Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson Önnek. OK

Logiconomi logo

„A Logiconomi? Ez gondolkodásmódunk alapja.”

A CeMAT 2016-ra készülve Matthias Fischer néhány pontban felvázolja a Toyota tevékenységeit és vállalati filozófiáját, kitérve arra is, hogy a legutóbbi hannoveri rendezvény óta milyen változások történtek a cég életében.

A Hannoverben megrendezett CeMAT 2014-en a Toyota Material Handling kiemelt helyet foglalt el a 32-es pavilonban. Arról kérdeztük Matthias Fischert, a cég elnök-vezérigazgatóját, hogy a Toyota milyen fontosabb eredményeket ért el Európában a legutóbbi rendezvény óta.

„Továbbra is azon dolgozunk, hogy megőrizzük a Toyota Material Handling Group vezető pozícióját Európában is, hasonlóan a világ többi részéhez. Piaci részesedésünk folyamatosan növekszik, és meggyőződésünk szerint elértük azt a szintet, amelyet két fő versenytársunk képvisel Európában. Az pedig külön örömmel tölt el minket, hogy a növekedést a magas nyereség megtartása mellet sikerült elérnünk. Ennek eredményeképpen továbbra is úgy fektethetünk be az egyes termékekbe és szolgáltatásokba, hogy azok pontosan megfeleljenek az európai ügyfelek igényeinek.”

Az egyik legfontosabb tényező a piac fejlődése, amelyről Fischernek határozott véleménye van: „A gazdasági világválság óta a piac újra erőre kapott, és a jelek szerint tovább fog nőni. Ugyanakkor az is látható, hogy ügyfeleink az anyagmozgatási megoldások kiválasztásakor szem előtt tartják a folyamatos fejlődést, többek között a biztonság és költséghatékonyság javítása, a jobb megbízhatósági és kihasználtsági szint, az optimalizált energiafelhasználás és a termelékenység növelése terén. Ezért fordítunk kiemelt figyelmet ezekre a területekre.”

Mik a Toyota tervei 2016-ra? Rákérdeztünk, hogy milyen újdonságokra számíthatnak az idei CeMAT látogatói, és mi lesz a kiállítás vezértémája. Matthias Fischer így válaszolt: „Ugyanabban a pavilonban leszünk, mint 2014-ben, de nem tudnék egy olyan témát mondani, amit központinak nevezhetünk. Ajánlatunk rendkívül széles körű, hiszen számos különböző ügyféligénynek kell megfelelnünk. Ha mindenképpen ki kellene emelnem valamit, akkor talán sokoldalú gondolkodásmódunkat említeném.”

„Az új filozófia T-motion bemutatónkban is tetten érhető, amelyben új fejlesztésű, emelővilla nélküli anyagmozgatási rendszereket mutatunk be. Az automatizálás kiemelt fontosságú téma lesz, amellyel együtt jár az egyszerűség is – mindemellett betekintést nyújtunk a jövőbe is több új targoncánk tervének bemutatásával. A legutóbbi CeMAT alkalmával bemutattuk egy új, intelligens targonca koncepcióját, idén pedig a Smart Dynamics jelenti a legnagyobb újdonságot, amely jól mutatja, hogy az új technológia milyen sok fejlesztést tehet lehetővé.”

Mit jelent ez azok számára, akik a legújabb villástargoncákat szeretnék megtekinteni? „Természetesen lehetőségük nyílik legújabb raktári és ellensúlyos targoncáink megtekintésére. Ennek kapcsán kiemelendő, hogy már minden elektromos meghajtású targoncánkhoz rendelhető lítium-ion akkumulátor, így piacvezetők vagyunk a technológiában.” Fischer így folytatta: „Energiahasználati újdonságunk az üzemanyagcellás technológia, amely újra elérhető.”

A CeMAT előtt a Toyota Material Handling előadásain többször is elhangzott a „Logiconomi” kifejezés. Fischer a következőképpen ismertette az elgondolást: „Ez gondolkodásmódunk, vagy ha úgy tetszik, filozófiánk alapja. A Toyota régóta újításairól ismert az üzletfejlesztés területén, amelyre a legjobb példa a Toyota Production System gyártási rendszer, amelyet a CeMAT-on is röviden bemutatunk. Ez a rendszer képezte az úgynevezett „lean”, azaz karcsú gyártási megoldásaink alapját, most pedig ugyanezt a megközelítést igyekszünk átültetni a logisztika területére. Tisztában vagyunk vele, hogy ügyfeleink mindig a leghatékonyabb (vagy legkarcsúbb) módszert választanák, és ezzel együtt a teljes üzemeltetési költséget is mérsékelni szeretnék. A Logiconomi pontosan ezeket az igényeket foglalja össze. Ügyfeleinkkel, beszállítóinkkal és iparági szakértőkkel együttműködve folyamatosan olyan újdonságokon dolgozunk, amelyeket a piaci igényekre szabva tudunk kifejleszteni és megvalósítani.”

A CeMAT már több éve az európai piac legelismertebb szakmai rendezvénye. Megkérdeztük Matthias Fischert, hogy Európa milyen jelentőséggel bír a Toyota Group számára. „Vitathatatlanul a legfontosabb piac, mégpedig két okból. Először is az értékesített egységek száma miatt, hiszen ez a legnagyobb kontinentális piac a világon, valamint azért, mert az európai logisztikai rendszerek biztonsági, termelékenységi és hatékonysági szempontból az egész világon etalonnak számítanak. 

Ezért tervezünk kifejezetten az európai ügyfelek igényeire szabott termékeket és szolgáltatásokat. Részben ennek tudható be az is, hogy Európában folyamatosan fektetünk be kutatási, fejlesztési és gyártási erőforrásokba. Azt hiszem, mindent elmond a piac iránti elkötelezettségünkről, hogy az Európában értékesített termékek 95%-át itt helyben, Európában gyártjuk.”

Sajtó Információk

Toyota Material Handling Europe
Akiko Elmwall, PR Manager
+46 (0)142 8 6259, M: +46 (0)72 701 1577

Ez is érdekelheti

A Swarm targonca árnyéka

Innováció és jövőbeli technológia

A Toyota értékek és az iparág kihívásai által egyaránt inspirált központban ügyfeleinket szem előtt tartva tervezzük meg az anyagmozgatási megoldásokat.

Tudjon meg többet >

Vezető a lítiumionos targoncán egy raktárépületben

Egyedi lítiumionos sorozatunk

A lítiumionos akkumulátorok energiahatékonysága 30%-kal nagyobb az ólomsavas akkumulátorokénál, jelentősen csökkentve ezzel a CO2-kibocsátást.

Tudjon meg többet >

Gépkezelő BT Optiot használ komissiózásra

Termékkínálatunk

Tekintse meg villástargoncáink teljes kínálatát, beleértve tolóószlopos, palettázó és komissiózó targoncáinkat.

Tudjon meg többet >

Toyota Production System

Gyártási rendszerünk a „lean” alapelveken és a „pull” rendszeren alapul, ami azt jelenti, hogy csak azt gyártjuk le, amit Ön megrendel.

Tudjon meg többet >