelhető Toyota-targoncák

Cél: 100%-ban elektromos targoncák 2023-ra

Ha a fenntarthatóságról van szó, a Beijer Bygg mindig is az iparág élvonalába tartozott, és folyamatosan azon dolgozik, hogy intelligensebb és hatékonyabb megoldásokat találjon. A cég célja, hogy 2023-ig a vállalat összes dízelüzemű targoncáját lecseréljék.

2019 őszén megállapodást írtak alá a Toyota Material Handling Sweden vállalattal, hogy az összes dízelüzemű targoncát elektromos meghajtásúra cserélik, és teljes egészében átveszik a szervizelést. 2021-re a targoncák 87%-át elektromos meghajtásúra cserélték. „A dízelről az elektromosra való átállás meglepően könnyűnek bizonyult” – vélekedik Henrik Ehrengren, a Beijer logisztikai igazgatója. Központi döntés volt, amely elsősorban a Beijer fenntarthatósági céljain alapult, ám a munkakörnyezet szempontjait is figyelembe vette. Az elektromos meghajtás áram csendesebb, nem termel füstöt, és megbízható. A dízeles meghajtás körülményesebb, mivel tankoláskor mindig fennáll a kifolyó üzemanyag veszélye. Több fióktelepen, ahol az ügyfelek is ugyanott közlekednek, ahol targoncáink, ez nagy előnyt jelent, mivel a gépek nem füstölnek, és sokkal halkabban üzemeltethetők.

A puding próbája az evés

Több kollégának voltak kétségei az átállással kapcsolatban, különösen Észak-Svédországban, ahol amiatt aggódtak, hogy az akkumulátorok nem bírják majd a hidegben, hogy az elektromos targonca vajon kibírja-e az egész napot, és hogyan fogják melegen tartani a targoncát a munkaközi szünetekben.

Henrik szerint amint elkezdték használni az elektromos targoncákat, a kezdeti kétségek gyorsan eloszlottak. Akik dízelüzemű gépeket vezettek, majd elektromosra váltottak, egyáltalán nem akarnak visszatérni. Fontos volt, hogy bemutató targoncákat tesztelhettünk, hogy a bizonytalanok maguk is vezethessenek, és érezhessék a különbséget. Éjszaka a targoncákat zárt térben töltik fel, hogy egész nap problémamentesen működhessenek. A Toyota ellensúlyos targoncáinak fülkéi pedig lehetővé teszik, hogy a gépkezelők hidegben is kényelmesen dolgozhassanak.

 

További flottafejlesztések

A bérleti megoldások és a szolgáltatás holisztikus megközelítésén túl a Toyota segített a Beijernek abban is, hogy több telephelyen átszervezze a targoncaflottát, és túladjon a régi, nem használt gépeken. Henrik szerint az is sokat számított, hogy a megállapodás a teljes targoncaflotta nyomon követésére és átfogó ellenőrzésére is kiterjedt.

  • A Toyota sok targoncát felvásárolt, ami megkönnyítette a dolgunkat. Így több targoncát tudtunk újakra cserélni.
  • A Toyota Material Handlinggel való együttműködés nyomán és a Toyota I_Site flottakezelő rendszerének köszönhetően, amelyhez a targoncák csatlakoznak, sokkal jobban kontrollálhatjuk a targoncaflottát.
  • Tekintettel az elmúlt év magas dízeláraira, kiemelt előny, hogy az elektromos targoncákra való átállás csökkentette az üzemeltetési költségeinket.

Az elektromos meghajtásra való áttérés nem csupán a szabadban, az udvaron dolgozók számára jelentett jobb munkakörülményeket, hanem ügyfeleink számára is nagy változást hozott. Ma már könnyebb beszélgetni az ügyfelekkel, mivel a környezet általában sokkal csendesebb. Ez egyáltalán nem elhanyagolható előny.

Tekintse meg elektromos meghajtású gépeinket
Összes törlése