Autopilot CDI120: A legújabb Toyota AGV – automatizált szállítóeszköz horizontális műveletekhez

A CDI120 a Toyota Material Handling Europe első, kifejezetten erre a célra gyártott automatizált raklapszállítója. Kiválóan integrálható a vállalat meglévő autopilot járműveivel és a T-ONE irányítási rendszerrel, így egy teljesen integrált raktármegoldást képez.

​A Toyota Material Handling Europe bemutatta a raktárak automatizálásához használható legújabb eszközt: a CDI120, egy kifejezetten raklapszállítónak tervezett AGV.

A CDI120 egy nagy teljesítményű, kompakt és intuitív megoldás a vízszintes áruszállításhoz; teljesen új alapokra helyezi a raktárakban végzett anyagmozgatási műveleteket. A gép tökéletesen illeszkedik a Toyota Material Handling Europe Autopilot járműválasztékába, és a vontatók, alacsony emelők, felrakók, ellensúlyos targoncák és tolóoszlopos targoncák mellett olyan átfogó termékcsaládot alkot, amely gyakorlatilag az ügyfelek minden igényét kielégíti.

Kompakt és költséghatékony

A CDI120 típust már a kezdetektől fogva automata üzemű járműként tervezték, nem pedig egy hagyományos, kézi vezérlésű jármű volt a kiindulópont. Ez lehetővé tette a szállítóeszköz számos jellemzőjének teljes újragondolását, a formai kialakítástól kezdve a navigációs és biztonsági funkciókig, hogy az ipari felhasználók a legtöbbet hozhassák ki az AGV-technológiából.

Az első, amit sok érdeklődő észrevesz, hogy a CDI120-on nincs villa. Ehelyett a rakodáshoz a gép a raklap alá áll, majd egy átvezető egység segítségével felemeli, ami minden alkalommal biztosítja a raklapok pontos és hatékony rakodását 1200 kilogrammig.

A CDI120 rendkívül kompakt kialakítása – az alvázba épített szkennerrel és érzékelőkkel, valamint a differenciálhajtás kialakításával kombinálva – egy átvezető egységnek köszönhetően lehetővé teszi a hatékony rakodást, a szűk helyen végzett fordulásokat, valamint a gyors feladatvégrehajtást, még alacsony mennyezetű helyeken is.

Mozgás közben a CDI120 akár 30 méterre is képes „látni” a tárgyakat. A megtett távolságon és a környezetben elhelyezkedő tárgyak helyén alapuló helymeghatározást a raktártérben való pontos navigációhoz használják. A helymeghatározó algoritmus elég kifinomult ahhoz, hogy pontosan értelmezze a környezethez dinamikusan hozzáadott további jellemzőket. A Toyota szabványos biztonsági funkciói, többek között az elülső és oldalsó érzékelők, a kék LED-es figyelmeztető fény és az E-stopok szavatolják a biztonságos közlekedést.

A cég növekedésével párhuzamosan bővíthető

A CDI120 azonban nem csak önálló járműként működik: egy automatizált járműflotta részeként is tökéletesen használható, a T-ONE szoftver segítségével kommunikál a Toyota más AGV-járműivel és a flottakezelő rendszerekkel. A hatékonyság és a feldolgozási idő optimalizálása érdekében a Toyota által házon belül kifejlesztett T-ONE képes integrálni és felügyelni az összes raktári berendezést.

Ez maximális rugalmasságot biztosít a kezelők számára, hiszen a CDI120 szállítási feladatait manuálisan (raktárkezelő rendszer vagy hívógombok segítségével) vagy automatizált szoftveren keresztül is kezdeményezhetik. A targoncák különböző előre beállított útvonalakra (A-tól B-ig, hurok vagy több szakaszból álló útvonal része) és prioritásokra konfigurálhatók, amelyek menet közben is módosíthatók a folyamatos anyagáramlás fenntartása érdekében, ezzel elkerülve a fennakadásokat, és maximalizálva a költséghatékonyságot.

„A CDI120 tervezésekor minden tekintetben a legjobbra törekedtünk. A fejlesztés során fontos cél volt, hogy olyan költséghatékony raklapszállítót alkossunk meg, amely zökkenőmentesen működik együtt felrakó és tolóoszlopos targoncáinkkal, ezzel maradéktalanul optimalizálva ügyfeleink befektetéseinek megtérülését” – emelte ki Maria Carlsson, a Toyota Material Handling Europe automatizált járművekért felelős termékmenedzsere. „A T-ONE automatizált útvonaltervezés jóvoltából az A pontból B pontba irányuló szállítás több szakaszból álló feladattá konvertálható, különböző járműtípusok bevonásával, amelynek során a szállításhoz a költséghatékony CDI120 modellt, míg a rakodáshoz a nagy teljesítményű RAE-típust használják. Ez a megoldás nem csupán a megtérülés, hanem a hely- és energiamegtakarítás területén is jelentős előrelépéssel jár.

„A rendszer további előnye, hogy a T-ONE könnyen konfigurálható a különböző anyagmozgatási folyamatokhoz és üzemméretekhez, a CDI120-flották pedig rugalmasan telepíthetők, idővel változtathatók és bővíthetők. A cégtulajdonosok és a raktárvezetők az automatizálás gyors ütemű bevezetésével vagy fokozatos átállással érhetik el az új rendszer nyújtotta előnyöket, természetesen mindkét esetben problémamentesen, az igényeiknek és az üzleti prioritásoknak megfelelően részesülnek az automatizálás előnyeiből.”

További információért kérjük lépjen kapcsolatba:  

Wouter Aerts
Senior Specialist for Automation, Toyota Material Handling Europe
E-mail: wouter.aerts@toyota-industries.eu
Tel.: +32 3 302 3256
M: +32 499 18 24 94

Összes törlése