A szűkfolyosós (VNA) targoncákat kifejezetten a nagy sűrűségű raktárak és elosztóterületek feltöltésére és komissiózására tervezték. A nagy sűrűség azzal is jár, hogy a folyosószélesség szűkítésével nagyobb mennyiség tárolható, ami segít maximalizálni a tárolóterületet. A Toyota VNA termékcsalád nagy része csuklós alvázzal rendelkezik, így kiváló stabilitásával és manőverezőképességével tökéletesen alkalmas a szűk folyosókon történő munkavégzésre.
A szűk folyosókon való közlekedés és a magasba emelés nem egyszerű feladat. A gépkezelőknek az ilyen nehéz munkát igénylő helyeken alapos oktatásban kell részesülniük. Munkájukat szerencsére több eszköz és funkció is támogatja.
A személyi balesetvédelmi rendszer (PPS) lehetővé teszi, hogy amennyiben akadály jelentkezik az útjában, a targonca lelassítson, mielőtt teljesen megállna, átvéve ezzel a gépkezelőtől az irányítást. A PPS két biztonsági szkennerből áll, az egyik a targonca elején, míg a másik a hátulján található.
Különösen a nagy magasságban végzett munkára igaz, hogy a gépkezelő csak korlátozottan látja az alatta lévő területet. A targonca előtti szkenner 2 zónát hoz létre, egy figyelmeztető és egy megállási zónát, hogy segítsen a folyosón a gépkezelőnek elkerülni az esetleges ütközéseket.
A gépkezelő ergonómiája prioritást élvez. A gépkezelők naponta több órát töltenek a targoncákban. A kényelmes ülés és az intuitív, színes érintőképernyővel ellátott kezelőszervek lényegesen könnyebben kezelhetővé teszik a Toyota VNA targoncákat. Az üzem előtti integrált ellenőrzés és az intelligens hozzáférés lehetővé teszi az egyszerű és biztonságos indítást. A rendszerek a termelékenység javítása és a biztonságos működés garantálása érdekében helyzetalapú információkat gyűjtenek.
A kompakt vezetőfülke lehetővé teszi, hogy a gépkezelők könnyedén be- és kiszálljanak a targoncából, igény szerint felegyenesedve dolgozzanak, fokozva ezzel a termelékenységüket.
A BT Vector termékcsalád modelljeinél a Toyota Advanced Lifting System (ALS) emelőrendszere akár 35%-kal is csökkenti a fülke és a rakomány emelésének energiaigényét. A kiegyensúlyozott emelőrendszer, ahol a gáztartály egy hidraulikus munkahengerhez van csatlakoztatva, teljesen zárt rendszert alkot. A pontos elektronikus vezérlés zökkenőmentes és sima működést garantál.
A nitrogént a fülke leeresztése közben a hidraulikaolaj összenyomja, így a gáznyomás megnő. A sűrített gázban tárolt energiát a rendszer ezt követően a következő emelési fázis elősegítésére használja fel. Ebből adódóan a hidraulikus emelőszerkezet motorja csak kicsivel emel többet a tényleges rakomány tömegénél, így energiát takarít meg. A villakocsi és az emelőoszlop a nitrogéngáz tágulásának köszönhetően megemelkedik.
A raklapok helyét a targoncában pontosan beprogramozva a Toyota szűkfolyosós targoncái maguktól kiszámítják az optimális útvonalat A pontból B pontba, és a leghatékonyabb útvonalat járják be. A BT Vector úgy alkalmazkodik a menetsebességhez, hogy kisebb magasságban gyorsabban, nagyobb magasságban pedig lassabban halad. Mindez sokkal racionálisabb üzemet, rövidebb ciklusidőt és jelentősen jobb termelékenységet eredményez.
A Toyota szűkfolyosós targoncái a haladási sebességet a folyosó mentén elhelyezett jelzések segítségével állítják be. A folyosó két végén, ahol a folyosón belüli irányítás különösen fontos, a targonca biztonságosan lassít, míg a folyosó közepén a maximális sebességgel halad. Ezt az AEB (folyosó végi fékezés) és az AES (folyosó végi megállás) jelzéseknek köszönhetően tudja megoldani.
A Toyota BT Vector nagyon biztonságosan végzi munkáját, alkalmazkodva a helyszín kialakításából adódó különböző korlátokhoz, például a tetőgerendákhoz és a szellőzőaknákhoz. A megoldás alapja az ún. zónás rendszer, amelyben a VNA targoncák a folyosó mentén elhelyezett RFID folyosó jelzőkkel kommunikálnak.
Rugalmasság és nagy áteresztőképesség – az Adveo jelentős előnyökhöz jut a Toyota tárolási megoldásai révén
Az Adveo az irodaszerek, szolgáltatások és megoldások nagykereskedelmi forgalmazásának egyik fő európai szereplője. Az Adveo olyan partnert keresett, aki a projektjüket az elejétől a végéig támogatni tudja. Romain Thénard, az Adveo ellátási láncért felelős igazgatója a következőképpen nyilatkozott: „A mi feladatunk a megrendelések előkészítése, nem pedig a telephelyépítés összes műszaki elemének meghatározása. Nincsenek meg a mérnöki képességeink hozzá.”
A Toyota segíteni tudott a tervezésben, a megvalósításban, a kivitelezésben és még a finanszírozásban is.