Két dolgozó a szerviz kocsi mellett

Az ASEC és STEP programok javítják az ügyfelek tapasztalatait

A képzés és a fejlesztés kulcsfontosságú munkavállalóink ranglétrán való előrelépése szempontjából. Ügyfeleink is jól járnak, ha egyre képzettebb munkavállalók foglalkoznak velük. Ez az esettanulmány mélyebb betekintést nyújt szerviztechnikusaink képzésének módjába; ők teszik ki munkatársaink mintegy felét Európában.

A TSC ígérete az ügyfeleknek

A Toyota szervizkoncepció (TSC) egyik alapvetése, hogy ügyfeleink számára maximális megbízhatóságot nyújtsunk. A TSC célja a – gyártási műveletekhez tervezett – Toyota Production System (TPS) rendszer lean elveinek átültetése üzleti gyakorlatunkba.

Toyota szervizkoncepcióhoz tartozik két, egész Európában alkalmazott szervizakkreditációs program: az ASEC és a STEP. Ezek a speciális programok jelentősen javították ügyfélszolgálati tevékenységünket, és továbbra is hozzájárulnak ahhoz, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelően testre szabjuk azt. Szerelőink megtanulták, hogyan szervizeljék targoncáinkat biztonságos körülmények között, a környezet és a legszigorúbb minőségi szabványok figyelembevételével. 

Tudjuk, hogy ügyfeleink 90%-a valószínűleg vagy nagy valószínűséggel ajánlaná szolgáltatásainkat. Szeretnénk vezető pozícióba kerülni az ügyfél-elégedettség terén, és célunkhoz hozzátartozik, hogy minden szerviztechnikusunk képesítést szerezzen a STEP Bronz programban, továbbá hálózatunk 100%-a – független márkakereskedőket is beleértve – megszerezze az ASEC tanúsítványt 2020-ig.

ASEC: az ügyfélszolgálat fejlesztése tanúsítvány szerzésével

Az Ügyfélszolgálati tevékenység értékelése és tanúsítása (ASEC) programot azért dolgoztuk ki, hogy szabványosítsuk és kidolgozzuk a Toyota Material Handling Europe szerviz- és alkatrészműveleteit. Az ASEC érinti fogyasztói hálózatunk és a független márkakereskedők alkatrész- és szervizműveleteit is. 

A programnak 3 szintje van: Belépő, Alap és Haladó. Különböző területeket fed le, és célja a műhely termelékenységének javítása, műveleteink biztonsági és fenntarthatósági követelményeinek biztosítása, továbbá az alkatrészek és szolgáltatások értékesítésének növelése Kaizen tevékenységek révén. Támogatja továbbá az ügyfél-elégedettség maximalizálását célzó állandó tevékenységeinket is. 

A Belépő szint a minimális előfeltételként meghatározott szigorú működési szempontra fókuszálva elismer egy közbenső megvalósítási arányt. Az Alap szint a biztonsági és üzemi folyamatok szabványosítását követeli meg. A Haladó szint a Kaizen módszertant alkalmazza a szervizszerződés által lefedett területek bővítésére és az ügyfélszolgálati tevékenységek javítására.

STEP szakmai képzés és személyes képességek szerviztechnikusoknak

A Szerviztechnikus képzési program (STEP) két részből áll: az egyik a szakmai képzésre, a másik a személyes képességekre koncentrál. Mindkét résznek három szintje van: Bronz, Ezüst és Arany.

A STEP szakmai képzés Bronz szintje olyan alapvető dolgokkal foglalkozik, mint a vizsgálatok, a rendszeres karbantartás és a kiadványok értelmezése. Az Ezüst szint azon szerelőket célozza, akik egy konkrét terméktechnológiában szeretnének elmélyedni, míg az Arany szint célcsoportját a tehetséges csapatvezetők alkotják. A STEP személyes képességek Bronz szintje a Toyota Material Handling vállalati kultúráját, hozzáállását és üzleti szempontjait ismerteti meg a szerviztechnikusokkal, míg az Ezüst és Arany szint kereskedelmi ismereteket ad át. A STEP szakmai képzéssel és személyes képességekkel foglalkozó része is egy-egy 2–3 napos kurzust jelent a szerelőknek, melynek végén tesztet írnak. Teljes hálózatunkban azonos értékelési módszert alkalmazunk, hogy a kiadott tanúsítvány is ugyanazt a tudást tükrözze.

„Az ASEC és STEP programok a Toyota szervizkoncepciójának lényeges elemei. Büszkék vagyunk arra, hogy a program egyre szélesebb körű bevezetésével fejlesztettük szolgáltatóegységeink képességeit. Tovább dolgozunk 2020-as céljaink elérése érdekében.” 
Antoine Reminiac, szervizpiaci szervizműveletekért felelős fejlesztési vezető, Toyota Material Handling Europe   

Eddigi eredményeink a 2020-as célok felé 

Szerelőink 100%-a elvégezte a STEP Bronz szintet

  • 87%-a STEP szakmai képzés Bronz szintjén
  • 28%-a STEP személyes képességek képzés Bronz szintjén

Hálózatunk 100%-a megszerezte az ASEC Belépő szint tanúsítványát

  • Országaink 50%-a az ASEC Belépő szintjén
  • Üzleteink/márkakereskedéseink 33%-a az ASEC Belépő szintjén

 

A menedzser az I_Site-ot nézi az iPad-ján

I_Site flottairányítás

Az I_Site összeköti flottáját, összegyűjti az adatokat és áttekintést nyújt a történésekről, valamint információt ad tevékenysége optimalizálásához.

Tudjon meg többet >

Óra illusztráció az előtérben, targonca a háttérben

Toyota Szerviz Koncepció

A szervizszolgáltatás iránti elhivatottságunkat a Toyota szervizkoncepcióval, a szolgáltatás optimalizálásának strukturált megközelítésével fejezzük ki.

Tudjon meg többet >>

Toyota Production System

Gyártási rendszerünk a „lean” alapelveken és a „pull” rendszeren alapul, ami azt jelenti, hogy csak azt gyártjuk le, amit Ön megrendel.

Tudjon meg többet >

Szerviztechnikus alkatrészládával

Esettanulmány: Elsőre elhárított hibák aránya

Ez a szám azt mutatja meg, hogy milyen arányban sikerül már az első szervizlátogatás alkalmával elhárítani ügyfeleink problémáját. 

Tudjon meg többet >

Összes törlése