A Toyota szervizkoncepció (TSC) egyik alapvetése, hogy ügyfeleink számára maximális megbízhatóságot nyújtsunk. A TSC célja a – gyártási műveletekhez tervezett – Toyota Production System (TPS) rendszer lean elveinek átültetése üzleti gyakorlatunkba.
Toyota szervizkoncepcióhoz tartozik két, egész Európában alkalmazott szervizakkreditációs program: az ASEC és a STEP. Ezek a speciális programok jelentősen javították ügyfélszolgálati tevékenységünket, és továbbra is hozzájárulnak ahhoz, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelően testre szabjuk azt. Szerelőink megtanulták, hogyan szervizeljék targoncáinkat biztonságos körülmények között, a környezet és a legszigorúbb minőségi szabványok figyelembevételével.
Tudjuk, hogy ügyfeleink 90%-a valószínűleg vagy nagy valószínűséggel ajánlaná szolgáltatásainkat. Szeretnénk vezető pozícióba kerülni az ügyfél-elégedettség terén, és célunkhoz hozzátartozik, hogy minden szerviztechnikusunk képesítést szerezzen a STEP Bronz programban, továbbá hálózatunk 100%-a – független márkakereskedőket is beleértve – megszerezze az ASEC tanúsítványt 2020-ig.
Az Ügyfélszolgálati tevékenység értékelése és tanúsítása (ASEC) programot azért dolgoztuk ki, hogy szabványosítsuk és kidolgozzuk a Toyota Material Handling Europe szerviz- és alkatrészműveleteit. Az ASEC érinti fogyasztói hálózatunk és a független márkakereskedők alkatrész- és szervizműveleteit is.
A programnak 3 szintje van: Belépő, Alap és Haladó. Különböző területeket fed le, és célja a műhely termelékenységének javítása, műveleteink biztonsági és fenntarthatósági követelményeinek biztosítása, továbbá az alkatrészek és szolgáltatások értékesítésének növelése Kaizen tevékenységek révén. Támogatja továbbá az ügyfél-elégedettség maximalizálását célzó állandó tevékenységeinket is.
A Belépő szint a minimális előfeltételként meghatározott szigorú működési szempontra fókuszálva elismer egy közbenső megvalósítási arányt. Az Alap szint a biztonsági és üzemi folyamatok szabványosítását követeli meg. A Haladó szint a Kaizen módszertant alkalmazza a szervizszerződés által lefedett területek bővítésére és az ügyfélszolgálati tevékenységek javítására.
A Szerviztechnikus képzési program (STEP) két részből áll: az egyik a szakmai képzésre, a másik a személyes képességekre koncentrál. Mindkét résznek három szintje van: Bronz, Ezüst és Arany.
A STEP szakmai képzés Bronz szintje olyan alapvető dolgokkal foglalkozik, mint a vizsgálatok, a rendszeres karbantartás és a kiadványok értelmezése. Az Ezüst szint azon szerelőket célozza, akik egy konkrét terméktechnológiában szeretnének elmélyedni, míg az Arany szint célcsoportját a tehetséges csapatvezetők alkotják. A STEP személyes képességek Bronz szintje a Toyota Material Handling vállalati kultúráját, hozzáállását és üzleti szempontjait ismerteti meg a szerviztechnikusokkal, míg az Ezüst és Arany szint kereskedelmi ismereteket ad át. A STEP szakmai képzéssel és személyes képességekkel foglalkozó része is egy-egy 2–3 napos kurzust jelent a szerelőknek, melynek végén tesztet írnak. Teljes hálózatunkban azonos értékelési módszert alkalmazunk, hogy a kiadott tanúsítvány is ugyanazt a tudást tükrözze.
„Az ASEC és STEP programok a Toyota szervizkoncepciójának lényeges elemei. Büszkék vagyunk arra, hogy a program egyre szélesebb körű bevezetésével fejlesztettük szolgáltatóegységeink képességeit. Tovább dolgozunk 2020-as céljaink elérése érdekében.”
Antoine Reminiac, szervizpiaci szervizműveletekért felelős fejlesztési vezető, Toyota Material Handling Europe
Szerelőink 100%-a elvégezte a STEP Bronz szintet
Hálózatunk 100%-a megszerezte az ASEC Belépő szint tanúsítványát