Automatizált lítiumionos targonca a Toyotától

A Haval egyetlen Toyota AGV-re bízza a munka dandárját

A belső szállítási feladatok hatékonyságának javítása érdekében a Haval a Toyota automatizált, lítiumion-meghajtású rakatolóit vásárolta meg, amelyekkel a raklapok mozgása a legminimálisabbra szorítható vissza.

Tények és számok

  • Vállalat: Haval
  • Hely: Gemert, Hollandia
  • Szektor: Gyártás
  • Megoldások: 1 automatizált rakatoló, 1 platformos palettázó targonca

A Haval bemutatása

A Haval immáron 30 éve gyárt egyszer használatos termékeket és csomagolóanyagokat az élelmiszeripar számára. A fejlesztési és az innovációs tevékenységet a cég saját maga végzi, és szerves részét képezi a vállalat működésének. A gyártási technológiák és a lefedettség javításának nyomán a cég az evőeszközök, poharak és csomagolóanyagok kiemelt gyártójává nőtte ki magát. A Gemertben működő ultramodern gyárat évente mintegy 5 milliárd egyszer használatos csomagolóanyag és egyéb termék hagyja el, hogy azután a vásárlók Európa-szerte felhasználhassák azokat.

Automatizálás a működési hatékonyság fokozása jegyében

A gyártóüzem három évvel ezelőtti bővítését követően a Haval automatizálási megoldásokat kívánt alkalmazni a termelékenység javítása érdekében. A meglévő gyártási eljárások is jelentős mértékben automatizáltak, tehát logikus lépés volt a cég részéről, hogy a belső szállítási műveletekhez is automatizált megoldást keressen.

A teljes körűen automatizált megoldások beszerzéséhez a cég a Toyota Material Handlingot kérte fel. Az automatizált megoldások alkalmazása a gyakorlatban azt jelenti, hogy az AGV-k és a raklapok mozgása a lehető legminimálisabbra csökken.

Automatizált, lítiumion-meghajtású rakatoló

A Toyota automata SAE rakatolója szállítja a gyártóüzemből a raklapokat a raktárba, majd viszi vissza az üres raklapokat a csomagoló- és gyártóüzembe. Az AGV működését a mennyezetre szerelt érzékelők vezérlik, amelyek észlelik a felvevőhelyen lévő teli raklapokat. Az automata rendszer egyik előnye, hogy lítiumion-akkumulátorral, illetve alkalomszerű töltési lehetőséggel rendelkezik, hogy a járművek az adandó alkalommal maguktól a töltőállomásra mehessenek. A Toyota SAE-targoncát vezérlő szoftver a zökkenőmentes üzem érdekében kommunikál az ajtókkal és a csomagológépekkel is.

Hatékonyabb munka, kevesebb kár

„A Toyota és a Haval közötti együttműködés kezdettől fogva nagyon sikeresen alakult” – mondja Roel van Dijk, a Haval ellátási láncért felelős menedzsere. „Megbízható rendszert dolgoztunk ki, a végrehajtás során pedig a gyakorlati megközelítésre helyeztük a hangsúlyt, ami nekem személy szerint nagyon tetszett”. Bár a Havalnál csak egyetlen automata targonca működik, alkalmazásának köszönhetően ugyanannyi munkás sokkal több feladatot tud elvégezni. Roel van Dijk elégedetten jegyzi meg: „Meggyőződésem, hogy a befektetés az előre jelzett 20 hónapnál hamarabb megtérül. Szemmel láthatóan hatékonyabb a munka, és sokkal kevesebb az okozott kár."

Érdeklődik a lépésenkénti automatizálás iránt?
Összes törlése