„Kezdettől fogva kiemelt fontosságúnak tartottam az ügyfél-elégedettség fokozását és a vállalat által nyújtott szolgáltatások, illetve szerviz színvonalának javítását. Tisztában voltunk vele, hogy mindez csak akkor lehetséges, ha gyökeresen átformáljuk szervezeti felépítésünket és folyamatainkat. Arra is gondoltam, hogy az eddigitől kissé eltérő szemléletű felmérést kellene bevezetnünk” – vázolta fel röviden a változások hátterét Janusz Facon, a cég szervizigazgatója. Ezért némi egyeztetést követően, részben Janusz Facon NPS-sel kapcsolatban szerzett korábbi tapasztalata miatt, Lengyelország lett az első országok egyike, ahol 2015-ben útjára indult a projekt.
Az ügyfélelégedettségi érték megállapítása egy jól bevált módszer, amelynek segítségével megismerhető, hogy mi számít fontosnak az ügyfelek számára, valamint milyen véleménnyel vannak az általunk nyújtott szolgáltatásról. Havonta több mint 1500 ügyfélelégedettségi felmérés adatait összegezzük, aminek köszönhetően a Toyota Service Concept Kaizen-filozófiájával összhangban folyamatosan javítani tudjuk szolgáltatásaink színvonalát.
Az NPS bevezetésének első fázisa során az egyik fontos megállapítás az NPS-pontszám és az „Ön szerint milyen gyorsan válaszolunk a beérkező szervizigényekre?”, valamint „Az elvárásai alapján hogyan értékelné a kapott szervizszolgáltatás minőségét?” kérdésekre adott válaszok közötti kapcsolat jellegének meghatározása volt. A magasabb NPS-pontszám elérésének kulcsa tehát a következő két terület fejlesztése: gyorsabb válaszidő, illetve magasabb színvonalú javítások. Janusz Facon szerint nemcsak az ezeken a területeken való fejlődés a fontos, hanem az ügyfelek szervizpiac által keltett igényeinek kielégítése is.
Az NPS-felmérések eredményei alapján az összes szerelő, szervizvezető és telefonos ügyfélszolgálatos munkatárs számára oktatást szerveztek a Kaizen-filozófia egyik első pilléreként. Az oktatás kifejezetten gyakorlati jellegű, a résztvevőknek egy sor feladatot kell megoldaniuk. Az elsajátított tudást a mai napig hatékonyan alkalmazzák. A folyamat következő lépéseként a képzés során megszerzett tudást a gyakorlatban is alkalmazták, az NPS-rendszer pedig a szervizértekezletek központi témájává vált.
A következő lépés a szervizirányítási rendszer bevezetése volt. A 2 évvel ezelőtt bevezetett Sharepoint rendszerrel a lengyel szervizvezetők pontosan nyomon tudják követni az összes szervizfeladatot. Alacsony NPS-pontszámok esetén az érintett szervizvezető személyesen találkozhat az ügyféllel, és közösen megvitathatják, hogy mit érdemes tenni a színvonal javítása érdekében. A technika TSC-rendszerben alkalmazott elnevezése genchi genbutsu, ami annyit tesz: „személyesen meggyőződni” és biztosítani, hogy a szervizcsapat tisztában legyen a problémával. Janusz Facon tapasztalatai szerint az ügyfelek mindig nyitottak az eszmecserére, tehát a Toyota Material Handling Poland esetében az NPS mindenképpen javította az együttműködést. Az NPS-re a Kaizen szellemében adott válaszlépések között szerepelhet például az érintett szerelő áthelyezése, bizonyos folyamatok áttervezése vagy akár további támogatócsapatok létrehozása is.
Az elmúlt két év folyamán a Toyota Material Handling Poland a 2015-ben elért 24-es NPS-pontszámot sikerrel tornászta fel a 2017-es 48-as értékre. A felmérés rámutatott a vállalat erősségeire is, amelyek között megemlítendő a szervizszemélyzet magas képzettségi szintje, valamint a Toyota Material Handling termékeinek és szolgáltatásainak kiváló minősége. Ezeknek a kvalitásoknak a birtokában nagyobb eséllyel tudják rávenni az ügyfeleket, hogy más gyártók targoncáit is bevonják a Toyota szervizszerződésébe. „Az NPS bevezetésének egyik fő tanulsága számomra az volt, hogy a jó szolgáltatás legfontosabb feltétele az, hogy tudjuk, mi a fontos ügyfeleink számára, és milyen ígéreteket teszünk nekik. Hiába optimalizáljuk sebességünket és szolgáltatásaink minőségét; ha mindez nincs összhangban az ügyfeleink elvárásaival, akkor soha nem lesznek elégedettek. Ugyanakkor az ügyfelekkel való szoros kapcsolattartás lehetővé teszi, hogy mindig a legpontosabb tájékoztatást kapják meg, ami már önmagában lojálisabbá teszi őket.” – foglalja össze az új rendszer előnyeit néhány szóban Janusz Facon.
Garantálhatjuk, hogy az összes alkatrészt úgy tervezték és tesztelték, hogy ugyanolyan minőséget, biztonságot és megbízhatóságot kínáljon, mint targoncáink.