A Toyota filozófiája - a mi módszerünk

A Toyota kultúrájának központi elem az alapító Sakichi Toyoda-tól származik, aki a Toyota-elveket saját szellemiségének igazolásaként írta le, és ezek az elvek folyamatosan öröklődnek generációról generációra. A Toyotánál vezetőnek lenni azt jelenti, hogy megértjük és a napi munkához útmutatóként és inspirációként felhasználjuk ezeket az elveket. A Toyota filozófia 5 értéke képviseli ezen elvek lényegét.

Kihívás 

A hosszú távú jövőkép megőrzése és a jövőkép megvalósításához szükséges bátorságot és kreativitást igénylő valamennyi kihívásnak való megfelelés érdekében.

Kaizen

Folyamatos fejlődés. Mivel egyetlen folyamatot sem lehet tökéletesnek nyilvánítani, mindig van mit javítani. 

Genchi Genbutsu

„Menj és nézd meg” - Mindig a probléma forrását vizsgálva ismerjük meg a tényeket a helyes döntés meghozatala, a konszenzus megteremtése és a célok elérése érdekében. 

Tisztelet

A Toyota tiszteli a többieket, minden erőfeszítést megtesz mások megértése érdekében, vállalja a felelősséget és mindent megtesz a kölcsönös bizalom kiépítése érdekében.

Csapatmunka

A Toyota ösztönzi a személyes és szakmai fejlődést, megosztja a fejlődési lehetőségeket és maximalizálja az egyén, illetve a csapat teljesítményét

A Kaizen minden tagnak megadja a lehetőséget arra, hogy megváltoztassa szerepét, ez pedig fejlődést jelent a vállalatnál. 

Vissza a Toyota Lean Akadémiához >>

Ajánlatunk - A végső cél elérése

A végső cél koncepció végső elképzelést jelenti, és erre törekszünk a TLA-nál, amikor ügyfeleinkkel együtt dolgozunk. A végső cél eléréséhez vezető úton a legfontosabb szemlélet szerint a kihívás az, amit kellene, nem pedig az, amire képesek vagyunk. A TPS végső cél vízió négy fő elemmel foglalható össze az alábbiak szerint:

Az emberek tisztelete és biztonsága– Mindig a biztonság az első, de minden dolgozó bevonásával a folyamatok és a szervezet folyamatos fejlődése érdekében - ez a „kaizen” kultúra.

Nulla hiba  – A folyamat minden egyes lépésében ellenőrizze a minőséget, hogy biztosítsa az ügyfelek elégedettségét és elkerülje a hibák kijavításával járó hulladék keletkezését.

Egységes folyamatok, pontosan az igényeknek megfelelően – A „Pontos időben” azt célozza, hogy minden termék gyártása igényre történjen, elkerülve a túltermelés jelentette pazarlását és az anyag kihasználatlan állását.

100% hozzáadott érték– Az ügyfélélményt helyezze a központba. Számolja fel a pazarlást és maximalizálja az értéket a folyamatok folyamatos fejlesztésével és a termékhez történő valós érték hozzáadásával, késlekedés vagy statikus alkatrészek nélkül.

 A Toyota Material Handling a céges filozófiájának kiemelten fontos eleme a „Zero Muda - Nincs több várakozás és pazarlás az áruk és az adatok folyamatos áramlása révén” elgondolás. A Zero Muda jövőkép jelenti az új stratégiánk alapvető megközelítését: „Minőségi minden, amit csinálunk”, az ügyfelet mindig az első helyre és a középpontba helyezve. 

A Muda a veszteség japán kifejezése, amely számos formában jelentkezik, a legrosszabbtól, a túltermeléstől kezdve a mozdulatokban rejlő veszteségen, a készleten, a javításból eredő veszteségen, a felesleges tevékenységeken és az anyag mozgatásából (szállítás) eredő veszteségen át a várakozásból fakadó veszteségig. A Toyota célja, hogy kiküszöbölje a mudát a saját tevékenységeiben, és együttműködjön az ügyfelekkel hasonló célok elérése érdekében.

Vissza a Toyota Lean Akadémiához >> 

Összes törlése