Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson Önnek. OK

Toyota logisztikai tervezési és mérnöki versenypályázat nyertesei

Kihirdették a Toyota logisztikai tervezési és mérnöki versenypályázat nyerteseit

A Toyota Material Handling Europe kihirdette tervezési és mérnöki versenypályázatának nyerteseit a Hannoverben megrendezett 2018-as CeMAT kiállítás 32-es pavilonján. Az ünnepélyes keretek között megrendezett eseményen az első, a második és a harmadik helyezett részesült díjazásban.

Logiconomi-díjak

A Logiconomi az a szó, amellyel a Toyota Material Handling Europe gondolkodásmódja jellemezhető – egyet jelent a racionalizált folyamatokra, a hulladék minimalizálására, a hatékonyság maximalizálására és a költségek csökkentésére való törekvéssel. Az új erőfeszítések során jelentős szerepet kap a hasonló gondolkodásmódú partnerekkel való együttműködés és az innováció.

A kezdeményezés egyik fontos eleme a diákok számára kidolgozott Logiconomi program, amelynek célja az anyagmozgatási megoldások innovatív, fiatalos és újkeletű elgondolások útján történő megújítása. Idén immáron harmadik alkalommal hirdettük meg a Toyota logisztikai tervezési versenypályázatot, míg a Toyota logisztikai mérnöki versenypályázat idén indult először.

Miközben a tervezők az aktuális trendekhez igazodva a jövő megoldásait tervezik, arra ösztönözzük őket, hogy törekedjenek a Toyota hírnevéhez és innovatív hozzáállásához hű rendszerek kifejlesztésére.

Sajtó Információk

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

Toyota logisztikai tervezési versenypályázat

Toyota logisztikai tervezési versenypályázat

A 2014-ben indított pályázat alapvető célja az új tervezőkkel való együttműködés beindítása, továbbá a megújult és friss ötletek felkutatása volt. A harmadik tervezési pályázat arra a trendre igyekszik összpontosítani, hogy az ügyfelek az internetet nemcsak döntéseik elősegítéséhez használják, hanem egyre többet és többször vásárolnak is a netes felületeken. Az e-kereskedelmi megoldások térnyerésével párhuzamosan a gyors kiszállítás jelentősége rendkívüli mértékben megnőtt, azonban különféle tényezők – például a forgalom és a közlekedési nehézségek miatt – a gyors kiszállítás gyakran nem megvalósítható.

A „Forradalmian új kiszállítási megoldások” mottó lényege, hogy a hagyományos ellátási lánc ötlete helyett a tervezőmérnök-hallgatók álljanak elő egy gyors, fenntartható és minden ízében új megoldással, amelynek célja a kiszállítás optimalizálása és a termék végfelhasználóhoz való eljuttatásának leegyszerűsítése.

 

A nyertes az egyesült királyságbeli Loughborough-i Egyetem képviseletében induló Hannah Rayner és Matt Putman „AL.PACKER” elnevezésű rendszere lett, amely közösségi szempontból is fenntartható alternatívát kínál a termékek végfelhasználóhoz való eljuttatására. Az új rendszer egy külső, a szállítás elfogadását garantáló mikrovállalkozó bevonásával felhagy a hagyományos ellátási lánc alkalmazásával. A végfelhasználó az általa megjelölt helyen és időpontban veheti át a csomagot, ezzel jelentős mértékben javul a résztvevők közötti kommunikáció, a szolgáltatás megbízhatósága, továbbá a résztvevő felek mindegyike elégedettebben távozik. „A külső fél közösségi hálózatát hasznosító megoldás hatékonyan egyszerűsíti le a termék végfelhasználóhoz való eljuttatásának utolsó fázisát. Praktikus és könnyen üzemeltethető, ezáltal ügyfélközpontú is” – jellemzi az új megoldás előnyeit Magnus Oliveira Andersson, a Toyota Material Handling Europe tervezési osztályának vezetője.

A második helyen a Berlin-Weissensee-ben működő művészeti főiskola két diákja, Paul Pötzelberger és Mohammad Moradi által tervezett CIPS (Combined Infrastructure Parcel Service) rendszer végzett. A megoldás a környezetvédelmi szempontból kedvező mutatókkal működő tömegközlekedési buszhálózatot használja a hatékony és gyors helyi szállításra. A harmadik helyezett a svéd Lundi Egyetem képviseletében induló David Wolter által megálmodott Toyota Bee lett, amely több Bee egységből és mobil vezérlőpontokból álló, a jövő szempontjából kiemelten fontos, a kezelőszemélyzettel való együttműködést lehetővé tévő HIVE rendszerével nyűgözte le a zsűrit.

A közönségdíjat idén rekordszámú, 1312 szavazattal az olaszországi Alkalmazott Művészetek Intézetének hallgatója, Edgar Andres Sarmiento által készített Gamaru nevű intelligens szállítási megoldás nyerte el.

A fotón lévő személyek balról jobbra: Detlef Rahe, Professor at HfK University of the Arts Bremen; Matthias Fischer, President and CEO, Toyota Material Handling Europe; Hannah Rayner, Loughborough University UK Matt Putman, Loughborough University UK; Magnus Oliveira Andersson, Head of Design, Design Center, Toyota Material Handling Europe

 Toyota logisztikai mérnöki versenypályázat

 Toyota logisztikai mérnöki versenypályázat

A Toyota logisztikai tervezési versenypályázat sikerén felbuzdulva a Toyota Material Handling svéd mérnökhallgatókat és frissen végzett szakembereket kért fel a második évad nyertes rendszeréhez, a FLOCK-hoz alkalmazható innovatív megoldások kidolgozására. A FLOCK arra a kihívásra talált megoldást, hogy a teljesen automatizált rendszerek hogyan működhetnek együtt önállóan oly módon, ahogyan az emberi vezérlésű villástargoncák nem képesek.

A pályázat keretében arra kérték a svéd mérnökhallgatókat, hogy álljanak elő új megoldásokkal a FLOCK hálózatos vezérlésének, tápellátásának, emelőrendszereinek, alkatrész-elrendezésének és összetételének, valamint helymeghatározásának és navigációjának javítása érdekében. A kezdeményezés az elemek elméleti kidolgozása és az ötletek gyakorlati alkalmazása közötti nehézségeket hivatott áthidalni.

A Woodpecker, a FLOCK Mother Goose rendszerének egyik kiegészítője minden elemében megfelelt a zsűri várakozásainak.

Zökkenőmentesen működik együtt a FLOCK vízszintes szállítást végző Ducklings rendszerének utódjával, a Nestling komponenssel. Feladatai közé tartozik például a Nestlingek által átadott csomagok függőleges mozgatása. A Woodpecker önálló munkavégzésre is képes, és tervezése a fenntarthatósági szempontok, valamint a könnyű szervizelhetőség szem előtt tartásával történt. A Linköpingi Egyetem hallgatói, Mattias Barrklev és Oskar Brännström által megtervezett dizájn meglehetősen kompakt. Jelentős szakértelmet igénylő tervezése során nagy figyelmet fordítottak a teljes anyagmozgatási rendszer igényeire, továbbá pontos számításokat végeztek a rendszerek alapján. „A dizájn nem csupán a jelenlegi, az automatizálást és a hálózatos rendszereket előnyben részesítő trendekkel van összhangban, hanem az ipari szempontoknak is megfelel. Összességében a megoldás a Toyota jól ismert jegyeit viseli magán” – vázolja fel a rendszer jellemzőit Magnus Persson, a Toyota Material Handling Europe technológiai megoldások kutatás-fejlesztéséért felelős igazgatója.

A második helyet a Nestling, a Linköpingi Egyetem képviseletében jelentkező Fredrik Engström, Alexander Nilsson és Valdemar Melin munkája, és egyben a FLOCK rendszer fontos kiegészítője nyert el. Ez a kis méretű önvezető jármű a talajszinten mozogva, a FLOCK Woodpecker komponensével együttműködve végzi munkáját. Emelőszerkezetét a hatékony helykihasználás, a könnyű karbantartás és együttműködés, valamint a gazdaságossági szempontok figyelembe vételével tervezték.

A harmadik helyezett a Luleå-i Műszaki Egyetemet képviselő Jonas Dahlgren elektro-mechanikus, szíjhajtású emelőrendszere lett. A géphez felhasznált kis számú alkatrész, valamint az egyszerű szerkezet és a villanymotorok miatt az egység könnyen összeszerelhető, ráadásul energiahatékonysági mutatói is kedvezőek.

Ez is érdekelheti

A Swarm targonca árnyéka

Innováció és jövőbeli technológia

A Toyota értékek és az iparág kihívásai által egyaránt inspirált központban ügyfeleinket szem előtt tartva tervezzük meg az anyagmozgatási megoldásokat.

Tudjon meg többet >
Toyota Logiconomi: együttműködés a jövőért

Toyota Logiconomi: együttműködés a jövőért

Tudjuk, hogy ami a logisztikai technológiák jövőbeli trendjeit illeti, nyitottnak és frissnek kell lennünk, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy együttműködjünk ügyfeleinkkel és a hasonló gondolkodású beszállítókkal. Ezt a jelenleg is zajló folyamatot nevezzük Logiconominak

Tudjon meg többet >
Táblán elemezzük a folyamatokat

A Toyota filozófiája

Küldetésünknek tekintjük, hogy ügyfeleink anyagmozgatási céljait kiemelkedő hatékonysággal biztosítsuk, miközben a Toyota filozófia értékeit tartjuk szem előtt. 

Tudjon meg többet >
Mosolygós emberek az irodai folyosón

Csatlakozzon csapatunkhoz

Mindig igyekszünk optimalizálni termékeinket és módszereinket. A kulcs az, hogy olyanokkal dolgozzunk együtt, akik ugyanolyan elhivatottak a logisztika és a technológia iránt, mint mi.

Tudjon meg többet >