Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson Önnek. OK

Automata targoncák a DSV raktárában

A DSV Road javítja munkafolyamatait és csökkenti a stresszt 4 db vezető nélküli BT modellel

A vezető nélküli (Autopilot) targoncák a lézeres navigációs technológiának köszönhetően képesek a navigációra. Jelen esetben fényvisszaverő szalagok vannak a falakra és a folyosókra rögzítve a járművek útvonala mentén. Az automata targoncák ezenfelül biztonsági szkennerrel vannak felszerelve, amely időben észleli az akadályokat, és biztonságosan megállítja a járművet. Szükség esetén valamennyi AGV kézzel is vezérelhető.
Automata targoncák a DSV vállalatnál

Fokozott biztonság és termelékenység

Ezek az AGV-k (négy SAE160 emelőtargonca) 1400 mm hosszú villákkal vannak felszerelve túlméretes áruk rakodásához, a szűk helyeken végzett rakatolást pedig villacsúcsütközők segítik. Az automatizált irányítású járművek (AGV-k) az ellenkező irányba haladnak, ami egyfelől biztonságosabb, mert a rakomány nem tud leesni a targonca hátuljáról, másfelől termelékenyebb is, mert a targonca így fel tud gyorsulni. 

Minden jármű rendelkezik ütközésérzékelővel, amely csatlakozik az I_Site rendszerhez, így az AGV-k termelékenysége, akkumulátorkezelése és ütközései is felügyelhetők.

A DSV raktára

Zökkenőmentes munkafolyamat

A vezető nélküli targoncák javítják a DSV termelékenységét, mert műszakonként az emberi irányítással elért 250 raklap helyett akár 400 raklap mozgatását képesek elvégezni. A vezető nélküli targoncákat Euro raklapok mozgatására tervezték, ezek teszik ki a DSV által mozgatott raklapok 80%-át.  

Ha automata targoncák végzik a szabványos Euro raklapok mozgatását, akkor a kezelők feladata a szkennerek és a speciális rakományok kezelése, így napi feladataik értéke megnő. Ez jelzi, hogy az automatizálás nem jelenti az emberi munka szükségességének megszűnését. Vezető nélküli targoncákkal végzett munka esetén a kezelőnek kell leolvasnia a rakományokon lévő vonalkódot egy kézi terminállal, amely jelet küld az AGV-nek, hogy fogja meg az adott rakományt, továbbá kijelzi a rakomány kiindulási pontját és rendeltetési helyét. Mivel ez viszonylag egyszerű feladat, és komolyabb fizikai erőt sem igényel, idősebb vagy mozgásukban korlátozott munkavállalók is végezhetik.

Számos előnnyel jár, hogy a DSV Road AGV-ket kezdett alkalmazni. Mivel az AGV-knek köszönhetően a munkafolyamat egyenletesebbé vált, így kevesebb stressz éri a kezelőket. Ezért kisebb valószínűséggel követnek el hibát vagy okoznak kárt. Ráadásul azonos számú kezelő az AGV-kkel több rakományt tud megmozgatni, ami javítja a termelékenységet. A DSV Road tervezi, hogy a jövőben kiterjeszti a vezető nélküli targoncák használatát 3 műszakos üzemre.

A DSV épületének homlokzata

Tudnivalók a DSV Road vállalatról

A DSV egy vezető európai logisztikai szolgáltató. Mint három divízió egyike, a puursi központtal működő DSV Road áruk keresztdokkolását (teherautóról teherautóra való átrakását) végzi Európa-szerte. Az áruk többsége egy napon belül érkezik be és szállítják tovább, ennélfogva a sebesség és a termelékenység kulcsfontosságú. Ezért a DSV Road az automatizálás mellett döntött, hogy javítsa a munkafolyamatait: a csúcsidőszakokban a dolgozók stresszesnek érezhetik munkájukat, így könnyen követhetnek el hibát. 

A csúcsidőszakok elkerülésével ideiglenes munkaerő kölcsönzésére sincs szükség, így megspórolható a betanításra fordított idő és pénz. A DSV a Toyota Material Handling vezető nélküli targoncáinak használata mellett döntött, mert bérleti és karbantartási szolgáltatást is magába foglaló teljes megoldást tudtak kínálni nekik, a helyszínen, kézi irányítású és automata targoncákra egyaránt. 

  •  Hely: Puurs, Belgium
  • Iparág: szállítmányozás
  • Alkalmazottak száma: 30 Toyota targoncák: 4 db SAE160 BT vezető nélküli emelőtargonca
  • Alkalmazások: keresztdokkolás
  • Műszakok: 2

Talán ez is tetszene Önnek

A menedzser az I_Site-ot nézi az iPad-ján

I_Site flottairányítás

Az I_Site összeköti flottáját, összegyűjti az adatokat és áttekintést nyújt a történésekről, valamint információt ad tevékenysége optimalizálásához.

Tudjon meg többet >
Az félautomata targonca vízszintes szállítást végez

Automata megoldások

Automata targonca- és teherhordó szerkezeteink fejlett és rugalmas megoldásokat kínálnak a hatékonyabb, költséghatékony árumozgatásra. 

Tudjon meg többet >

Toyota Production System

Gyártási rendszerünk a „lean” alapelveken és a „pull” rendszeren alapul, ami azt jelenti, hogy csak azt gyártjuk le, amit Ön megrendel.

Tudjon meg többet >
Gépkezelő egy BT Leviot használ, hogy az árukat kipakolja a teherautóból

Szállítás és disztribúció

Célunk az, hogy a szállítás és disztribúció területén dolgozó ügyfeleink számára olyan targoncákat szolgáltassunk, amelyek termelékenyebbé és biztonságosabbá teszik a munkát.

Tudjon meg többet >