A Toyota Material Handling Europe célkitűzése a kiváló szállítási és anyagmozgatási megoldások biztosítása – igazi maximalistaként mindig látunk lehetőséget a további fejlődésre ezen a területen is. A formatervezői pályázat második fordulóját ezért a „Targoncák új köntösben” jeligével hirdettük meg.
A résztvevők számára azt a feladatot tűztük ki, hogy gondolják újra a Toyota villástargoncák megjelenését és funkcióit. Amellett, hogy ezzel lehetőségük adódik maradandót alkotni az anyagmozgatás területén, jelentős pénzjutalomban is részesülhetnek.
Az idei kiírás a tavalyinál négyszer több érdeklődőt vonzott. A 2014-es 132-vel szemben erre a fordulóra mintegy 565 regisztráció érkezett, végül pedig 100 pályamű érkezett be.
A formatervezői pályázat győztese az antwerpeni egyetemen tanuló belga Fabian Breës „Flock” névre elkeresztelt targoncája lett. Fabian alkotása egyaránt költség- és energiahatékony. A zsűri különösen amiatt volt elégedett a versenyző megoldásával, mert azt a japán „muda” filozófia alapján sikerült kialakítani – ez az egyedi, a folyamat hatékonyságát előtérbe helyező gondolkodásmód jelenti a Toyota eljárásainak egyik alapkövét.
A második helyezett a szlovák Josef Cerny DLS (Drone Logistics System) nevű rendszere lett, amelynek szemet gyönyörködtető, sportkocsikra emlékeztető vonalai magas tervezési minőségről tanúskodnak.A harmadik helyet három finn hallgató, Antti Laukkanen, Sami Laiho és Valjami Räisänen munkájának ítélték. Közös erőfeszítéseik gyümölcse a Toyota KAMU, amely amellett, hogy kiválóan illeszkedik a Toyota filozófiájába, az ember–gép kettős páratlan harmóniáját is megteremti.
„A formatervezői pályázat első fordulója remek alkalmat jelentett az európai tehetségek felkutatására” – mondta Magnus Oliveira Andersson, a formatervezési osztály vezetője. „Az idei pályázat hatalmas siker volt, mivel még több érdeklődőt vonzott, és a világnak még több országába jutott el. Nagyon örülünk az eredményeknek, a győzteseket pedig érdekes elgondolásaik és ígéretes pályaműveik miatt választottuk ki.” Zárásként Andersson megjegyezte: „A pályázat mostantól kezdve kétévente kerül kiírásra, a következő tehát 2018-ban esedékes.”
Az első, második és harmadik helyezett 5000, 3000 és 1500 eurós pénzjutalomban részesül. A közönségszavazás alapján egy további versenyző 1500 euró értékű jutalmat kap. Ezt a közönségdíjat a verseny második helyezettje, Josef Cerny kapja, akinek DLS-rendszerével a közönséget is sikerült meggyőznie. Valamennyi nyertesnek lehetősége van jelentkezni egy hathónapos gyakornoki pozícióra a Toyota Material Handling Europe Design Center formatervezési központjába.
A díjakat a Hannoverben február 24-én megrendezett CeMAT sajtóeseményének hivatalos díjátadó ünnepségén adják át a nyerteseknek.
Az első Toyota Logistic Design Competition pályázatot „Vontató targoncák – ipari gépek átalakításra várva” címmel 2013-ban hirdették ki. A versenyre európai egyetemisták és frissen végzett formatervezők nyújthatták be pályaműveiket. A formatervezői pályázat második fordulóját a „Targoncák új köntösben” jeligével hirdettük meg. A Toyota Logistic Design Competition pályázat legközelebb 2017-ben várja a versenyzők jelentkezését.
Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577
A Toyota értékek és az iparág kihívásai által egyaránt inspirált központban ügyfeleinket szem előtt tartva tervezzük meg az anyagmozgatási megoldásokat.
A Toyota értékek és az iparág kihívásai által egyaránt inspirált központban ügyfeleinket szem előtt tartva tervezzük meg az anyagmozgatási megoldásokat.
Tekintse meg villástargoncáink teljes kínálatát, beleértve tolóószlopos, palettázó és komissiózó targoncáinkat.
A lítiumionos akkumulátorok energiahatékonysága 30%-kal nagyobb az ólomsavas akkumulátorokénál, jelentősen csökkentve ezzel a CO2-kibocsátást.