A koncepciót ismertető rövid film egy tipikus család online vásárlását mutatja be, a többféle árucikk mellett szerepelnek benne játékok és különféle eszközök is. Jelenleg a logisztikai lánc sajátosságai miatt gyakran előfordul, hogy több különböző szállítmányt szállítanak ki egyesével ugyanarra a címre egyszerre.
A Toyota egy alternatív, továbbfejlesztett megoldást tervezett, amelyben a megrendelés leadásakor a fogyasztók kiválaszthatják a „TeamDelivery” szolgáltatást. A rendszer a megrendelt tételeket egy gyűjtőközpontba irányítaná, ahonnan automatizált jármű szállítaná ki a megrendelt árukat. Az A.I. segítségével és a szállítójárművekkel való közvetlen kommunikáció révén a gyűjtőgép akkor aktiválódna, amikor az áruk beérkeznek a gyűjtőközpontba, majd elkészíti a teljes szállítmányt.
Az összeállítást követően a szállítmányt egy autonóm szállítójárműbe rakják, amely egyetlen, tömbösített menetben kiszállítja az árukat a megadott címre.
Kattintástól a kiszállításig: az online rendelés befejezésekor a fogyasztó logisztikai folyamatot indít útjára. Minden vállalkozás számára kulcsfontosságú a legmegfelelőbb kiszállítási módszer kiválasztása. Ha sikerül a legjobbat kiválasztani, nem csupán az üzlet megy jobban, hanem az ügyfelek is elégedettebbek lesznek. A zökkenőmentes logisztikai folyamat érdekében minden lépés egyformán fontos, a raktározástól és a készletgazdálkodástól a rendelésfeldolgozásig, valamint a szállítás és a visszaküldés kezeléséig.
Mark Peters, a Toyota Material Handling Europe marketing igazgatója szerint: „Ez a megközelítés számos előnnyel jár. Különösen jó választás lehet városokban, ahol a jól elhelyezett gyűjtőpontok egyszerűsítenék a forgalmat, és jelentősen csökkentenék a háztól-házig szállítások számát. Emellett a megoldás jelentős környezetvédelmi előnyökkel is jár; alacsonyabb a CO2-kibocsátás is.”
Peters így folytatja: „Bár az általunk bemutatott koncepció egyelőre csak szemlélteti, hogyan működhet az összevont szállítás, a technológia olyan megoldásokon alapul, amelyekkel már most is dolgozunk. Célunk, hogy ösztönözzük az együttműködést a szakmán belül, ezzel pedig optimalizáljuk az anyagmozgatási módszereket.”