Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson Önnek. OK

Toyota logoról egy közelnézeti kép

A francia FM Logistic vállalat a Toyota Material Handling közreműködésével bevezeti az üzemanyagcellás targoncákat

Neuville Aux Bois városában már 2015 márciusa óta működik egy üzemanyagcellás meghajtású tolóoszlopos targoncákból és elektromos raklapemelő targoncákból álló tesztflotta

Az FM Logistic Neuville aux Bois-ban (Franciaországban) található telepén 2015 márciusa óta már nemcsak hagyományos, akkumulátoros meghajtású targoncák üzemelnek, hanem az újonnan bevezetett, 10 gépből álló, hidrogén-üzemanyagcellákkal működő flotta is használatban van. A hidrogén-üzemanyagcellás gépek ezen teszttelepe az Air Liquide, a Hypulsion, a Toyota Material Handling, a Crown, a Diagma és az FM Logistic együttműködésének közvetlen eredménye.

A bevezetést az Európai Unió Üzemanyagcella- és Hidrogéntechnológiai Közös Vállalkozás (Fuel Cell Hydrogen Joint Undertaking, FCHJU) nevű kezdeményezése támogatja, amely a hidrogén és az üzemanyagcellák hajtóerőként való felhasználásával kívánja csökkenteni a szállító- és közlekedési járművek szén-dioxid-kibocsátását. A francia FM Logistic a piacon vezető szerepet betöltő, független, 12 országban működő logisztikai vállalat. A több mint 85 000 m2-es neuville-i teszttelep több műszakban működik.

Az FM Logistic telepének, hasonlóan a legtöbb nagy, több műszakban üzemelő logisztikai cég telephelyéhez, fenntartható, mégis rendkívül termelékeny logisztikai megoldásra van szükségük. Az üzemanyagcellás megoldással nagyobb termelékenység érhető el, mint az akkumulátoros megoldással, ugyanis utóbbinál a műszakok végén cserélni kell az akkumulátorokat, ez pedig jelentős időkiesést jelent. Az üzemanyagcellákat – akárcsak az autóknál – csupán néhány percig kell tölteni ahhoz, hogy egy 9–10 órás műszakon keresztül működni tudjanak. Emellett a hidrogén üzemanyagként való felhasználása hozzájárul az alacsony szén-dioxid-kibocsátáshoz és a fenntartható logisztikához.

Az FM Logistic ezen tesztprojektje már élesben működik, és ha a koncepció teljesen működőképesnek bizonyul, a telep mind a 84 villástargoncáját hidrogénmeghajtású üzemanyagcellás targoncává fogják átalakítani. Így ez a telep lehet az első logisztikai telep Európában, ahol a teljes targoncaflottát hidrogénmeghajtású üzemanyagcellás flottává alakítják át.

Craig Walby, a Toyota Material Handling Europe termékmenedzsment-igazgatója hozzátette: „Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy ezen projekt keretein belül partnereinkkel együttműködve támogathatjuk, hogy az üzemanyagcellák Európában is hatékonyan működhessenek. Az EU-val együttműködő targonca-, gáz és üzemanyag-beszállítók társulásához olyan fontos felek csatlakoztak, akik képesek közös megoldásokat nyújtani ügyfeleinknek. Partnereinkkel együtt arra törekszünk, hogy bebizonyítsuk az FM koncepciójának hatékonyságát. A hidrogénnel működő üzemanyagcellák alternatív üzemanyagként való felhasználása nem csak egy jobb operatív megoldás lehet ügyfeleink számára, de a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével egy kedvezőbb jövőkép kialakításához is hozzájárul.”

Ez is érdekelheti

A Swarm targonca árnyéka

Innováció és jövőbeli technológia

A Toyota értékek és az iparág kihívásai által egyaránt inspirált központban ügyfeleinket szem előtt tartva tervezzük meg az anyagmozgatási megoldásokat.

Tudjon meg többet >

Paletta szállító targoncák az ipari szektorban

Paletta szállító targoncák

Ezek a targoncák gyorsak és erőteljesek, különös tekintettel a biztonságra és könnyű manőverezésre, valamint az anyagmozgató tevékenységek különböző felhasználási lehetőségeire.

Tudjon meg többet >

Tolóoszlopos targonca a raktárban

Tolóoszlopos targoncák

A nagyteljesítményű tolóoszlopos targoncák széles választéka nagymértékű gyorsulást és kivételes vezethetőséget biztosít az optimális rakodási munkafolyamatokhoz.

Tudjon meg többet >

Vezető a lítiumionos targoncán egy raktárépületben

Egyedi lítiumionos sorozatunk

A lítiumionos akkumulátorok energiahatékonysága 30%-kal nagyobb az ólomsavas akkumulátorokénál, jelentősen csökkentve ezzel a CO2-kibocsátást.

Tudjon meg többet >