A szerelők oktatása és képzése kiemelt fontossággal bír

A szerelőképzési program jelentős mértékben javítja Európában a Toyota szerelők szakképzettségének színvonalát.
Toyota STEP infografika

A Toyota Material Handling Italy szervizcsapata számokban

  • Központ: Bologna, Olaszország
  • Szervizcsapat: 1044 szerelő
  • Szervizelésre szakosodott szervezet: 88 független szervizszervezet
  • Szervizszerződéssel rendelkező targoncák száma: 90 000
  • Iparág: elosztás, gyártás, halfeldolgozó üzemek

A STEP képzés alkalmazása Olaszországban: az első lépések

A Toyota Material Handling Italy 2010-es alapítását követően a szerelők képzettségi szintje meglehetősen változatos képet mutatott. „Ezért döntöttünk úgy, hogy a tudás feltérképezése érdekében elindítjuk a STEP (Service Technician Education Programme) programot, amelynek célja a szerelők technikai felkészültségének javítása. Az alapgondolatot követve sikerült egy olyan oktatási rendszert kialakítanunk, amely sikeresen tünteti el a fehér foltokat, és fokozza a szervizelés hatékonyságát” – vázolta fel néhány mondatban a program előnyeit Francesco Benazzi, a Toyota Material Handling Italy szervizszolgálatának vezetője.

Mitől különleges a Toyota képzése?

A STEP program a termékismeretnél nagyobb hangsúlyt fektet a különféle technológiák behatóbb megismerésére, és ezzel közelebb hozza egymáshoz a képzést, illetve a kapcsolódó termékeket, még akár más márkák képviselőit is. Francesco Benazzi: „A technológiai ismeretek előtérbe helyezése miatt szerelőink az adott alkalmazási területtől függően mindenki számára a lehető legelőnyösebb megoldást tudják felajánlani, tekintet nélkül a gépek és az alkatrészek márkájára.”

A STEP program másik sajátossága, hogy Európa-szerte elfogadott, standardizált értékelési rendszert alkalmaz, amelyben minden érintettnek részt kell vennie. A vizsgák során szerzett képesítés birtokában a szerelők továbbléphetnek a következő szintre, és lehetővé válik az összes tanonc előrehaladásának nyomon követése, továbbá az oktatási rendszerünk egységesítése. Az átlátható előremeneteli rendszer jóvoltából szerelőink motiválttá válnak a fejlődésben, hogy végül igazi szakemberré és a Toyota-család megbecsült, hosszú távú partnerévé válhassanak. A rendszer másik előnye, hogy egységes cégként garantálni tudjuk ügyfeleinknek, hogy szolgáltatásainkra mindig a legmagasabb színvonalon, a legújabb technológiai megoldásokat alkalmazva számíthatnak.

Toyota STEP piramis

A bronz szinttől az aranyig

Az oktatás szervezett keretek között, szintenként történik. Fontos, hogy a belépő, bronz szinten a szerelők elsajátítsák a nélkülözhetetlen tudást és az alapokat. A belépő szinten betekintést nyernek a Toyota termékválasztékának részleteibe, megismerik a termékek különféle alkatrészeit, valamint megismerkednek biztonsági és működési jellemzőikkel is. Az ezüst szinten már behatóbban tanulmányozzák a termékcsaládok műszaki paramétereit.

A legmagasabb szint az arany. Ezen a szintet a szerelők már csapatvezetőkké válnak, így a képzés magasabb szintű szolgáltatási összetevőkre koncentrál. Foglalkoznak például azzal, hogy miként kell tájékoztatni az ügyfelet a különféle szabványokról és jogszabályi háttérről, hogyan lehet az egyes megoldásokat biztonsági szempontból megvizsgálni stb. Másfelől, ez a rész a módszertan és „csapat-coaching” folyamatainak leírására fókuszál. Ami a program módszertani jellemzőit illeti, a hangsúly a helyszíni vizsgálaton, az 5 kérdésből álló gyorsfelmérésen, valamint a PDCA (tervezés-megvalósítás-ellenőrzés-beavatkozás) szerinti legmegfelelőbb eljárás alkalmazásán nyugszik. A coaching vonatkozásában a szerelők a csapatvezetővé való válás útján elsajátítják, hogyan készítsék el saját hoshin, azaz hosszú távú tervüket, és hogyan alkalmazzák a tanfolyamon tanultakat a való életben, miközben minden esetben a Toyota Service Concept (TSC) szervizelési koncepció szerint járnak el.

Francesco Benazzi körvonalakban számolt be a jelenlegi olaszországi helyzetről: „A mai napig szerelőink 90%-a teljesítette a bronz szint követelményeit, és körülbelül 40%-uk felelt meg az ezüst szint követelményeinek. A cél a 80%-os teljesítés elérése. Az arany fokozatot mindeddig összesen 60 szerelő kolléga (fele márkakereskedőknél) teljesítette.”

Toyota-ügyfélként miért fontos mindez Önnek?

„A STEP program minőségi referenciaként szolgál: jól áttekinthető eszköz annak megerősítésére, hogy akivel éppen dolgozik, szakavatott és tapasztalt szerelőnek számít. Szerelőink mindig az ügyfelek igényei szerint végzik munkájukat, és maradéktalanul gondoskodnak a teljes járműflotta műszaki állapotáról, így ügyfeleink mindig bízhatnak szolgáltatásaink minőségében. A program arra is rámutat, hogy a Toyota szerint megéri befektetni a munkaerőbe, az oktatás hozzáadott értékébe, illetve hangsúlyozza azt is, hogy büszkék vagyunk szerelőinkre, továbbá az általuk nyújtott szolgáltatásokra.” – foglalta össze néhány szóban Francesco Bazzi a program előnyeit.

 

2018. Január 24.

Toyota targoncát javító szerviztechnikus

Szerviz

Olyan szervizcsomagokat kínálunk, amelyek biztosítják vállalkozása folyamatos működését. Használja ki teljes mértékben a targoncákat, és tervezze magabiztosan vállalkozása működését!

Tudjon meg többet >

Nálunk mindig az ügyfél az első – a Toyota szolgáltatásai az ügyfelek minden igényét kielégítik

A Toyota szerviz havonta 1500-nál is több ügyfélelégedettségi felmérést gyűjt össze, ami lehetővé teszi a szolgáltatásaink folyamatos javítását és az ügyféligények maradéktalan kielégítését.

Tudjon meg többet >>

Óra illusztráció az előtérben, targonca a háttérben

Toyota Szerviz Koncepció

A szervizszolgáltatás iránti elhivatottságunkat a Toyota szervizkoncepcióval, a szolgáltatás optimalizálásának strukturált megközelítésével fejezzük ki.

Tudjon meg többet >>

Mosolygós emberek az irodai folyosón

Csatlakozzon csapatunkhoz

Mindig igyekszünk optimalizálni termékeinket és módszereinket. A kulcs az, hogy olyanokkal dolgozzunk együtt, akik ugyanolyan elhivatottak a logisztika és a technológia iránt, mint mi.

Tudjon meg többet >>

Összes törlése