Napkollektorok

A Toyota Material Handling Europe hangsúlyosabbá teszi fenntarthatósági törekvéseit az ENSZ Race To Zero elnevezésű kezdeményezéséhez való csatlakozással

A Toyota Material Handling Europe célja, hogy ügyfeleivel, üzleti partnereivel és alkalmazottaival együtt nettó nulla kibocsátású gazdaságot építsen ki, és elkötelezze magát a tudományosan megalapozott célok kitűzése mellett.

Az éghajlatváltozás elleni küzdelemről szóló párizsi egyezménnyel összhangban a vállalat csatlakozott a „Business Ambition for 1,5°C” elnevezésű kezdeményezéshez. A cég elkötelezte magát amellett, hogy a teljes értékláncban olyan tudományosan megalapozott kibocsátáscsökkentési célokat tűz ki, amelyek összhangban vannak azzal, hogy a globális felmelegedést az iparosodás előtti szint feletti 1,5°C-on tartsák. A cég emellett hosszú távú célul tűzte ki, hogy 2030-ra felére csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, és legkésőbb 2050-re eléri a nettó nulla kibocsátást.

A Toyota Material Handling Europe célja, hogy az IPCC ajánlásainak megfelelően részese legyen az éghajlatváltozás megoldásának, és dekarbonizálja tevékenységét. A TMHE a nettó nullás működés felé vezető úton már több jelentős mérföldkövet tudhat maga mögött. 2012 óta például 29%-kal csökkentette saját tevékenységéből származó CO2-kibocsátását, legnagyobb svédországi létesítményében elérte a nettó nullás kibocsátást, és 100%-ban megújuló energiaforrásokból származó villamos energiára állt át.

Emellett korábban kötelezettséget vállalt arra, hogy 2031-re nullára csökkenti az 1. és 2. körbe tartozó (a saját működése során keletkező és a vásárolt energiából származó) kibocsátás mennyiségét. 2031-ig a European Green Deal és a Fit for 55% célkitűzésnek megfelelően a 3. körbe tartozó (a teljes értékláncban közvetve keletkező) kibocsátás 55%-os csökkentésére törekszik.

Jelentős, átlátható fejlődés

Ez a legújabb kötelezettségvállalás azonban új teret nyit a vállalat erőfeszítéseinek. A vállalat összes kibocsátását alaposan elemezni szándékozik – beleértve az 1., 2. és 3. körbe tartozó kibocsátást is. Ennek célja, hogy részletes kibocsátási célokat dolgozzon ki és hozhasson nyilvánosságra, amelyeket a következő két éven belül teljesíteni is kívánnak. 

„Ez rendkívül jelentős állomása a fenntarthatóságért folytatott küzdelmünknek” – emelte ki Ernesto Domínguez, elnök-vezérigazgató. „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy vezető szerepet töltsünk be az éghajlatközpontú átalakulásban, ahogyan az is fontos számunkra, hogy a Kaizen filozófiával összhangban folyamatosan megújuló módszerekkel vehessünk részt az éghajlatváltozás elleni küzdelemben.”

„Mivel kibocsátásunk 97%-a saját tevékenységeinken kívülről származik, kifejezetten szeretnénk erőfeszítéseinket fokozni a teljes ellátási lánc mentén, és olyan összehangolt megoldásokat kidolgozni, amelyek a lehető legnagyobb hatást érik el. Emellett olyan támogató állami megoldásokat szorgalmazunk, amelyek lehetővé teszik, hogy ügyfeleinkkel, beszállítóinkkal és alkalmazottainkkal közös erőfeszítéseket tehessünk a teljes logisztikai iparág szén-dioxid-mentesítéséért és a jövőben is alkalmazható rendszerek megvalósításáért.”

Ernesto így folytatja: „A Párizsi Egyezmény ajánlásainak megfelelő, tudományosan megalapozott célok kitűzése és a rendszeres, független felülvizsgálatok megszervezése biztosítja, hogy előrehaladásunk céltudatos és átlátható legyen. Azáltal, hogy párbeszédet kezdeményezünk az érdekelt felekkel, több lehetőség nyílik az energiafelhasználás nyomon követésére, a pazarlás megszüntetésére és az innovatív megoldások bevezetésére, ezzel előmozdítva, hogy mindannyian zökkenőmentesen és zavartalanul haladhassunk előre az úton.

A tudományalapú célok (SBTi) kezdeményezés a CDP, az ENSZ Globális Megállapodás, a World Resources Institute (WRI) és a Természetvédelmi Világalap (WWF) együttműködésével jött létre.

Eddig több mint 900, együttesen 13 billió dollár piaci tőkeértéket meghaladó vállalat csatlakozott a mozgalomhoz, és írta alá a „Business Ambition for 1.5°C” kampányt. 

A  Business Ambition for 1.5°C kampányhoz való csatlakozással a vállalat mostantól a Race to Zero , az ENSZ által támogatott kampány tagjai is. A Toyota Material Handling Europe hatékonyan reagál a vállalatoknak szóló sürgős kihívásra, hogy a 1,5°C-os jövővel összhangban határozzák meg kibocsátáscsökkentési céljaikat. 

Sajtó Információk

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

Összes törlése