Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson Önnek. OK

A DHL épületének homlokzata

Fokozott biztonság és alacsonyabb költségszint a DHL-nél a „Pride in Performance” programnak köszönhetően

Az anyagmozgatási műveletek során felmerül az áru és az infrastruktúra károsodásának kockázata, valamint a személyzetet érintő komoly biztonsági kockázat. A támogatásunkkal a DHL biztonságos munkakörnyezetet alakított ki eindhoveni telephelyén, aminek eredményeképpen csökkentek az anyagi károkkal kapcsolatos költségek.

Magas karbantartási költségeket tapasztaltunk a DHL eindhoveni telephelyén található felszereléseinknél a 2012. március–szeptember közötti időszakban. Egy kísérleti projektben való együttműködést javasoltunk, hogy csökkentsük az anyagi károkkal kapcsolatos költségeket és a személyi sérülések előfordulását.  

A projekt az anyagi károkkal kapcsolatos költségekre, folyamatokra és kezelői munkakörnyezetre fókuszált, amelybe bevontuk a kezelőket és a helyi vezetőket is. A projekt céljaként közösen azt határoztuk meg, hogy 15%-kal csökkenjenek az anyagi károkkal kapcsolatos költségek egy év alatt.  

Az anyagi károkkal kapcsolatos költségeket munkaóra-veszteségben, valamint a villástargoncák javítására és karbantartására fordítandó beruházás értékében határoztuk meg. Az interjúkban a kezelők elmondták véleményüket a megemelkedett költségek kiváltó okaival kapcsolatban.  

A DHL eszközeinek – például „Gemba-séták” vagy „büszkeségfal” – saját „Pride in Performance” eszköztárunkba való integrálása után felhatalmazhattuk a gépkezelőket, hogy mondják el és hajtsák végre javaslataikat, ami a károk és sérülések folyamatos csökkenését eredményezte. 

Nagyrészt a gépkezelők proaktívabb hozzáállásának köszönhetően az anyagi károkkal kapcsolatos költségek 7%-kal csökkentek az első hat hónapot követően. Egy év után ez az arány elérte a 16%-ot, ami már meghaladta az eredetileg kitűzött célt. 

Következő lépések 

A DHL anyagi károkkal kapcsolatos költségeinek további csökkentése érdekében elindítottuk a Pride in Performance program 7. lépését (Future Plans, Jövőre vonatkozó tervek). Kidolgoztunk egy teljesítménymutatókat (KPI-k) használó akciótervet villástargonca-kezelők számára, és kijelöltünk egy irányító csoportot, akik biztosítják a projekt előírásainak betartását.  

További tudnivalók az eszköztárról 

A DHL-nél a „Gemba-séta” a munka személyes megfigyelésére utal – a munkavégzés helyén. Az eredeti japán kifejezés a genbutsu szóból származik. A Toyota értelmezésében ez a „Genchi Genbutsu” vagy a „Keresd a probléma forrását” elvre utal, vagyis teljesen meg kell értenünk, és aztán kell magunkra vonatkoztatnunk a problémát.  

A „büszkeségfal” egy fizikai fal, amelyre a gépkezelők és a helyi vezetők kitehetnek képeket olyan megoldandó feladatokról és bevált gyakorlatokról, amelyekkel a „Gemba-séták” során találkoztak. Ha sikerült megoldaniuk egy problémát, kitehetnek egy másik képet, megjegyzést fűzhetnek hozzá, és büszkén megoszthatják az „előtte-utána” állapotot a személyzet többi tagjával.   

 „Tábortűz”: rövid napközbeni megbeszélés a büszkeségfal előtt, amikor mindenki igyekszik kizárni a lehető legtöbb problémát, és mind a kezelők, mind a helyi vezetők a folyamatos fejlődésre koncentrálnak. 

A „Pride in Performance” a Toyota Material Handling Europe által kifejlesztett eszköz, amely segít az ügyfeleknek anyagmozgatási műveleteik biztonságosságának, teljesítményének és hatékonyságának maximalizálásában. Tapasztalataink szerint a kezelők és a helyi vezetők bevonása minden változáskezelő program esetén kulcsfontosságú. Amikor együtt dolgozunk egy ügyféllel, akkor a Kaizen elvre épülő hétlépéses körfolyamatot követünk..

„Kaizen”: japánul annyit tesz: „folyamatos fejlődés” – vagyis minden terméken vagy folyamaton mindig lehet javítani, ezért minden lépésre rendszeresen vissza kell térni. 

 „A Toyota Material Handling vállalat »Pride in Performance« programját gond nélkül összehangoltuk a DHL »First Choice« minőségirányítási programjával. Közös erővel biztonságos munkakörnyezetet hoztunk létre a DHL eindhoveni telephelyén, ahol mindenki fokozottan tisztában van a saját és kollégái biztonságával.”    
Marcel Nooteboom
Projektvezető, DHL Eindhoven, Hollandia 

  • Anyagi károkkal kapcsolatos költségek csökkentése 7%-kal 6 hónap alatt
  • Anyagi károkkal kapcsolatos költségek csökkentése 16%-kal 1 év alatt
  • Biztonságos munkakörnyezet létrehozása a személyzet bevonásával
  • Fenntartott eredmények

Ez is érdekelheti

Tekintse meg targoncáinkat

Fenntartható fejlődés

Közösen biztonságosabbá tehetjük a folyamatokat, többet tehetünk környezetünkért, és optimalizálhatjuk az üzleti folyamatokat.

Tudjon meg többet
Táblán elemezzük a folyamatokat

A Toyota filozófiája

Küldetésünknek tekintjük, hogy ügyfeleink anyagmozgatási céljait kiemelkedő hatékonysággal biztosítsuk, miközben a Toyota filozófia értékeit tartjuk szem előtt. 

Tudjon meg többet >
Illusztráció, ahogy két ember tartja a kulcsot

Egészséges munkahely

A 2016/2017-es kampányban az EU-OSHA szervezettel karöltve dolgozunk azért, hogy minden korosztály számára biztosíthassuk az egészséges és produktív munkakörnyezet. 

Tudjon meg többet >
Gépkezelő BT Optiot használ komissiózásra

Termékkínálatunk

Tekintse meg villástargoncáink teljes kínálatát, beleértve tolóószlopos, palettázó és komissiózó targoncáinkat.

Tudjon meg többet >