Immáron 62. alkalommal rendezik meg Milánóban a Milánói Dizájnhét néven is ismert mobilitási kiállítást. A vásár az „ahol a design megszületik/Materia Natura” témát felkarolva hangsúlyozza a fejlődés és az innováció fontosságát, mindemellett etalonként szolgál a globális designipar számára. A Milánóban évente megrendezett esemény több mint öt évtizede a designszakma egyik legjelentősebb eseménye. A hivatalosabb jellegű kereskedelmi kiállítás mellett a Fuorisalone (magyarul: külső designhét) városszerte látogatható, és egymáshoz kapcsolódó események széles skálájának ad otthont.
A Toyota Material Handling testközelbe hozza az anyagmozgatás világát; a múltat, a jelent és a jövőt, felsorakoztatva egy sor érdekes és izgalmas lehetőséget, egyedi koncepciókat, és sok minden mást, amely minden bizonnyal elnyeri majd az érdeklődők tetszését. A három nagy teremben helyet kapó eseményen sok érdekes látnivaló akad. Elég csak a logisztikát alapjaiban forradalmasító EUR-raklapra és a legendás kézi palettázó targoncára gondolni. Az alapötletek mögött álló úttörők egy olyan vállalatnál dolgoztak, amely végül a mai Toyota Material Handling Europe részévé vált. A 76 Industrial Graphics egy előadás keretében tekinthető majd meg, ahol a Toyotával közösen kialakított tervezési folyamatról és közös történetükről lesz szó.
A Toyota Logistic Design Competition (TLDC) kiváló inspirációs forrás az új, akár környezetvédelmi, akár egyéb kihívások megoldásához. Az Every little bit counts nevű 2024-es kihívást jelentős érdeklődés övezte, nem csoda, hogy több színvonalas pályázat is érkezett.
A tervezőhallgatók egyik érdekes feladata volt, hogy tekintsenek előre, és képzeljék újra a fenntartható formatervezést a következő 20 évre: hogyan lehet leküzdeni a logisztika és az ellátási lánc jelenlegi kihívásait, és milyen, a társadalmi hagyományokat és bevett szokásokat alapjaiban felforgató trendek várhatók.
Néhány pályamű alapvetően szórakoztató ötletnek tekinthető, míg más pályázatok már mélyebben érintik a társadalmi kérdéseket. „Lesz mit felfedezniük a látogatóknak. Több mint 50 országból 952-en jelezték érdeklődésüket a verseny iránt. 160 jelentkező küldte be tervezési koncepcióját, és ezek közül több igen jónak ígérkezett – mondja büszkén Magnus Oliveira Andersson, a Toyota Material Handling Europe formatervezési vezetője. „Nem kis fejtörésbe került a zsűrinek, amíg a három kategória 10 döntősét kiválasztotta: a felhasználói felület, a szállítás és terméktervezés, valamint az üzleti innovációs tervezés területén keresték a legjobbakat.”
A verseny immáron tíz éve zajlik; egy kis, helyi svéd kezdeményezésből globális versennyé nőtte ki magát, amely világszerte inspirálja a jövő tervezőit. Széles körű együttműködésre van szükség a tervezői főiskolákkal, diákokkal és partnerekkel annak érdekében, hogy a vállalat folyamatosan növekedjen, és tudja, pontosan mit szeretne a közönség és a vásárlók. A győzteseket a nyári párizsi olimpiai és paralimpiai játékokon hirdetik majd ki.
A Toyota Material Handling a tudatos tervezéssel, vagyis az anyagok, termékek és szolgáltatások újragondolásával valamennyi probléma megoldásának része kíván lenni. A középpontban három, nem hagyományos módon tervezett kézi palettázó targonca áll, amelyek mindegyikének saját története van. A 3D Metal Srl a mesterséges intelligencia alkalmazásával segített vizualizálni egy prototípust, az ipari formatervezés új etalonját, amely 3D nyomtatott alumíniumból és nejlon-szénszálból készült. Az összes felesleges anyagot eltávolítva elegáns modell konfigurálható, teljesen áram nélkül. A jövőt egy klasszikusabb vonalvezetésű, a szakmában alapmodellként ismert kézi palettázó targonca képviseli, amelyet teljesen átterveztek. A fejlett együttműködéssel elősegíthető hatékony és rugalmas tervezéshez az ellátási lánc alulról felfelé haladó innovációja a megoldás.
Ez a Toyota Material Handling lényege: segíteni a cégek legkülönfélébb anyagmozgatási tevékenységeit. A cég alaptevékenysége a logisztika; jövőbe mutató, teljes körű megoldásokat kínál a logisztikai műveletek támogatásához, garantálva a kiváló szolgáltatást és az első osztályú minőségi tervezést. A célkitűzések közül természetesen nem maradhat el a logisztika magasabb szintre emelése, a mobilitás fokozása sem. 2024. április 16. és 21. között a Toyota sem maradhat ki a nagy eseménysorozatból, amikor a világ legnagyobb designeseménye veszi birtokba az olasz várost.