A Toyota Material Handling Europe és az SSAB együttműködése új generációs, kisebb szénlábnyomú anyagmozgató berendezések gyártására

A vállalat megkezdi az SSAB Zero™ használatát, amely újrahasznosított acélból készül, fosszilis energiaforrásoktól mentes villamosenergia és biogáz felhasználásával, így jelentősen csökkenti a fosszilis eredetű szén-dioxid-kibocsátást.

A Toyota Material Handling Europe és az SSAB fosszilis energiától mentes partnerségre lépett, amelynek eredményeként a Toyota az első anyagmozgató berendezéseket gyártó vállalat, amely az SSAB Zero™ anyagot alkalmazza. A vállalat megrendelte az SSAB Zero™ acélt, amelyet idén tavasszal a kézi raklapemelők villáinak és vázszerkezeteinek gyártásához használ fel. Az SSAB Zero™ acél minősége és tulajdonságai megegyeznek az SSAB hagyományos acéljaival.

„Célunk, hogy élen járjunk az ellátási láncunk fenntartható átalakításában, és beszállítóinkkal együtt egy ellenállóbb ellátási rendszert építsünk ki” – mondta Giorgio Polonio, a Toyota Material Handling Europe beszerzésért és ellátásért felelős alelnöke. 

„Örömmel működünk együtt a Toyotával a kisebb szénlábnyomú anyagmozgató berendezések következő generációjának gyártásában. A Toyota Material Handling Europe több mint 20 éve az ügyfelünk a leányvállalatunkon, a Tibnoron keresztül; együttműködésünket kölcsönös bizalomra és közös fosszilisenergia-mentes jövőképünkre alapozva fejlesztjük tovább” – nyilatkozta Tony Harris, az SSAB Europe vezetője.

2024 elején az SBTi (Science Based Targets initiative) hitelesítette a Toyota Material Handling Europe rövid- és hosszú távú, tudományos alapokon nyugvó kibocsátáscsökkentési célkitűzéseit, amelyek célja, hogy legkésőbb 2041 végére elérjék a nettó nulla kibocsátást. Az SBTi egyértelmű iránymutatást nyújt a vállalatok számára az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére, hogy elkerülhetők legyenek az éghajlatváltozás legsúlyosabb hatásai, és támogatja a globális felmelegedés 1,5 °C-ra való korlátozását.  

A nettó nulla kibocsátás elérése érdekében a vállalat fokozatosan növeli az újrahasznosított acél használatát, amelyet fosszilis energiától mentes villamos energiával és biogázzal állítanak elő, ezáltal csökkentve a targoncák gyártásához szükséges nyersanyagok szénlábnyomát. A Toyota Material Handling Europe célja, hogy az alacsony szén-dioxid-kibocsátású acél kiemelt alapanyaggá váljon termékei esetében, elsőként a kézi raklapemelők legnépszerűbb modelljeiben.

Az SSAB-val való együttműködés biztosítja, hogy a Toyota Material Handling Europe csökkenteni tudja termékei nyersanyagainak szénlábnyomát. A Toyota Material Handling Europe az iparágban elsőként vezeti be a kisebb szénlábnyomú, újrahasznosított acélt egy teljes termékcsalád esetében, kezdve a kézi raklapemelők legnépszerűbb modelljeivel.

A nagy volumenben gyártott LHM230 modell villáinak és vázszerkezetének anyagát SSAB Zero™ acélra cserélik, ami az értéklánc teljes folyamata során 77%-kal kevesebb CO2-kibocsátást eredményez, mint a vasércből készült acél. A kezdeményezés jelentős lépést jelent az anyagokból származó kibocsátások csökkentése terén, és hozzájárul ahhoz, hogy a Toyota Material Handling Europe a 2041-es pénzügyi év végéig elérje nettó nulla kibocsátási célját.

Marketing igazgató

Mark Peters

Toyota Material Handling Europe
mark.peters@toyota-industries.eu
Tel: +32 3 302 3248
M: +32 477 96 47 92

Összes törlése