Termelés Mjölby Factory

A Toyota Material Handling Europe új fenntarthatósági jelentése már előre követi az EU ESRS keretrendszerét

Legutóbbi fenntarthatósági jelentésében a Toyota Material Handling Europe már az új európai fenntarthatósági jelentéstételi szabványokat (ESRS-keretrendszer) követi, jóllehet ez a módszer még korántsem kötelező. Ezzel a cég a változás elfogadásával magasabb szinten végzi tevékenységét.

Hatodik fenntarthatósági jelentéséhez a Toyota Material Handling Europe még idő előtt összehangolta a jelentéstételi folyamatot az ESRS-sel. Ez a módszer lehetővé teszi a cég számára, hogy idejekorán azonosítsa a fenntarthatósági kommunikációjában meglévő hiányosságokat, nyilvánosságra hozza a jelenleg rendelkezésre álló információkat, és felkészüljön a 2026-ban hatályba lépő új szabványokra. A vállalati fenntarthatósági jelentésről szóló uniós irányelv (CSRD) kulcsfontosságú részét képező ESRS-keretrendszer a nagyvállalatokra vonatkozó, rövidesen megjelenő uniós megfelelőségi és közzétételi követelmények összessége.

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az érdekelt felek vonatkozásában nyíltan kommunikáljunk a fenntarthatóbb vállalattá válásunkkal kapcsolatos kihívásokról. Célunk, hogy fenntarthatósági jelentésünkkel nyilvánosan elszámoltathatóak legyünk a fejlődés irányába tett kötelezettségvállalásainkról” – mondta Ernesto Domínguez, a Toyota Material Handling Europe elnök-vezérigazgatója.

A Toyota Material Handling Europe immár több mint egy évtizede vezető szerepet tölt be a fenntarthatóság terén az anyagmozgatási iparágban. Azzal, hogy az uniós követelmények fokozatos bevezetése előtt az ESRS-hez igazítja 2023-as fenntarthatósági jelentésének struktúráját, és új célokat határoz meg az egyes szabványokhoz kapcsolódóan, a vállalat jelentős kihívás elé állítja saját magát, hogy továbbra is vezető szerepet vállaljon, és nem csupán saját működésére, hanem a beszállítókkal, alvállalkozókkal, ügyfelekkel és más érdekelt felekkel fenntartott kapcsolatokra is nagyobb figyelmet fordítson.

A jelentés további fontos pontjai közé tartozik, hogy a vállalat benyújtotta a károsanyag kibocsátási célokat a Science Based Targets (SBTi) kezdeményezés vonatkozásában, új DE&I kötelezettségvállalást tett a befogadó munkahelyek megvalósítására, valamint ESG-bizottságot hoz létre a vállalat fenntarthatósági stratégiájának és az ESG-döntéshozatalának erősítése érdekében.

„Valamennyi fenntarthatósági kihívás természetszerűen több szakterületet érint. Az összes üzleti funkciót képviselő igazgatókból álló csapat összeállítása lehetővé teszi számunkra, hogy teljeskörűen foglalkozzunk a fenntarthatósági kérdésekkel, például az éghajlatváltozással, a sokszínűséggel, valamint az egészséggel és biztonsággal. Az ESG-bizottság lehetővé teszi számunkra, hogy támogassuk a vezetőséget, és lendületet adjunk a fenntarthatóbb üzletágra való áttérésnek" – fejtette ki véleményét Tom Schalenbourg, a Toyota Material Handling Europe fenntartható fejlődésért felelős igazgatója.

A Toyota Material Handling Europe 2023-as fenntarthatósági jelentése itt érhető el > > 

Összes törlése