A 2022-es Toyota Logistic Design Competition nyertese az ORO mikrologisztikai rendszerrel válaszol a városi zsúfoltság okozta nehézségekre.

A „városi mikrologisztika” kihívás 203 beadott pályázatából a győzteseket az antwerpeni Logiconomi 2022 rendezvényen hozták nyilvánosságra

A Toyota Material Handling Europe és a Toyota Europe Design Development örömmel mutatja be az idei Toyota Logistic Design Competition győzteseit. A visszhang óriási volt: több mint 1500 regisztráció és 203 végleges pályamű érkezett.

Egy formatervezési szakértőkből álló zsűri első körben 10 döntős pályázót választott ki, a végső győzteseket pedig egy másik, ipari szakértőkből álló zsűri választotta ki. A 2022-es Toyota Logistic Design Competition arany díjasa Jacob Abraham az amerikai Houstoni Egyetemről, „Oro” című alkotásával.

 

A Toyota Logistic Design Competition győztese, Jacob Abraham
Ernesto Domínguezzel és Anna De Baetzelierrel.

 

Az Oro kiszállítási modul a forgalmas városi környezetben optimalizálja a házhozszállítást végző szállítójárművek mozgását. A Toyota által inspirált termék egyértelműen a Toyota logisztikai és mobilitási megoldásainak alapvetésein alapul. A kiszállítási modulok a legtöbb kézbesítő jármű számára megközelíthetetlen területeken közlekedhetnek, különösen ott, ahol a bejutás nem lehetséges.

„Az Oro walkie funkciójának köszönhetően az egység nagyon jól manőverezhető a szűk helyeken. Egy a sok nagyszerű ötlet közül, amely miatt a fiatal tervezőkkel folytatott együttműködés kifejezetten hasznos lehet. A nyolc éve megrendezett versenyre 123 országból érkeztek pályázatok, amelyek forradalmi ötletekkel rukkoltak elő a városi mikrologisztikával kapcsolatban” – nyilatkozta Magnus Oliveira Andersson, a Toyota Material Handling Europe formatervezési vezetője.

„Élveztük a közös munkát Laurent-tel és csapatával, és jövőre mindannyian visszatérünk, hogy a diákokat ismét úttörő logisztikai és mobilitási megoldások kitalálására ösztönözzük a 2024-es párizsi megmérettetésre” – emelte ki Andersson.

Laurent Bouzige, a Toyota Europe Design Development stratégiai és új mobilitási főtervezője egyetért ezzel: „Örömünkre szolgál, hogy az első alkalommal, a Toyota Material Handling Europe céggel együttműködve vehettünk részt a versenyben. Nem volt könnyű feladat kiválasztani a döntősöket, hiszen a pályamunkák minősége figyelemre méltó, lélegzetelállítóan kreatív és izgalmas volt. A mobilitási szolgáltatások számos aspektusát alaposan figyelembe vették, a javaslatok kiforrottak, relevánsak és inspirálóak voltak. Az összes érdekelt fél munkáját és a résztvevők munkáját is nagyra értékeljük. Már nagyon várjuk a jövő évi versenyt.”

Az ezüst díjat a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem képviseletében Mátravölgyi Zsófia kapta az „Oasis” elnevezésű alkotással.  Az Oasis a belvárosokban jól használható felvevő és lerakó rendszer. Célja, hogy megkönnyítse a házhozszállítást, minimális hatással legyen a szociális terekre, és egy alternatív hibrid szállítási módszerrel hozzájáruljon a városi közlekedés zsúfoltságának csökkentéséhez.

Nicholas Orie, a Kaliforniai Állami Egyetemről (USA), a „Mitsubachi” című művével bronzérmet kapott. A Toyota Mitsubachi egy moduláris, autonóm drónflotta, amelyet raktárakba és városi mikroközpontokba integrálnak. Célja az áruk kezelésének és rendszerezésének egyszerűsítése.

A döntősök valamennyien pénzdíjazásban részesültek, és lehetőséget kapnak arra, hogy jelentkezzenek egy hat hónapos fizetett szakmai gyakorlatra a Toyota Material Handling Design Centerben, Svédországban vagy Olaszországban, illetve a franciaországi Toyota Europe Design Centre-ben, az ED²-ben.   

Ezen a rendezvényen az ED² a svédországi Umeå Institute of Design Marius Cramer által tervezett E-Cargo Bike nevű, nagy potenciállal rendelkező ötletet találta a leginkább érdekesnek.  Az ED² korábbi elnöke, Ian Cartabiano, aki jelenleg a Calty Design Research Advanced Design alelnöke az Egyesült Államokban, a vezető zsűrivel együtt úgy döntött, hogy különdíjjal jutalmazza ezt a projektet.  A különleges elismerésnek köszönhetően Marius jelenleg 6 hónapos szakmai gyakorlatát tölti az ED2-nél.

A díjátadó ünnepségre a Logiconomi 2022 keretében került sor, amely egy egyedülálló kétnapos rendezvény. 600 logisztikai szakember és az iparág vezetői találkoznak, hogy a logisztika előtt álló kihívásokkal foglalkozzanak, megoldásokat mutassanak be, és inspirációt kínáljanak a téma iránt érdeklődőknek. 

Tudjon meg többet a TLDC-ről >>

 

A Toyota Europe Design Development (ED2) tervezésről

Az ED2(Square) a European Advanced Design Studio tervező cég részlege, amely a Toyota és a Lexus számára innovatív koncepcióautókat, előremutató formatervezést és a mobilitás jövőjét kínálja. Az ED2 végső célja a piaci trendek kutatása és olyan innovatív mobilitás és járműtervezés létrehozása, amely a globális piacokon az európai ízlést tükrözi. Az ED2 kis létszámú, mégis agilis csapata kísérleti mobilitási koncepciókat, fejlett, verseny- és gyártási terveket készít a Toyota és a Lexus márkák számára. Az ED2 tervezőstúdió Sophia Antipolisban található, Cote d'Azur - Nizza közelében.  További információ itt.

 A Toyota Material Handling Europe Design Centerről   

A Toyota Material Handling European Design Studio elkötelezett szakemberekből álló csapatból tevődik össze, akiknek kihívásuk, hogy a Toyota termékeihez megfelelő formaterveket készítsenek, figyelembe véve a különböző stílus- és a funkcióelemeket. Ez magában foglalja az intuitív vezérlőrendszerek fejlesztését, amelyek biztosítják, hogy az ember és a gép összhangban dolgozzon, és így a biztonságot és a maximális termelékenységet egyaránt garantálják. A tervezőközpont a svédországi Mjölbyben található, amelyhez kapcsolódik egy szatelit stúdió az olaszországi Bolognában.

https://design.toyota-forklifts.eu/

Sajtó Információk

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

Összes törlése