„Tudjuk, hogy ami a logisztikai technológiák jövőbeli trendjeit illeti, nyitottnak és frissnek kell lennünk, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy együttműködjünk ügyfeleinkkel és a hasonló gondolkodású beszállítókkal. Ezt a jelenleg is zajló folyamatot nevezzük Logiconominak” – fejtette ki Matthias Fischer, a Toyota Material Handling Europe elnök-vezérigazgatója. Az első Logiconomi konferenciát 2018. január 31-éntartották meg a svédországi Mjölbyben, a vállalat gyárként is működő központjában. Az eseményre összesen tizenhat európai országból érkeztek vezető logisztikai szakemberek a gyártási, nagykereskedelmi és kiskereskedelmi iparág minden ágazatából. A konferencia egybeesett a Toyota kutatási és fejlesztési kiállításával, amelyet rendszerint csak az alkalmazottaknak és a beszállítóknak rendeznek meg, ezúttal azonban a kiválasztott ügyfelek is bepillantást nyerhettek az újdonságokba.
Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577
„Az együttműködés létfontosságú – folytatta Fischer –, és tudjuk, hogy a fejlesztési folyamat legelejétől kezdve fontos, hogy értékes véleményeket és visszajelzéseket gyűjtsünk be ügyfeleinktől. Már az Europallet esetében is – amelyet az 1940-es években, a svéd vasúttársasággal közösen fejlesztettünk ki – ugyanez volt a helyzet. Kiváló példa volt arra, hogy ha a kezdetektől együttműködünk, megvalósíthatjuk a vasúti és közúti konténerek maximális kihasználtságát. Azonban a jelenlegi technológiai forradalom miatt ma természetesen sokkal több lehetőséget kell megragadnunk, és rengeteg kihívással kell szembenéznünk.”
A konferencián különböző vitaindító beszédek hangzottak el a vendégelőadóktól, többek közt az elismert jövőkutatótól, Dr. Patrick Dixontól, aki előadásában arról beszélt, hogy manapság mennyire gyorsan változnak az emberek elvárásai. Randall van Poelvoorde révén betekintést nyerhettünk a robotika és mesterséges intelligencia gyorsan változó világába, Per Adamssontól, a Volvo Venture Capital elnökétől pedig megtudhattuk, hogy az együttműködés és technológiai partnerség hogyan járult hozzá mindig is a fejlődéshez, amelyet a vállalat a telematikai rendszerek közúti járműveknél történő alkalmazásában ért el.
A vállalatok képviselői az eseményen megismerkedhettek a Toyota Material Handling legújabb, automatizálásra irányuló fejlesztéseivel, többek közt például a Toyota testvérvállalata, a Vanderlande által kifejlesztett robotikai koncepcióval, a jövő mesterséges intelligencián alapuló – A.I. Team Logistics néven ismert – anyagmozgatási módszereivel, illetve az energiafelhasználásra irányuló újításokkal, például a legújabb lítium-ionos akkumulátortechnológiákkal. A telematika szintén központi téma volt a Toyota piacvezető szerepéből adódóan: a vállalat mára már több mint 50 000 intelligens targoncát üzemeltet, és olyan forradalmi technológiákat használ, melyek lehetővé teszik az előre megtervezhető, villámgyors szervizelést.
A konferencia egyedülálló volt abból a szempontból is, hogy a résztvevők testközelből nézhették meg, hogy a Toyota hogyan vezeti be fokozatosan az automatizálást saját gyáraiban, tovább növelve a Toyota Production System hatékonyságát, amely a vállalat „racionalizált logisztika” programjának alapját képezi. „Racionális szemléletmódunk komoly hírnévre tett szert – folytatta Fischer –, és szeretnénk folyamatosan fejlődni ezen a téren is, a pazarlás megszüntetésére, a sérülések megelőzésére, illetve a termelékenység növelésére koncentrálva. A konferencián megoszthattuk ötleteinket, ügyfeleink megismerhették racionális szemléletmódunkat, és értékes visszajelzéseket kaphattunk tőlük.”
Tudjuk, hogy ami a logisztikai technológiák jövőbeli trendjeit illeti, nyitottnak és frissnek kell lennünk, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy együttműködjünk ügyfeleinkkel és a hasonló gondolkodású beszállítókkal. Ezt a jelenleg is zajló folyamatot nevezzük Logiconominak