A 2020-as HANNOVERI VÁSÁRON kiállító Toyota Material Handling Europe a digitális logisztika, valamint a Lean 4.0 vállalati filozófia népszerűsítését tűzte ki céljául

A logisztikai iparágat érintő változások növekvő intenzitását és a technológiai megoldások folyamatos változását felismerve a Toyota Material Handling Europe új formában jelenik meg a Hannoveri Vásáron. A cég korábban a CeMAT rendezvény egyik prémium kategóriás pavilonjában állított ki, azonban az április eseményre átköltöznek a 4-es csarnokba, ahol főként a digitális logisztikai megoldásokkal foglalkoznak majd.

„Az elmúlt években nagyarányú befektetéseket eszközöltünk a különféle új technológiákba, ami nem csupán kollégáinkat és termékeinket érintette, mert a kezdeményezésekbe bevontunk más cégeket is” – ad betekintést az újítások hátterébe Ralph Cox, a Toyota Material Handling piaci műveletekért felelős vezető alelnöke.  „A hannoveri kiállításra körülbelül 250 ezren látogatnak el a jövő technológiája iránt érdeklődők, így magától értetődő volt, hogy jól hozzáférhető és jól látható helyen legyünk jelen a rendezvényen, mert így könnyebben találhatnak ránk.”

 

 

Toyota Village a 4-es csarnokban

 

A 4-es csarnokban a logisztikai szektor automatizálásával foglalkozó kiállítók kapnak helyet, a Toyota pedig egy külön részen, a Toyota Village-ben vonultatja fel bemutatásra szánt termékeit. A kiállítás többféle területtel is kiemelten foglalkozik. Az alelnök ismertette a kiállítás főbb mozgatórugóit: „A Toyotát már régóta a racionalizált gondolkodásmód éllovasának tekintik, amely a japán zero muda filozófia jegyében minimálisra igyekszik csökkenteni a szükségtelen folyamatokat és a keletkező hulladékot. Munkánk minden területét ennek a gondolkodásmódnak vetjük alá, amiről a standra kilátogatók személyesen is meggyőződhetnek.”

 

Ami a gépeket illeti, a Toyota repertoárjában megtalálhatók a manuális, az automata és az önműködő megoldások is. A kiállításon élőben tekinthetők meg az önműködő rendszerek, amelyek közül több az adott feladatnak megfelelően van kialakítva és saját, optimalizált módszereit, valamint speciális kamerarendszert alkalmaz a munka elvégzéséhez. A Toyota automata targoncái a bemutatón ismét tanúbizonyságát adják, hogy a logisztikai feladatokat az egyszerűséget és a zökkenőmentes integrációt előtérbe helyezve hajtják végre. „Abban hiszünk, hogy a humán erőforrásokat a lehető leghatékonyabb módon szabad csak felhasználni, úgy, hogy abból a cég és maguk az emberek egyformán profitálhassanak, és ennek a legkézenfekvőbb, illetve vállalkozási szempontból legelőnyösebb formája az automatizálás” – ismerteti az új megközelítés hátterét Cox alelnök.

 

 

Jelentős hangsúlyt kap a manuális munkafázisok egyszerűsítését és hatékonyabbá tételét célzó, a racionalitást előtérbe helyező ún. csapatlogisztika is, amelynek egyik alapvető eleme az, hogy mindig az adott feladatnak megfelelő targoncát használják. Összefoglalva tehát a módszer alapja, hogy a különböző folyamatokat úgy kell megszervezni, hogy az egyes munkafázisokhoz mindig a leginkább alkalmas gépet használják, ezzel csökkentve a szükségtelen munkát és erőfeszítéseket.

 

A szakmában a Toyota volt az első, amely az elektromos meghajtású raktári targoncákat alapfelszereltségként ellátta telematikai rendszerekkel, és ezt a 2018-as CeMAT kiállításon be is mutatták. Idén áprilisra már mintegy 130 000, hálózatba csatlakoztatott járművet használnak világszerte.  A 2020-as HMI kiállításon külön helyet szentelnek a hálózatba kötött járművek és szolgáltatások előnyeinek bemutatására, amelyek között mindenképpen kiemelendő a prediktív és kibővített szerviz, illetve az, hogy a telematikai adatok birtokában miképpen lehet a károkat megelőzni, valamint javítani a targoncák kihasználtságán. Ez azért fontos, mert a logisztikában ez a két terület az, ahol a legnagyobb arányban keletkezik hulladék, illetve ahol a legtöbb szükségtelen műveletet hajtják végre.

 

A HMI 2020-as rendezvényen kiállító Toyota számára a környezetvédelem is fontos szerepet játszik. Az elmúlt években a vállalat már egyedi, moduláris kialakítással szereli össze saját lítiumion-akkumulátorait. Az új típusú akkumulátoroknak köszönhetően teljesen új alapokra helyezhető a helykihasználás, a targoncák pedig jóval könnyebbek lehetnek. A több cellából készülő akkumulátorok sokkal tovább használhatók, akár több targoncát is képesek egymás után kiszolgálni, majd pedig selejtezésük és újrahasznosításuk előtt alkalmasak például a napenergiával előállított áram tárolására is. Az energia felhasználásának ezen úttörő módját a Toyota energiahatékony megoldásait felvonultató részen lehet majd megtekinteni.

 

A jövő az együttműködésé

 

A HMI 2020-as rendezvény egyik másik fontos jellemzője, hogy a Toyota azt is bemutatja, hogy céljai megvalósítása érdekében miképpen működik együtt más iparági szereplőkkel. Az együttműködésben részt vevő cégek között megtalálható a napenergiával foglalkozó EcoVadis, valamint a csomagkövetéssel foglalkozó Vanderlande és Bosch.

 

2019 novemberében a Toyota Material Handling mintegy 500 iparági vezető részvételével Logiconomi Forum néven rendezvényt szervezett, amelyen bemutatták a közösen kifejlesztett technológiák legérdekesebb jellemzőit. A vállalat áprilisi kiállításon felállított pavilonjában a Logiconomi rendszerek is megtekinthetők, ahogyan lehetőség nyílik a Toyota és partnerei által tartott rövid bemutatók megtekintésére is.

 

Az eseményen való részvétel egyik legfontosabb eleme a Toyota számára a Lean 4.0 gondolkodásmód, valamint a racionális megoldások előtérbe helyezése. „A racionalitás valamennyi tevékenységünk alapját képezi” – folytatja Cox alelnök. „Ügyfeleink egyre nagyobb arányban kezdik alkalmazni saját logisztikai rendszereikben is a digitális technológiát, így nyilvánvaló, hogy a tervezésben kiemelt szerepet kell kapjon a racionalitásra helyezett stratégia. Ezt a stratégiát hívjuk mi Lean 4.0-nak”

Sajtó Információk

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

Összes törlése